Placering af skrifter
Fra : Martin Petersen

Dato : 03-04-03 19:49

Så er jeg kommet på arbejde!

Skal være den nye layouter på vores beboerblad og vil arbejde i
PageMaker 6.5 under classic. (Fordi det er det program jeg har, og som
jeg kender.) Med i overleveringen fulgte en cd med en masse mapper med
alt hvad der var sendt til trykkeriet, herunder skrifter.

Nu er spørgsmålet: Er det nok at installere disse skrifter i "skrifter"
i "Systemmappe" - altså i OS 9.2? Eller - og det mente min forgænger -
skal de OGSÅ installeres et sted i OSX?

Når man leder efter fonte/ på mac'en (iBook 700), ligger de jo
foruroligende mange (mærkelige) steder ... Både i "library", i
"bibliotek" og i diverse undermapper.

Men man skulle vel tro det var nok at smide dem i den gode gamle
OS9-systemmappe ...

v.h.
Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 03-04-03 20:09

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> "bibliotek" og i diverse undermapper.
>
> Men man skulle vel tro det var nok at smide dem i den gode gamle

hvis du kun skal bruge skrifter i classic, så er det som du skriver, ned
i den gode gamle OS9-systemmappe !
Os X har normalt 3 steder den vil havde skrifter :
/System/Lybrary/Fonts : dem som bliver installeret med systemet..
/Lybrary/Fonts : de kommer også med systemet begge er beregnet til
brug af alle bruger på mac'en
dit Home/Lybrary/Fonts: beregnet kun til dig !

OS X kigger alle mapper igennem, så du behøver ikke ligge samme font i
alle mapper ! og den kigger såvidt jeg husker også i systemmappen....

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-04-03 22:35

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
>
> OS X kigger alle mapper igennem, så du behøver ikke ligge samme font i
> alle mapper ! og den kigger såvidt jeg husker også i systemmappen....

Tak for hjælpen.
Jeg tror jeg nøjes med at smide dem i "Systemmappen" i første omgang.
v.h
Martin