Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: 4. generation SuperCCD kameraer, hvornå~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-04-03 00:40

Jeg er tæt på at investere i et s602Zoom fra Fuji Finepix. Men læste
lige lidt på Fuji's side og så at de har annonceret 4. generation af
SuperCCD teknologien tilbage i januar i år.

S602Zoom er bygget på 3. generation og jeg vil da blive lidt ked af det
hvis der kommer en ny og opdateret udgave af kameraet kort tid efter
jeg køber mig et s602Zoom.

Ved i hvor lang tid der ca. går inden Fuji kommer med en afløser for
s602Zoom, har de faste tidspunkter på året hvor de kommer med nye
modeller (ligesom nVidia og ATi frigiver grafikkort med rimelig
konstante mellemrum)?

Eller ved i noget om der er en afløser på vej til Canon Powershot G3?

På forhånd tak for gætterierne og rygterne :)
Flemming

PS: Hvis i har links hvor der omtales afløsere for disse to kameraer
vil jeg selvfølgelig meget gerne have dem.

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Leif Jensen

Dato : 03-04-03 05:30

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> s602Zoom, har de faste tidspunkter på året hvor de kommer med nye
> modeller (ligesom nVidia og ATi frigiver grafikkort med rimelig

S602Zoom har efterhånden været på markedet længe, og du skal regne med at
Fuji snart har en ny model på banen.

> Eller ved i noget om der er en afløser på vej til Canon Powershot G3?

Det er der ingen her der ved, Canon er hurtig med nye modeller, indtil
videre er der kommet en Gx hvert efterår, og et gæt fra min side lyder på
okt-dec i år.

Mit råd er at købe når du har brug for kameraet, og køb en relativ ny model.

"Luffe"

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-04-03 19:25

"Flemming Joensson" skrev...
> Jeg er tæt på at investere i et s602Zoom fra Fuji Finepix. Men læste
> lige lidt på Fuji's side og så at de har annonceret 4. generation af
> SuperCCD teknologien tilbage i januar i år.

4. generation kommer i næste måned. Der er dog ikke
nogen 602-afløser endnu.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-04-03 20:27

Peter Schrøder <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in

> 4. generation kommer i næste måned. Der er dog ikke
> nogen 602-afløser endnu.

Ok, tak. Ved du hvilken type kameraer de så vil putter SuperCCD 4.
generation i, til at begynde med? Er det point-and-shoot eller er DSLR
eller har du ikke lige nogen idé om det?

På forhånd tak
Flemming

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-04-03 07:06

"Flemming Joensson"skrev
> Ok, tak. Ved du hvilken type kameraer de så vil putter SuperCCD 4.
> generation i, til at begynde med? Er det point-and-shoot eller er DSLR
> eller har du ikke lige nogen idé om det?

Der er foreløbig 2 modeller.
410 og 700 er begge søgerkameraer og med forskellig
ccd.
Fuji er gået en anden vej og istedet for at øge antallet
af pixels, forsøger de at øge dynamikken.