MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan installerer man win2000 når der ik~
Fra : SRP88

Dato : 03-04-03 12:32

Hej!

Jeg prøver at installere win2000 på en ældre pc der ikke har mulighed
for at boote med en cd. Hvad gør jeg?

Venlig Hilsen

Steffen Paulsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-04-03 13:53

SRP88 <steffen.paulsen@mail.tele.dk> skrev :

>Jeg prøver at installere win2000 på en ældre pc der ikke har mulighed
>for at boote med en cd. Hvad gør jeg?

Der ligger en mappe på cd'en, hvorfra du kan lave bootdisketter
(4 stk), husker ikke om den hedder boot eller makeboot.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-04-03 13:55

SRP88 's insignificant opinion was stated in:
nn6o8vs9kq1f4vs83daerurrs6ldbe6256@4ax.com

> Jeg prøver at installere win2000 på en ældre pc der ikke har mulighed
> for at boote med en cd. Hvad gør jeg?

Håber du i det mindste har et floppy drev, så kan du lave et sæt bootdisks
ud af dem her:
http://www.easylink.nl/homefun/Lijsten/Bootfloppy.htm

De findes også et sted på M$ hvis du har mere tillid til dem (hmm)
--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : SRP88

Dato : 03-04-03 14:09

On Thu, 3 Apr 2003 14:54:35 +0200, "Sune Storgaard"
<speg-fjern@mail.dk> wrote:

> [...]
>http://www.easylink.nl/homefun/Lijsten/Bootfloppy.htm
>
>De findes også et sted på M$ hvis du har mere tillid til dem (hmm)

Har hentet dem og prøvet, men der kommer en fejl under installationen.
Kan det være fordi min win2000 version har "indbygget" SP2?

Venlig Hilsen

Steffen Paulsen

Fra : Martin S.

Dato : 03-04-03 21:08

"SRP88" <steffen.paulsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har hentet dem og prøvet, men der kommer en fejl under installationen.
> Kan det være fordi min win2000 version har "indbygget" SP2?

hvilken fejl ?
Ellers prøv bootdisk fra www.bootdisk.com

Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-04-03 21:32

"Martin S." <real_warhawk@[removedette]hotmail.com> skrev :

>Ellers prøv bootdisk fra www.bootdisk.com

De ligger jo på windowscd'en, så hvorfor hente et andet sted fra?

Fra : paul

Dato : 04-04-03 03:55

Hvis der er 2 partitioner på harddisken skal C-partitionen først formateres med FORMAT
c: /s
Jeg ville kopiere i386mappen fra den originale windows CD til harddiskens anden
partition. det lille DOSprogram SMARTDRV:EXE skal også med.
Så ville jeg boote i DOS. Kør først smartdrv, dernæst i386\winnt.exe

Denne simple fremgangsmåde har jeg brugt flere gange med XP corpedition. Mon ikke det
også dur til win2000?

Fra : SRP88

Dato : 04-04-03 16:19

Jeg har fundet ud af det hele nu. Jeg brugte makeboot fra cd`en og så
virkede det. Det var åbenbart den boot-fil jeg downloadede der var
fejl i.

Nu har jeg bare et andet problem: Når jeg siger Luk Computeren
genstarter den bare. Hvad skal jeg gøre?

Venlig Hilsen

Steffen Paulsen