Desktop Switch - der kan skrues fast.
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-04-03 12:31

Jeg står og skal have fat i en håndfuld 4-8 ports swiche. Dem er der jo
et hav af i prisklassen omkring de 300kr.

Men jeg vil helst finde nogle der kan skrues fast under et skrivebord.
Bedste bud pt. er 3com officeconnect 5 eller 8. De kan nemt hænges på en
væg men er ikke optimale under et bord.

Nogle gode ideer ?

/Anders Majland

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-04-03 13:53

On Thu, 3 Apr 2003 13:30:38 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT
with . in address for reply by email\)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

> Men jeg vil helst finde nogle der kan skrues fast under et skrivebord.
> Bedste bud pt. er 3com officeconnect 5 eller 8. De kan nemt hænges på en
> [...]

Jeg bruger selv Allied Telesyn AT-FS708 et sted. Den virker fint,
har en god mekanisk kvalitet (er lavet af metal), kan skrues op,
har intern strømforsyning (ikke noget hejs med en ekstern PSU),
og er fuldstændig lydløs.

Se http://www.allied-telesyn.com/product/FS708

Pris? Dunno. Shop around.

-A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-04-03 14:21

> [...]
> har en god mekanisk kvalitet (er lavet af metal), kan skrues op,
> har intern strømforsyning (ikke noget hejs med en ekstern PSU),

Bestemt interessant - også lillebror AT-FS705 med ekstern psu til ~230
og intern til ~315 (ex moms)
Men jeg har ikke kunnet finde specs/tegning på deres vægophæng og dermed
op det kan skrues op vandret under et bord.

(Vi har kun fået lavet et udtag per plads og de fleste kan fint nøjes
med det. Nogen skal også lige have et til en notebook og så er der dem
med så meget "skrammel" til test at de har en større switch stående. Det
er switch til dem der bare har brug for en extra at jeg regner med at
skrue en 5 ports fast)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-04-03 15:16

On Thu, 3 Apr 2003 15:21:20 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT
with . in address for reply by email\)"

> Men jeg har ikke kunnet finde specs/tegning på deres vægophæng og
> dermed op det kan skrues op vandret under et bord.

En 708'er kan i hvert fald. Den har sådan et 'nøglehul', hvor der
i den runde del er plads til skruehovedet, og så skubber man den
en lille smule hen til den smalle del, hvorefter den sidder fast.

-A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-04-03 15:22

> En 708'er kan i hvert fald. Den har sådan et 'nøglehul', hvor der
> i den runde del er plads til skruehovedet, og så skubber man den
> en lille smule hen til den smalle del, hvorefter den sidder fast.

Ok - sammen princip som 3com. 3com's vender bare den gale vej således at
man enten ved træk eller skub i kablerne kan vippe dem af skruehovedet.
Ikke så optimalt, men det kommer jo af at de er beregnet til væg montage
med kablerne nedefra og ikke fra siden..

Men jeg må helle få en allied i hånden

/A - men ellers kan patentbånd gøre det - bare ikke nogen køn løsning

Fra : Tom Christensen

Dato : 03-04-03 20:10

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men jeg må helle få en allied i hånden
>
> /A - men ellers kan patentbånd gøre det - bare ikke nogen køn løsning

Du kan jo sætte en enkelt skrue som "lås" foran eller bagved æsken,
når den er skubbet på plads.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 06-04-03 00:30

Brug nogle dobbeltklæbende pads.
Man kan få sådan nogle firkantede små fætre, det holder længere en
skrivebordet!

Hvis det skal være til at tage af og på, så brug noget velcro med klister på
bagsiden. Dette kan købes i metermål.

Rune

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-04-03 09:50

> Hvis det skal være til at tage af og på, så brug noget velcro med
klister på
> bagsiden. Dette kan købes i metermål.

Bingo - Det har vi endda liggende

/A