div og float i Mozilla
Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 03-04-03 10:52

Hej,

Jeg sidder og bikser med en webside, der kun er opbygget af div'er.

Strukturen er nogenlunde:

[...]

[...]

[...]

I både nr. 2, 3 og 4 er der defineret en float for at få siden til at se ud
på følgende måde:

-----------------------------------
| 1 |
| |
| ---- ------------ ------ |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | 2 | | 3 | | 4 | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| ---- ------------ ------ |
| |
| |
-----------------------------------

Problemet er at i Mozilla (*1) udvider boks nr. 1 sig _ikke_ i takt med at indholdet i
boks 2, 3 eller 4 stiger. I både IE og Opera udvider boksen i takt med de tre andre.

Er der nogen der har et lille hint til hvordan man kan løse problemet?

I kan se siden på http://mbn.dk/wtblad/

1) Mozilla 1.3
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.3) Gecko/20030312

--
Morten Blinksbjerg Nielsen, Odense
http://www.mbn.dk/ - http://www.websmed.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-04-03 11:02

Morten Blinksbjerg Nielsen skrev:

> Er der nogen der har et lille hint til hvordan man kan løse
> problemet?

Jeg kan ikke garantere at det løser dit problem, men jeg vil
foreslå at du starter med at validere html og css. Der er et par
fejl der kan have betydning for opførslen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 03-04-03 11:07

> Jeg kan ikke garantere at det løser dit problem, men jeg vil
> foreslå at du starter med at validere html og css. Der er et par
> fejl der kan have betydning for opførslen.

Done! - men det hjalp desværre ikke

Fra : Martin Poulsen

Dato : 03-04-03 11:13

Morten Blinksbjerg Nielsen wrote:

> Done! - men det hjalp desværre ikke

Jeg satte følgende ind, lige før din "footer-class-div":

--
Martin

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 03-04-03 11:18

KANON!

Tak :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-04-03 11:19

Martin Poulsen skrev:

> Jeg satte følgende ind, lige før din "footer-class-div":

Siden ser fin ud nu.
--
Jens Gyldenkærne Clausen