ang alger.
Fra : dimera

Dato : 03-04-03 01:10

Hej .!
Jeg har et par slørhaler, og et par galarer......men men men....mit problem
er alger. De lægger sig ligesom et tæppe over mine planter, og på bunden af
de hvide sten.
Nogen gode råd? Jeg er rimelig nybegynder.:)
Dimera.

Fra : Knud Schøler

Dato : 03-04-03 09:02

"dimera" <dimera@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> de hvide sten.
> Nogen gode råd? Jeg er rimelig nybegynder.:)

Tjah -

1 du skal nok overveje hvordan det ser ud med vandskift - det skal måske ske
hyppigere (1/4 til 1/3 hver 14 dag, men det er nok bedre med 1/8 hver uge
eller 1/56 hver dag )
2 Hvordan er det med lys - hvor længe er det tændt - er det det rigtige
lys - Du får vel ikke for meget direkte sollys ?
3 Flere planter med kraftigere vækst (f.eks. Hygrophyllum Polysperma)
4 Måske overfodrer du dine fisk
5 en af mine kæpheste: Det er svært men ved en meget forsigtig tilførsel af
Kalium og Nitrogen kan planterne omsætte alt frit fosfor i vandet hvorved
algerne får dårlige livsbetingelser. Hvis du selv opfatter dig som
nybegynder så vent med at begynde på Kaliumnitrat og den slags. Selv
tilsætter jeg i ultra små doser (hvad der kan ligge på 2-3 mm af en tændstik
(dagligt med overspringelser) til 128 liters akvarium.

mvh/Knud

Fra : Dan Mortensen

Dato : 03-04-03 11:51

Knud Schøler wrote:
> [...]
> den slags. Selv tilsætter jeg i ultra små doser (hvad der kan ligge
> på 2-3 mm af en tændstik (dagligt med overspringelser) til 128 liters

Ja men det er en rigtig god ide at checke Nitrat niveauet først det kan også
give et fingerpeg om det bliver skiftet vand ofte nok.

/DM

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-04-03 17:07

"dimera" <dimera@get2net.dk> wrote in message

> Jeg har et par slørhaler, og et par galarer
^^^^^^^
Holder man sådan noget i akvarier? Jeg troede mest det fandtes i Christania

vh
Jan