MS Windows
briani 27239
ændring af iconer xp
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-04-03 15:50

Hej NG.
Jeg havde nogle ikoner der var fejl i, så downloade jeg programmet tweak ui
fra microsoft da der er en menu hvor man kan reparer ikoner, men nu er alle
ikoner i min windows blevet sådan nogle gamle windows 95 ikoner kan jeg
ændre dem igen i windows.

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Madsen

Dato : 03-04-03 16:00

Jørgen Nielsen skrev:

> [...]
> ikoner, men nu er alle ikoner i min windows blevet sådan nogle
> gamle windows 95 ikoner kan jeg ændre dem igen i windows.

Er du sikker på at det er den rigtige TweakUI du har hentet?
Den du skal bruge til WinXP er den som kan hentes på følgende side:
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

Den kører jeg med på WinXP og har aldrig oplevet det problem du
beskriver, men jeg ved desværre ikke hvordan du får WinXP-ikonerne
tilbage igen. Måske ved at skifte tema.

Madsen.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-04-03 16:43

> Er du sikker på at det er den rigtige TweakUI du har hentet?
> Den du skal bruge til WinXP er den som kan hentes på følgende side:
> <http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

Det er også den jeg har hentet

> Den kører jeg med på WinXP og har aldrig oplevet det problem du
> beskriver, men jeg ved desværre ikke hvordan du får WinXP-ikonerne
> tilbage igen. Måske ved at skifte tema.

skifte tema ??
Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Madsen

Dato : 03-04-03 16:53

Jørgen Nielsen skrev:

> Det er også den jeg har hentet

Ok.

> skifte tema ??

Ved at højreklikke på skrivebordet og vælge Egenskaber og så vælge
et nyt tema. Silver f.eks. Hvis du får dine WinXP-ikoner tilbage så
kan du vel altid stille den tilbage til dit foretrukne tema igen.
Det kan muligvis løse problemet.

Madsen.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-04-03 11:55

> [...]
> et nyt tema. Silver f.eks. Hvis du får dine WinXP-ikoner tilbage så
> kan du vel altid stille den tilbage til dit foretrukne tema igen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg har ikke noget tema der hedder silver, men jeg prøvede med de andre fem
jeg havde og det hjalp ikke.
Er der andre muligheder ?

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Leo.E

Dato : 04-04-03 17:41

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message news:<3e8d6456$0$24716$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> +++++++++++++++++++++++++++++++++
> Jeg har ikke noget tema der hedder silver, men jeg prøvede med de andre fem
> [...]

Hej
Hvis du ikke har løst problemet, kan du evt. køre scan systemfiler,
det kan du gøre fra kommandoprompt: sfc /?
eller hente en ny iconfil med windowsiconerne, filen hedder: shell32.dll
og den hører hjemme i windows/system32.
Hilsen: Leo

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-04-03 11:06

> Hej
> Hvis du ikke har løst problemet, kan du evt. køre scan systemfiler,
> det kan du gøre fra kommandoprompt: sfc /?
Når jeg prøver det så begynder den at scane som den skal, men så kommer der
en meddelese hvor der står "Filer, som er nødvendige, for at windows kan
køre korrekt, skal kopieres til DLL-cachen - indsæt windows xp
professional-cd-rom nu" men det er windows xp home jeg har så den vil ikke.
> eller hente en ny iconfil med windowsiconerne, filen hedder: shell32.dll
> og den hører hjemme i windows/system32.
> Hilsen: Leo
Jeg har hentet en ny iconfil men når jeg prøver at kopier den skriver den
"Det er ikke muligt at kopier SHELL 32: Filen bruges af en anden person
eller et andet program. luk alle programmer, der muligvis bruger filen, og
forsøg igen" Jeg har også prøvet i fejlsikkret tilstand, hvad gør jeg nu ?

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Leo.E

Dato : 05-04-03 17:50

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message news:<3e8eaa4b$0$24649$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> forsøg igen" Jeg har også prøvet i fejlsikkret tilstand, hvad gør jeg nu ?

Prøv at boote med XP-cd rom, der kommer en mulighed for at genoprette
Windows.
Ang. den melding du fik med XP professionel, det gør jeg
også, jeg kører også med HOME, det virker fint alligevel,
selv en scanning eller en geninstallering - der står stadig HOME!
Underligt ikk´
Leo

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-04-03 15:25

> [...]
> også, jeg kører også med HOME, det virker fint alligevel,
> selv en scanning eller en geninstallering - der står stadig HOME!
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Hej Leo
Den første gang jeg prøvede at scanne der kom der en melding så prøvede jeg
at sætte min win xp home cd i men den skrev at det var den forkerte, men det
er den jeg har brugt til at installere min windows med. Og 2. og 3. gang jeg
satte den til at scanne stoppede den ca.5 sec. efter og så skete der ikke
mere.
Du skriver så "eller hente en ny iconfil med windowsiconerne, filen hedder:
shell32.dll
og den hører hjemme i windows/system32.
linken:www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?shell32"
men er det til en DK version eller det lige meget? Den jeg har der ligger i
windows/system32 den fylder 7.96MB og den der er link til fylder 802KB.

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Leo.E

Dato : 07-04-03 17:21

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message news:<3e903887$0$24696$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> windows/system32 den fylder 7.96MB og den der er link til fylder 802KB.

Hej Jørgen
Det er ikke godt med den cd. Har du mod på den manuelle måde?
Du går i stifinder og højreklikker på en mappe - egenskaber - tilpas
skift ikon, der burde være XP ikoner.
Hilsen: Leo

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-04-03 16:05

> [...]
> Det er ikke godt med den cd. Har du mod på den manuelle måde?
> Du går i stifinder og højreklikker på en mappe - egenskaber - tilpas
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg er ikke helt med hvad du mener med "Det er ikke godt med den cd"
Når jeg går ind i stifinder kan jeg godt ændre på mapper, men jeg ved ikke
hvordan jeg ændre ikoner på f.eks denne computer og drevene.Når jeg skal
oprette en ny mappe på skrivebordet så er det stadig de "gamle" ikoner der
kommer frem, jeg har kopieret en ny shell32.dll fil.

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Leo.E

Dato : 04-04-03 17:43

> +++++++++++++++++++++++++++++++++
> Jeg har ikke noget tema der hedder silver, men jeg prøvede med de andre fem
> [...]

sorry
jeg glemte linken:www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?shell32
leo

Fra : Madsen

Dato : 04-04-03 12:02

Jørgen Nielsen skrev:

> Er der andre muligheder ?

Hvad så henne under 'Appearance' ?
Jeg ved ikke hvad det hedder på dansk, men du har mulighed for at
vælge imellem det gamle 'Windows Classic Style' og 'Windows XP Style'.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/appearance.png>.

Madsen.