MS Windows
briani 27239
VPN på en TDC Bredbånd?
Fra : John Doe

Dato : 03-04-03 12:06

Jeg har en kammerat der ikke kan køre VPN op til firmaet.

Han har som sagt en TDC Bredbånd ADSL forbindelse (ingen router.. kun et
Speedstream modem) og køre med WinXP. Modemet er sat til en HUB, så det er
dén der først kommer på der får forbindelsen. Vi kan ikke oprette
forbindelse til VPN i firmaet. VPN køre med UDP encapsulation og fungere ved
at der installeres en klient på hans maskine.

TDC support siger, at det eneste der er spærret for er SMTP. På en ProAcess
linie skal man dog have åbnet specielt op for VPN (multiple VPN connections
og ny firmware), så jeg ved ikke om det også er tilfældet her, selv om TDC
siger noget andet?

Så vidt jeg ved, køre hans "indbyggede" WinXP firewall og denne har vi ikke
prøvet at disable (er først kommet til at tænke på det nu her) men ellers
køre der ikke nogen firewall hos ham.

Hvordan kommer han til at køre VPN?

John

Fra : Anders Lund

Dato : 03-04-03 14:38

John Doe wrote:
> [...]
> oprette forbindelse til VPN i firmaet. VPN køre med UDP encapsulation
> og fungere ved at der installeres en klient på hans maskine.

Min chef kan heller ikke komme på VPN via TDC. Han har tilgengæld en router.
Da vi pillede routeren af og satte ham direkte til ADSL boksen, kunne han
godt bruge VPN.

Vi lavede dog ikke nogen videre forskning, da han bruger en anden vej for at
komme ind på firmanetværket.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-03 15:09

In dk.edb.system.ms-windows, John Doe <john@doe.com> says...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : John Doe

Dato : 03-04-03 16:25

??? Hvad er forskellen og hvordan kan jeg vide/se det? Han har "TDC Internet
Bredbånd". Dvs. en løsning med et Speedstream modem og en PPPoE opkalds
forbindelse på hans computer.

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-03 18:27

In dk.edb.system.ms-windows, John Doe <john@doe.com> says...
> ??? Hvad er forskellen og hvordan kan jeg vide/se det? Han har "TDC Internet

Den første løsning er et produkt fra forhenværende Tele Danmark, det
andet er et produkt fra det forhenværende TDC Internet. BB|ADSL er
indeholdt i telefonabonnementet (og omvendt). Begge dele forhandles nu
af TDC Totalløsninger.

> Bredbånd". Dvs. en løsning med et Speedstream modem og en PPPoE opkalds
> forbindelse på hans computer.

Okay. Speedstream-modemet kunne også være til en BB|ADSL-løsning, derfor
mit spørgsmål.

Fra : Morten L.

Dato : 03-04-03 15:28

"John Doe" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> prøvet at disable (er først kommet til at tænke på det nu her) men ellers

Du har vel prøvet at slå ALLE firewall's incl XP's fra?

Mvh. Morten
(som lige nu kører gennem en CISCO VPN tunnel på TDC bredbånd...)

Fra : John Doe

Dato : 03-04-03 16:27

> Du har vel prøvet at slå ALLE firewall's incl XP's fra?

Citat:

Jeg prøver det selvfølgelig snarest muligt, men vil selvfølgelig gerne
høre om det ér det og om andre har prøvet det samme (må der jo næsten være,
da det er standard indstillinger i WinXP).

John