Krypterte database... / Password beskyttel~
Fra : Johan

Dato : 21-03-01 13:35

Hej

Jeg har et lille problem. Jeg vil gerne kryptere data'ene i en database, men
hvordan er det sikres at kryptere data'ene og senere kunne dekryptere dem?
Findes der noget PHP ting?!

Andet spørgsmål. Jeg har via en htaccess og htpasswd fil lavet password
beskyttelse. Jeg vil gerne have at man skal kunne logge ind via en form
istedet for det "grimme" popup vindue.... kan det gøres? Giv lidt hjælp...

mvh

Johan

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 21-03-01 14:08

On Wed, 21 Mar 2001 13:35:20 +0100, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

> [...]
>hvordan er det sikres at kryptere data'ene og senere kunne dekryptere dem?

hvilken database?

>Andet spørgsmål. Jeg har via en htaccess og htpasswd fil lavet password
>beskyttelse. Jeg vil gerne have at man skal kunne logge ind via en form
>istedet for det "grimme" popup vindue.... kan det gøres?

ja

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Johan

Dato : 21-03-01 14:17

> hvilken database?

Ups, en MySQL

> ja

Giv lidt hjælp

mvh

Johan

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 21-03-01 20:33

Johan wrote:

> Ups, en MySQL

MySQL har ikke support for det, men du kan jo kryptere data før de ryger
i. Jeg mistænker dig for at ville gemme passwords, hvilket ikke kræver
at du skal kunne dekryptere. Bare gem et md5- eller et crypt-hash og
sammelign.

> Giv lidt hjælp

Gem credentials i cookies og valider disse på alle sider. Der er en
masse andre måder man også kan gøre det på hvis man gerne vil slippe for
at slå op i f.eks. en tabel ved hvert hit.

--
Hroi Sigurdsson

Fra : Johan

Dato : 22-03-01 08:58

> Jeg mistænker dig for at ville gemme passwords, hvilket ikke kræver
> at du skal kunne dekryptere. Bare gem et md5- eller et crypt-hash og
> sammelign.

Nej desværre, hvis det var så nemt var problemet der ikke. Grunden er at jeg
ønsker en datastring skal blive krypteret pga. personlighedssikkerhed. Men
når den skal bruges "in-view" igen, skal den selvfølgelig se rigtig ud.

Findes der ikke nogen forholdvis ordentlige 2 vejs krypterings muligheder?

Mvh

Johan