Fejl på Mandril DVD 2
Fra : ChriZ

Dato : 03-04-03 15:15

Hej,

Jeg købte Casper & Mandril-aftalen DVD 2 i Stereo Studie her i Vejle for en
uges tid siden. Da jeg kom hjem, blev jeg meget skuffet over kvaliteten, da
det nærmest lignede en dårlig VideoCD. Jeg gik derfor ned med DVD'en og fik
den byttet til en ny i forgårs. Den havde samme problem. Byttede til ny i
dag - DVD'en havde samme problem! Så nu fik jeg den byttet til en anden film
:)

- er der andre der har haft samme problem? For mig ligner det en fejl, der
er sket i produktionen af DVD'en - og Metronome burde jo have noget at vide
om dette!

Min DVD-afspiller er en Pioneer DV-454 (kodefri).

Venlig hilsen
Christian Stæhr

(svar til cns [A] osterbo-net [DOT] dk)

Fra : KNL DtP

Dato : 03-04-03 15:23

"ChriZ" <chriz@phreaker.net> skrev i en meddelelse

> Da jeg kom hjem, blev jeg meget skuffet over kvaliteten, da
> det nærmest lignede en dårlig VideoCD.

Du kunne have tjekket video bitraten ved at trykke på Display på remoten et par
gange. Den kommer en bar op på skærmen, som står og kører op og ned. Tallet angiver
hvor meget plads (bitrate) video-delen fylder. Mener at enheden er Mbit/sec.

Den burde ligge på en 5-7 stykker, men hvis den ser ud som noget VCD, så kunne det
være fordi de har komprimeret den for hårdt (måske helt nede på en 2-3 Mbit/sec).

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : ChriZ

Dato : 03-04-03 15:26

Jeg checkede også bit-raten, og den ligger på omkr. 6mb/s ...

Christian

Fra : Johannes Clausen

Dato : 03-04-03 21:59

On Thu, 3 Apr 2003 16:15:02 +0200, "ChriZ" <chriz@phreaker.net> wrote:

>- er der andre der har haft samme problem?

Ja, mig og alle mine kammerater. Den DVD er mildest talt af elendig
teknisk kvalitet. Der hvor casper flipper ud til en Sebastian sang
flimrer billedet helt vildt. En skam når nu indholdet er så godt.

Mvh
Johannes Clausen

Fra : ChriZ

Dato : 03-04-03 22:30

Jeg har sendt en mail til Metronome om problemet - håber du og dine
kammerater vil gøre det samme, så vi kan finde ud af om det er en fejl eller
noget! Jeg poster et evt. svar fra Metronome her i gruppen, hvis det vil
have interesse..

Mvh
Christian