Den Lille Kat til Menneskeordbog
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-04-03 13:20

Forårsaget af tråden om katte/menneskesnak genposter jeg den lige

Den lille kat til menneske ordbog

Katteord - Mening

Miaow - Giv mig mad

Meeow - Nus mig tak.

Mrooww - Jeg elsker dig.

Miioo-oo-oo - Jeg er forelsket og skal møde min elskede under hækken
udenfor. Sid ikke oppe.

Mrow - Jeg har lyst til at larme.

Rrrow-mawww - Rens venligst kattebakken.

Rrrow-miawww - Jeg har selv renset bakken ved at skovle indholdet så
langt væk fra bakken som muligt.

Miaowmiaow - Leg med mig.

Miaowmioaw - Har du opdaget manglen på kattelegetøj i dette rum ?

Mioawmioaw - Siden jeg ikke kan finde andet at lege med, vil jeg se
hvad der sker når jeg hvæsser klør i dette møbel.

Roww-maww-roww - Jeg er så glad for at se dig hjemme igen, med armene
fulde af indkøb. Nu vil jeg gnide mig op ad dine ben og forsøge at få
dig til at snuble mens du går mod køkkenet

Mmeww - Jeg synes jeg har hørt en tyv. hvis du lige vil gå ned og
fange ham, skal jeg med glæde holde din plads i sengen varm.

Gakk-ak-ak - Mine fordøjelseskanaler synes at have samlet en
hårbold. Hvor kommer den mon fra ? Jeg efterlader den her på tæppet
for en sikkerheds skyld.

Mow- Det er en god ide at putte sig.

Moww - Flænsning er også ret godt.

Mowww!- Altså jeg nød at putte mig og flænse i det varme rene
vasketøj, indtil du fjernede mig så uvenligt.

miaow! miaow!- Jeg har opdaget at selvom det er muligt at sno sig
gennem hullet bag komfuret og ind i den lille skuffe med potter og
pander, er det ulige mere besværligt at komme den anden vej.

Mraakk!- Ohh lille fugl! kom herover og leg.

Ssssroww! - Jeg tror jeg har fundet et træstykke. Se mig nu optræde
meget modigt.

Mmmmmmm - Hvis jeg sidder i solen i en uge eller to mere, tror jeg at
jeg vil være tilfreds.

Der tages ethvert forbehold for: dialekter, mis-forståelser og alt
andet i nu kan komme i tanke om...*GG*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Heidi Andersen

Dato : 03-04-03 15:49

tjaa.. de søde missedyr har mange lyde og din ordbog er da nok
heller ikke helt gal *SS* synes da i hvert fald den passer fint
til den ene af mine katte. Men min hunkat kan jeg helt tydedeligt
høre når hun har opdaget noget spændende uden for vinduet, hvordan
man omsætter den lyd til ord ved jeg ikke, men det lyder henad når
en pekingeser eller lignende gøer for at gå hen i en knirkende
lyd. Jeg har aldrig før hørt den lyd hos en kat, men skægt lyder
det. Og om hun ville kunne fange nogle af de dyr hun gør af hvis
hun osse gjorde det hvis hun kom ud, ku egentlig være spændende at
vide.

Missehilsen fra Heidi

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 03-04-03 18:37

Okay...det var sjovt !
Jeg har dog en tillægslyd:

wrruuuuo - nu kommer jeg og hopper op på dig og tramper frem og tilbage
på dit tastatur.

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-04-03 21:14

Jane Bjørnlund <janebjoernlundKATTE@BAKKEhotmail.com> writes:

> Okay...det var sjovt !

Ork har et par stykker endnu bare ikke nogen om julen, som her i huset
ikke er særlig relevant da vi holder vintersolhverv i stedet..

> Jeg har dog en tillægslyd:
>
> wrruuuuo - nu kommer jeg og hopper op på dig og tramper frem og tilbage
> på dit tastatur.

Tak det kommer lige med