Katte-menneskesprog??
Fra : Nina PB

Dato : 03-04-03 12:10

Hej Gruppe

Kan katte lære at tale menneskesprog?? (er det ikke et fantastisk
spørgsmål? )
Jeg kom til at tænke på det, da jeg læste om Henrik og Melissas
nattesnak..
Det er garanteret ikke fremmed for nogen herinde at forsøge sig med
kattelyde (kan ikke lade være med at grine ved tanken om de spinneforsøg
jeg har gjort mig!! -det lyder i hvert fald ikke som kattene!)

Men jeg har til gengæld forsøgt at få kats'ne til at sige "mad", -de ved
i hvert fald hvad ordet betyder!! -Og jeg synes, på en god dag, at det
lyder som om Misifuzz er ved at lære det.. måske en meget god dag.. ok,
ikke rigtigt, men det ville da være skægt!
Det er da en lyd med a i..
Lucyfuzz siger mere biiiiiiiiuuuuu, så der har jeg ikke de store
forhåbninger.

Misifuzz råber altid lige inden han går på bakken.. jeg har en
formodning om, at han tror at man skal.. (han kommer altid spænende når
jeg spø'r om han vil med på toilettet) Er det fordi at 'sådan gør vi
altså hjemme hos os' eller er det tilfældigt?
-Det lyder ganske anderledes, når han skælder ud over at Lucy har været
der før ham, så hans wc er beskidt!!

Forsøger katte at snakke menneskesprog, ligesom mennesker forsøger sig
udi kattelyde??

Nogen bud? -Tanken er da sjov, ikke?

Med venlig hilsen
Nina PB
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-04-03 13:15

Nina PB <nipabrKATTE@BAKKEhotmail.com> writes:

> [...]
> spørgsmål? )
> Jeg kom til at tænke på det, da jeg læste om Henrik og Melissas

Jeg snakker til hende på næsten samme måde som en mormis ville snakke
til en miv og det hjælper... Hun slapper af og bliver rolig igen..

> Det er garanteret ikke fremmed for nogen herinde at forsøge sig med
> kattelyde (kan ikke lade være med at grine ved tanken om de spinneforsøg
> jeg har gjort mig!! -det lyder i hvert fald ikke som kattene!)

*GG* Jeg ville også ønske jeg kunne spinde, men det går heller ikke så
godt... Jeg bruger i stedet uhm, men trukket i laaaangdrag når vi
nussekrammer

> [...]
> ikke rigtigt, men det ville da være skægt!
> Det er da en lyd med a i..
> Lucyfuzz siger mere biiiiiiiiuuuuu, så der har jeg ikke de store

Hehe lidt miljøskadet er man jo nok efter så mange år med katte.. Men
jeg har aldrig prøvet at få Melissa til at sige mad på
menneskesprog. Men jeg er ret sikker på at vi forstår hinanden
alligevel, fx når jeg står op så siger jeg hej til hende og hun svarer
med katte udgaven af "hej" hun bruger det kun når jeg siger hej til
hende. Og ja da jeg kunne komme med mange flere eksempler..

> [...]
> jeg spø'r om han vil med på toilettet) Er det fordi at 'sådan gør vi
> altså hjemme hos os' eller er det tilfældigt?

Det er nok fordi i gør sådan hjemme hos jer, katte forstår ret meget =
kæder tale og tekst sammen til en handling. Jeg får også besked når
Melissa synes at bakken er ved at være fyldt, heller ikke jeg er i
tvivl om hvad hun mener..*S*

> [...]
> der før ham, så hans wc er beskidt!!
>
> Forsøger katte at snakke menneskesprog, ligesom mennesker forsøger sig

Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-04-03 15:06

In article <m3d6k393ql.fsf@henrik.misbamsen>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:

> [...]
> alligevel, fx når jeg står op så siger jeg hej til hende og hun svarer
> med katte udgaven af "hej" hun bruger det kun når jeg siger hej til

Hæ - jeg bruger "dav" i stedet for. Så svarer Ditte "au" i samme
tonefald som mit Men om hun efterligner eller bare retter på min
udtale, fordi jeg har sagt noget helt andet på kattesprog er jo ikke
til at vide...

Fra : Nimo

Dato : 03-04-03 21:39

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at vide...
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hej Ann

Det er smart.. Jeg sku' måske ændre min goddag-hilsen fra "Hej Sifuzzer" til
dau, -så vil jeg ha' en chance for at bevise påstanden..
For det andet er jeg helt sikker på at de ikke siger!

Til gengæld er der ingen tvivl om, at de siger goddag, højt og længe og på
hver sin måde!

/Nina PB

Fra : Nina PB

Dato : 03-04-03 14:55

Sakse sakse sakse - - - - - - - - - - - - -

> [...]
> med katte udgaven af 'hej' hun bruger det kun når jeg siger hej til
> hende. Og ja da jeg kunne komme med mange flere eksempler..

Jamen tror du at Melissa siger Hej på kattesprog, eller syns hun at hun
lyder lissom dig når hun siger det?? Ligesom når mennesker forsøger sig
med kattelyde altså.. -men bare omvendt!
Jeg ved at det er søgt, men altså også et ok tankeeksperiment.. (og jeg
er altså relativt velfungerende i øvrigt )

sakse sakse sakse- - - - - - - - - -

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-04-03 21:01

> [...]

> Jeg ved at det er søgt, men altså også et ok tankeeksperiment.. (og jeg
> er altså relativt velfungerende i øvrigt )

Har tænkt lidt over det gennem tiden og er "sikker" på at hun siger
hej på kattesprog..

> Med venlig hilsen
> Nina PB
> - Tøm kattebakken ved privat svar

jeg er btw også "rimeligt" velfungerende - "" for den mig inkompetente
fjolser ansat i det offentlige møder når deres dumheder gang på gang
går ud over mig...

Fra : Aragorn

Dato : 03-04-03 20:11

"Nina PB" <nipabrKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in message
> Hej Gruppe
>
> Kan katte lære at tale menneskesprog?? (er det ikke et fantastisk
> spørgsmål? )
-snip-
> Med venlig hilsen
> Nina PB
> - Tøm kattebakken ved privat svar

=========

Hej Nina.

Jeg sad en eftermiddag for snart længe siden og så det der amerikanske
program der er, med seernes egne sjove videooptagelser (- jeg tror det
hedder 'America's Funniest Home Videos'), og der havde de så samlet en flok
katteklip.
Det sjove er, at der var en amerikaner der havde sendt et klip ind med sin
kat, der, når den miavede på en bestemt måde, absolut lød som om den sad og
sagde 'I love you'. Den gjorde det flere gange, hvilket var ret sjovt. Det
var ret sødt, jeg sad faktisk og måbede ad den der kat!
Men om det er nogen der har lært den det, eller om det bare var et tilfælde
at den miavede sådan, det ved jeg så ikke.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

Fra : Nimo

Dato : 03-04-03 21:52

> [...]
> Men om det er nogen der har lært den det, eller om det bare var et
tilfælde
> at den miavede sådan, det ved jeg så ikke.

Hej!

Det har jeg set.. det var den god til at sige! Men jeg må indrømme, at jeg
ikke er overbevist!
Måske jeg sku' optage vores 'mad-råbekor' for at 'dokumentere'

Mvh Nina PB

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 04-04-03 09:42

Hej NG.

Affødt af meningsvekslingerne i denne tråd kom jeg til at tænke på, om alle
katte _kan_ maive. Jeg har to huskatte, hvoraf den ene "snakker" meget og
højlydt - ofte for at få opmærksomhed, eller når hun er rastløs og leder
efter noget ballade, der trænger til at blive lavet - mens jeg aldrig har
hørt den anden sige noget, der kunne minde om et miav. Èn enkelt gang har
jeg hørt hende knirke(?), som når man åbner et gammelt vindue, der skriger
lidt i hængslerne. Mon hun blot vælger ikke at "sige" noget, eller kan hun
mon ikke? Nogle gode bud?

Mvh. Camilla Hæstrup

---
Bøger til salg på: www.tranlampe.dk
Computergrej o.a. til salg på: www.salg.bindernaes.dk

Fra : Ragna

Dato : 04-04-03 10:59

> Mon hun blot vælger ikke at "sige" noget, eller kan hun
>mon ikke?

Hvis hun aldrig har sagt noget, kunne det tyde på, at hun ikke kan, så
hendes knirken er den eneste mulighed for at kommunikere med jer. Hvis hun
altid har gjort sådan, er der vel ikke nogen sygdom til grund for det.
Det var der imidlertid for vores kats vedkommende. For et stykke tid siden
blev vores ellers meget snakkende huskat til en "knirkekat". Normalt er han
i besiddelse af en meget gennemtrængende stemme, der er særdeles effektiv
til at fortælle os, hvad vi nu skal gøre for ham, men pludselig kom der kun
en svag knirken, og endda ofte mindre end det.
Da vi kom til dyrlæge, viste det sig, at han havde en halsinfektion.
Dyrlægen sagde, at hans vejrtrækning lød som når nogen trækker en sav frem
og tilbage.
Efter nogle dage på penicillin blev han heldigvis veltalende igen.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kate

Dato : 04-04-03 22:10

"Camilla Hæstrup" <usenet@_FJERN_tranlampe.dk> wrote in

> Mon hun blot vælger ikke at "sige" noget, eller kan hun
> mon ikke? Nogle gode bud?

Jeg havde en som bare åbnede munden, men jeg mindes aldrig i de 8½ år
jeg havde ham at han sagde et eneste "ord", jeg tror ikke han kunne.
Sofie kunne godt når det blev trængende nødvendigt, som f.eks. jeg var
for længe (= mere end 3 sekunder) om at servere lækker mad eller hvis
hun skulle ud, i sin transportkasse.
De tre jeg har nu hyler alle, men jeg føler nu ikke at de prøver på at
tale, de fortæller mig nok bare lidt om hvad de er utilfredse med, mest
at madskålene er tomme

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar