MS Windows
briani 27239
gør mappen privat
Fra : Martin Møller

Dato : 03-04-03 13:41

I win xp kan man højreklikke på en mappe og under deling gøre en mappe
privat, men den er grå hos mig og kan ikke benyttes. Hvordan kan det være?

--

Med venlig hilsen / Best regards

Martin Møller

www.randers.musikskole.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-04-03 14:15

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev :

>I win xp kan man højreklikke på en mappe og under deling gøre en mappe
>privat, men den er grå hos mig og kan ikke benyttes. Hvordan kan det være?

Prøv at gå i kontrolpanel => mappeindstilling => Vis => nederst,
kontroller at simpel fildeling er fravalgt.

Fra : Martin Møller

Dato : 03-04-03 14:24

> Prøv at gå i kontrolpanel => mappeindstilling => Vis => nederst,
> kontroller at simpel fildeling er fravalgt.

Fandt den, men den forhindrer jo ikke en gæstekonto på samme computer at gå
ind og læse og slette dokumenter i administratorkontoens dokumentmappe.

Martin

Fra : Edmund

Dato : 03-04-03 14:56

Martin Møller wrote:

> Fandt den, men den forhindrer jo ikke en gæstekonto på samme computer
> at gå ind og læse og slette dokumenter i administratorkontoens
> dokumentmappe.

Knud mener vel at du bagefter skal gøre mappen privet bagefter.

Er det XP home du har er det lidt mere kringlet:

Man kan gøre mapper private i XP home, men mapperne skal være i
brugerens Dokumenter mappe, eller rettere sagt alle mapper der ligger
under brugernavnet i Documents and Settings.

Ønsker man så at gøre en mappe privat på f.eks D-drevet, skal man
fortælle XP at D-drevet er Dokumenter mappen. Det gør man ved at
højreklikke på dokumenter på skrivebordet og vælge egenskaber / flyt.
Skriv D:\ og ikke D:\dokumenter. For ellers vil det kun være
dokumenter-mapppen på D-drevet man kan gøre privat
Man kan så bare sige nej til at flytte indholdet til den nye placering.
Når man så har gjort mappen privat, ændrer man bare indstillinger for
dokumenter tilbage til det gamle igen.

--
Mvh Edmund

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-04-03 21:03

On Thu, 3 Apr 2003 14:40:30 +0200, "Martin Møller"
<mm.randers@musikskole.dk> wrote:

>I win xp kan man højreklikke på en mappe og under deling gøre en mappe
>privat, men den er grå hos mig og kan ikke benyttes. Hvordan kan det være?

Det kan være du benytter FAT32 fil systemet. Så kan det ikke lade sig
gøre.
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Klaus

Dato : 03-04-03 23:34

> Det kan være du benytter FAT32 fil systemet. Så kan det ikke lade sig
> gøre.

Jeg kan heller ikke og jeg benytter NTFS.
Klaus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-04-03 23:48

"Klaus" <hebs@fjerndette-esenet.dk> skrev :

>Jeg kan heller ikke og jeg benytter NTFS.

Prøv at kig i hjælp, der er en meget udførlig forklaring.

I det hele taget er hjælpen i XP ret god.

Fra : Edmund

Dato : 04-04-03 05:23

Klaus wrote:

> Jeg kan heller ikke og jeg benytter NTFS.
> Klaus

Hvis du har XP home, kan du så heller ikke gøre det i mappen
Documents and Settings / brugernavn

--
Mvh Edmund

Fra : Martin Møller

Dato : 04-04-03 08:50

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du har XP home, kan du så heller ikke gøre det i mappen
> Documents and Settings / brugernavn

Vi bruger XP Proff og bruger FAT32 filsystemet.

Martin

Fra : Martin Schultz

Dato : 04-04-03 09:30

On Fri, 4 Apr 2003 09:49:38 +0200, "Martin Møller"
<mm.randers@musikskole.dk> wrote:

>"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

>Vi bruger XP Proff og bruger FAT32 filsystemet.

Skift til NTFS. Ellers kan det ikke lade sig gøre.

Fra : Martin Møller

Dato : 04-04-03 11:14

"Martin Schultz" <msh@vmsbox.cjb.net> skrev i en meddelelse

> Skift til NTFS. Ellers kan det ikke lade sig gøre.

Vi kører i netværk. Kan man godt bare sådan uden videre konverterer til NTFS
uden at man mister data og netværksindstillinger?

Martin

Fra : Martin Schultz

Dato : 04-04-03 14:59

On Fri, 4 Apr 2003 12:14:05 +0200, "Martin Møller"
> [...]

>Vi kører i netværk. Kan man godt bare sådan uden videre konverterer til NTFS
>uden at man mister data og netværksindstillinger?

Det har jeg ikke oplevet nogen problemer med. Der er dog visse gamle
programmer der vil nægte at køre.

Martin