MS Windows
briani 27239
Remote logon til Windows XP fejler
Fra : Per Rønne

Dato : 03-04-03 15:59

Jeg forsøger gennem Remote Desktop Connection at få forbindelse til en
Windows-laptop [med Windows XP], men får beskeden:

»Du kan ikke logge på. Årsagen er en begrænsning på din konto.«

VNC har ingen problemer, og der er i øvrigt tydeligt forbindelse. Det er
Windows XP der afviser.

Er der nogen der har en løsning? Og grunden til at jeg vil have
forbindelsen gennem Remote Desktop Connection i stedet for VNC er at
førstnævnte skulle gå betydeligt hurtigere ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Lund

Dato : 03-04-03 20:47

Per Rønne wrote:
> Jeg forsøger gennem Remote Desktop Connection at få forbindelse til en
> Windows-laptop [med Windows XP], men får beskeden:
>
> »Du kan ikke logge på. Årsagen er en begrænsning på din konto.«

Har du givet brugeren rettigheder til at logge på? Højreklik på denne
computer -> Fjernskrivebord og tilføj de brugere som skal have lov til at
komme på.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-03 04:11

Anders Lund <spam2003@andersonline.dk> wrote:

> Har du givet brugeren rettigheder til at logge på? Højreklik på denne
> computer -> Fjernskrivebord og tilføj de brugere som skal have lov til at
> komme på.

Det havde jeg. Men jeg fik løst problemet på dk.edb.mac [!].

Brugeren skal have et løsen. Noget jeg ikke tidligere har brugt ...

Til gengæld kan jeg nu køre Windows XP fra Mac'en langt hurtigere end
VirtualPC gør det. VNC var en umulighed; hastigheden var for lav.
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Lund

Dato : 04-04-03 05:56

Per Rønne wrote:
> Brugeren skal have et løsen. Noget jeg ikke tidligere har brugt ...

"Løsen"?

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-03 06:00

Anders Lund <spam2003@andersonline.dk> wrote:

> "Løsen"?

Engelsk »password«. Har du aldrig hørt det ord før?
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Lund

Dato : 04-04-03 06:15

Per Rønne wrote:

> Engelsk »password«. Har du aldrig hørt det ord før?

Nej, ikke "løsen". Men ellers kan jeg godt give dig ret i at der skal bruges
password/kodeord/adgangskode, for at få det til at virke. Men efter at have
slået det op i en ordbog, kan jeg godt se at du har ret.