MS Windows
briani 27239
Uforståeligt XP netværksproblem
Fra : Jens H. Eriksen

Dato : 03-04-03 14:31

Jeg har et mystisk problem med min Win XP Prof. som jeg virkelig bare ikke
kan løse selv, så jeg håber nogen har et løsningsforslag.
Problemet er at jeg ikke kan se andres shares i vores hus-LAN (ca. 10 pc´er
i peer-to-peer blandet XP, Win98) ligesom andre ikke kan se mine shares. Jeg
kan sagtens bruge internettet, som vi tilgår via en hub og router på vores
LAN.
Hvis jeg går ind i egenskaber for denne computer og vælger computernavn har
jeg ikke mulighed for at klikke på knappen "netværks id" da den er inaktiv
(grå).
Jeg kan derimod godt ændre mit computernavn, men det 'slår ikke igennem'
dvs. hvis jeg giver computeren et nyt navn kan jeg ikke pinge den på det nye
navn, det er stadigt det gamle der fungerer, selvom det nye står i
dialogboksen.
Klikker jeg på "skift" knappen i 'egenskaber for system' for at skifte
computernavnet står der følgende øverst i dialogboksen:
"Du kan ændre navnet på computeren. Du skal installere et netværk, før du
kan ændre computerens domænemedlemsskab."
og nederst er "medlem af"-boksen inaktiv (grå) så jeg heller ikke kan skifte
arbejdsgruppenavn.
Det mystiske er at jeg har oprettet et netværk (også v.h.a. den medfølgende
Wizard (guiden netværksinstallation) og derefter slået FW´en fra.)
Jeg har prøvet at afinstallere netkortet og installere det igen, uden
resultat.
Jeg kører SP1.

Suk.
/Jens

Fra : Hans

Dato : 03-04-03 18:50

"Jens H. Eriksen" <jens.h.eriksen@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Wizard (guiden netværksinstallation) og derefter slået FW´en fra.)
> Jeg har prøvet at afinstallere netkortet og installere det igen, uden

Hvilke elementer har du i egenskaber for netværksforbindelsen ud over tcp/ip
protokollen?

mvh Hans

Fra : Jens H. Eriksen

Dato : 04-04-03 08:56

Jeg har:

Klientprogram til Microsoft netværk
Fil og udskriftsdeling til microsoft netværk
QoS-pakkeplanlægning

Der er sat et "flueben" ud for alle elementer.
Jeg kører DHCP og har ikke ændret noget i netværksopsætningen.

/Jens

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 04-04-03 12:50

Se svar i Netværks gruppen