Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Puha.....
Fra : Anders Houmark

Dato : 03-04-03 14:01

...... Hvor er det dyrt at være interesseret i fotografering
Fik lige bestilt to stepping rings til mit Olympus C-4000.. En 41-37 mm og
en 41-52mm.. Fandt dem overraskende billigt hos den lokale "Foto Magasinet",
så de spekulationer jeg havde om at det ville blive monsterdyrt at handle i
DK blev helt glemt da ekspedienten sagde at de to Soligor produkter samlet
kostede 320 kroner...
Nå men der skal jo også sættes noget på de to adaptere, så jeg bestilte
fluks en Kenko KGT-20 Tele Converter til 37 mm.. Sammen med Soligor stepping
ringen har det kostet 640 (inkl. porto) at gå fra 3 X optisk zoom til 6 X...

Nå, men nu mangler jeg så noget at sætte på 52 mm ringen.. Har forestillet
mig at købe et cirkulært polfilter, men hvilket?
Har forestillet mig at bestille et 52mm Rodenstock filter fra
fotoplaneten.dk, det koster 500 kroner derinde, og så kommer der vel porto
på omkring "en del penge" så prisen lander ikke særlig langt væk fra det B&W
filter som Foto Magasinet har - hvilket er bedst ? Hvor meget bedre er
disse filtre end f.eks. et Hama til 175 kroner ?

Bør jeg samtidig købe et UV filter, og hvad vil dette hjælpe?

På forhånd tak,

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : 2rb1

Dato : 03-04-03 15:26

Tja... jeg købte i sidste uge en flashadapter til min Dimage7 for at kunne
køre med flashanlæget..... 1240,- !!!!!!! fandme vildt.

2rb1

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-04-03 15:43

"2rb1" <fotografen@stamfoto.dk> skrev i en meddelelse
> Tja... jeg købte i sidste uge en flashadapter til min Dimage7 for at kunne
> køre med flashanlæget..... 1240,- !!!!!!! fandme vildt.

SUK... Det er vel bare en stump ledning ligesom det er til Olympus'et? Hvis
jeg skal have ekstern flash til min skal jeg havde fat i et 5 polet rundt
stik med sjove "stikke javerter" og det koster selvfølgelig lige 500
kroner... for en ledning på 1½ meters penge..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-04-03 19:32

"Anders Houmark" og "2rb1" sagde samstemmende

> 500 kroner... for en ledning på 1½ meters penge..

Tja.. I har lige opdaget bagsiden af den medalje der hedder
udvikling. Hver gang der kommer nye modeller, skal de jo
starte helt forfra med tilbehør, design, værktøjer etc. Produktet
holder måske 6 måneder på markedet og skal være tjent ind
inden den nye model kommer.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-04-03 20:56

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> starte helt forfra med tilbehør, design, værktøjer etc. Produktet
> holder måske 6 måneder på markedet og skal være tjent ind

Det er ikke tilfældes med Olympus ledningen, thi denne har været brugt på
stort set alle Olympus digital kamera der har haft mulighed for anvendelse
af ekstern blitz.
Men ellers har du ret i dine betragtninger...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-04-03 07:00

"Anders Houmark" skrev
> Det er ikke tilfældes med Olympus ledningen, thi denne har været brugt på
> stort set alle Olympus digital kamera der har haft mulighed for anvendelse
> af ekstern blitz.

Det er også derfor den "kun" koster 500,00...