hjæælp min bios vil ikke genkende min cpu
Fra : RBL

Dato : 02-04-03 23:30

hej allesammen håber at nogle vil hjælpe mig

jeg har et chaintech a7vjl - deluxe (via kt400), hvori jeg indtil for
en uge siden havde en xp1600 cpu siddende. nu har jeg solgt min xp1600
og købt mig en xp2400 problemet er bare at når jeg starter computeren
op (og når jeg ser i properties ved højreklik på denne computer)
skriver den "unknown cpu type 2000 mhz" hvordan kan et socket a
bundkort se at det er en 2000mhz men ikke hvilken type (er det mig
eller findes der ikke andre fabrikater af socket a cpu'er end amd) er
der nogen som kan hjælpe mig!!!

Fra : Leony

Dato : 03-04-03 13:13

"RBL" <r_b_larsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bundkort se at det er en 2000mhz men ikke hvilken type (er det mig
> eller findes der ikke andre fabrikater af socket a cpu'er end amd) er

Jeg har ofte set i BIOS opdateringer at der står:
fixet problem med ikke korrekt visning af xxx cpu
Måske det er det der er i vejen. Hvis du kan finde en nyere BIOS, så kan
du prøve om den retter problemet.
Jeg har kigget på Chaintech's hjemmeside, men jeg kan ikke finde BIOS
til den model du opgiver (chaintech a7vjl).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : RBL

Dato : 03-04-03 20:07

> [...]
> Jeg har kigget på Chaintech's hjemmeside, men jeg kan ikke finde BIOS
> til den model du opgiver (chaintech a7vjl).

ups en lille fejl var kommet ind mit kort er et chaintech 7vjl deluxe.
men det ændre desværre ikke for mig om der er en biosopdatering. er
der nogen, som ved om der kan findes opdateringer på f.eks. via's
hjemmeside eller amd's måske i så fald kunne jeg godt tænke mig et
link d jeg ikke selv kan finde det.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-04-03 08:28

RBL wrote:
> mit kort er et chaintech 7vjl deluxe.

Jeg kan kun finde disse:
http://www.chaintech.com.tw/tw/eng/product_spec.asp?MPSNo=13&PISNo=138

http://www.chaintech.com.tw/tw/eng/product_spec.asp?MPSNo=13&PISNo=56

BIOS her:
http://www.chaintech.com.tw/tw/eng/Download/dl_SubCate.asp?DCSNo=4

> men det ændre desværre ikke for mig om der er en
> biosopdatering.

Hvorfor ændre det ikke noget?
- Har du da den nyeste eller kan du ikke finde ud af
at opdatere BIOS?

> er der nogen, som ved om der kan findes opdateringer
> på f.eks. via's hjemmeside eller amd's måske i så fald
> kunne jeg godt tænke mig et link d jeg ikke selv kan
> finde det.

VIA har deres 4in1 drivere:
http://www.viaarena.com/?PageID=2
- HUSK kun at installere disse drivere, hvis dit bundkort
har et VIA chipset.

AMD har lidt forskellige, men igen tjek om du har
nogen af disse chipsets inden du installerer:
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_3559_689,00.html

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : RBL

Dato : 06-04-03 23:10

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote in message news:<3e8d3419$0$153$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]

jaaaa det er hvert fald det der står på kassen. kortet kan stadig
findes under denne betegnelse på www.chaintech.dk.
jeg checkede dine links. det er ingen af disse men det viser sig at
chaintech har fået ny international side og her kan jeg se at de har
et kort magen til mit, eneste forskel er dog at dette har raid. dette
kort går under betegnelsen 7vjs hvilket jeg også i mellemtiden har
fundet en mærkat på min seriel prot med denne påskrift nu lyder mit
spørgsmål så.
Kan jeg bruge en biosupdate til dette kort på mit selvom der er raid
til forskel.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-04-03 08:16

RBL wrote:
> kortet kan stadig findes under denne betegnelse på
> www.chaintech.dk.

Okay, så må det være dette:
http://www.chaintech.dk/eng/products/SOCKA/7VJL-Deluxe.asp

> jeg checkede dine links. det er ingen af disse

Okay.

> [...]
> denne påskrift nu lyder mit spørgsmål så.
> Kan jeg bruge en biosupdate til dette kort på mit selvom

Jeg tror det ikke, men spørg Chaintec selv:
http://www.chaintechusa.com/com/contactus.htm#Europe

Fra : Leony

Dato : 07-04-03 14:13

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i
en meddelelse news:3e91259a$0$172$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

Mit Abit BD7-RAID bundkort bruger samme BIOS til kort med og uden RAID.
Der står følgende ved BIOS:
"HPT 372 BIOS Version 2.32. The RAID function is for BD7-RAID only. This
BIOS version is also for non RAID boards and HPT BIOS will be
automatically disabled when the RAID controller chip is not detected."

> Jeg tror det ikke, men spørg Chaintec selv:
> http://www.chaintechusa.com/com/contactus.htm#Europe

Helt klart den bedste løsning, det ville være ærgerligt at zappe et
board der virker 100%.
HVis ikke Chaintec ved det, hvem skulle så vide det