STORMDIS
Fra : Karl-Erik Frandsen

Dato : 03-04-03 17:22

Jeg kunne tænke mig at det måske var en ide', at man kunne udveksle meninger
og information et sted som her. !!!

Mvh. Karl-Erik Frandsen

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 03-04-03 19:49

"Karl-Erik Frandsen" <mostrom@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne tænke mig at det måske var en ide', at man kunne udveksle
meninger
> og information et sted som her. !!!

Kanon idé. Lad os kalde det usenet ))

---
mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Karl-Erik Frandsen

Dato : 04-04-03 14:43

"Vi kunne her diskutere hvordan vi vil bruge skibet. Hvor det skal ligge, og
hvor og hvor meget det skal sejle. :
Man kunne overveje og det var interessant at have det ligende i Middelhavet.
Om der var interesse for at begynde at planlægge en tur jorden rundt.
Eller om man først vil have et par sæsoner til at sejle rundt på vores
hjemlige breddegrader.
Når jeg vælge at lægge ud med disse emner, er det fordi jeg kunne tænke mig
et par sæsoner herhjemme inden den måske, fik en plads i Middelhavet. Men
min drøm er også en gang at komme hele vejen rundt.
Så inden jeg satser på Stormdis, kunne det være interessant at vide i
hvilken omfang det stemte overens med andres ide'er.
Og der er andre vigtige spørgsmål, der bør skabes konsensus om, inden
projektet sættes i søen.
Men lad os starte et sted.
Mvh. K-E

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-04-03 15:24

> [...]

> hvilken omfang det stemte overens med andres ide'er.
> Og der er andre vigtige spørgsmål, der bør skabes konsensus om, inden

Jeg kunne ikke være mere enig!

Jeg synes bare, at middelhavet er et dårligt valg. Kysterne er ikke andet end halvfede,
opblæste danskere, der ikke bestiller andet end at proppe pomfritter og blæksprutter i
hovedet, samt tvivlsomme hjernedøde brittere, der er på flugt fra konen eller skattevæsnet -
eller begge dele.

Mit forslag er derfor, at vi lægger "Stormdis" i det sydlige Grønland. Naturen er ufattelig
smuk og freden er ubeskrivelig og så slipper vi for alle turisterne. Jeg glæder mig allerede
til at fange sæler og smage hvalspæk. Skibet skal naturligvis sejle hele tiden, måske kunne vi
endda sejle en tur op til 79 fjorden og kigge på Jørgen Brøndlunds grav - og hvem ved, måske
kunne vi lave vores egen lille Stormdis ekspedition og søge efter Mylius Erichsen, så vi kunne
opklare mysteriet

Der er dog to ting, vi skal være enige om; Der *skal* være spabad, popcornsmaskine og DVD
afspiller. Det forventer jeg da, at vi er enige om, men det burde vel heller ikke være noget
problem på et skiv af "stormdis'" dimensioner. Der skal naturligvis også være fax og bredbånd,
hvem vil til Grønland - eller middelhavet uden usenet...

Men jeg skal naturligvis ikke bestemme det hele, så jeg er naturligvis indstillet på at gå på
kompromis, f.eks. med hårtørrer og ismaskine..

Claus

Fra : Hans Olsen

Dato : 04-04-03 16:29

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
indstillet på at gå på
> kompromis, f.eks. med hårtørrer og ismaskine..
Hej
Nej det regner jeg da bestemt heller ikke med, at du Claus, vil bestemme det
hele, jeg
mener det vil være fornuft med et par sæsoner i nationale farvande, for lige
at
se "Stordis" lidt an.
MEN jeg er meget i mod alt det moderne pjat med TV og i sær ismaskinen, nej
sejl som
i gamle dage med tjæret tovværk og stearinlys, og petroleum i lanternerne.
Jeg vil da gerne gå på kompromi, og undlade gamle aviser som toiletpapir.
Men helt sikkert er det da her på usenet vi vil få de fleste givtige input.
MVH
Hans Olsen