The ring (måske spoiler)
Fra : Nano**

Dato : 02-04-03 21:55

Hvorfor hedder filmen the ring? Jeg hørte kun de vist talte om en ring, men
der var da ellers intet om en ring, den skulle hellere hedde the tape.
Eller det er måske bare mig der ikke har fulgt godt nok med?

Fra : Nano**

Dato : 02-04-03 22:02

har kigget lidt i gruppen og fundet svar

Fra : Rune Jensen

Dato : 02-04-03 22:20

dread14.news.tele.dk dk.kultur.film:34146

et link....måske kan sgu ikke find ud af at linke...men ellers prøv at søg
på "the ring" i denne gruppe

Rune

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 03-04-03 20:06

Rune Jensen's utterance expressed in

> dread14.news.tele.dk dk.kultur.film:34146
>
> et link....måske kan sgu ikke find ud af at linke...men ellers prøv at
> søg på "the ring" i denne gruppe

I min xnews hedder det "show all headers" og i outlook
kan du bare højreklikke på beskeden og vælge "properties"
eller "egenskaber". Der vælger du detaljer og finder det
sted hvor der står:

Det der står i parantesen <> er selve "linket". Dette link
er fra første "The Ring"-indlæg.

Message-ID'en kan i de fleste newsreadere sættes til at
blive vist automatisk, så man nemt kan linke til andre
beskeder.

Hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Heidi

Dato : 03-04-03 20:57

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> Det der står i parantesen <> er selve "linket". Dette link
> er fra første "The Ring"-indlæg.

Og for os som bruger Outlook Express er det desværre nødvendigt
at indsætte news: foran message id-nummeret, da OE ellers
opfatter det som en emailadresse...
Sådan ser det ud news:a6Iia.1969$y3.305954@news010.worldonline.dk

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 04-04-03 11:20

Heidi's utterance expressed in news:b6i3nh$5kpbi$1@ID-64059.news.dfncis.de:

> Og for os som bruger Outlook Express er det desværre nødvendigt
> at indsætte news: foran message id-nummeret, da OE ellers
> [...]

Det er nemlig rigtigt - kan jeg faktisk godt huske fra
dengang jeg selv brugte outsuck not-so-express :))

Hygge!

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 02-04-03 22:56

> [...]
> der var da ellers intet om en ring, den skulle hellere hedde the tape.
> Eller det er måske bare mig der ikke har fulgt godt nok med?

Der er ellers masser. Telefonens ringen, brønddækslet + en del andre ting,
jeg ikke lige kan huske.

--
Jacob H. Nielsen - http://boomtown.net
Bestil Legend of Zelda - The Wind Waker nu - 429,-/459,-

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 03-04-03 13:49

"Nano**" <nano@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der var da ellers intet om en ring, den skulle hellere hedde the tape.
> Eller det er måske bare mig der ikke har fulgt godt nok med?

Svaret er lidt kringlet, men jeg er til gengæld ret sikker på, at det er
rigtigt:

Pigen, der kommer ud af fjernsynet etc., blev smidt ned i en brønd. Når
dækslet til brønden er lagt på, er det eneste pigen kunne se (fra bunden af
brønden) en ring af lys, som trængte ind under dækslet. Jeg tror nok, man på
et tidspunkt i den der mærkelige film, de alle dør af, ser pigens udsigt
nede fra brønden - RINGEN AF LYS!

Anyways, jeg regner med i brokker jer, hvis jeg tager fejl...

Hilsen Kenneth Johansen
--
"I have hardly ever known a mathematician
who was able to reason."

Fra : Flemming Pålsson

Dato : 03-04-03 15:28

"Kenneth Johansen" <mr_e@mad.scientist.com> wrote in message
> [...]

> nede fra brønden - RINGEN AF LYS!
>
> Anyways, jeg regner med i brokker jer, hvis jeg tager fejl...

Jeg er enig... Det er også det der er vist på coveret/posteren til filmen -
den runde ring af lys der kunne ses af pigen efter at dækslet var blevet
lagt på... Hmmm.. Men der er en række forskellige cykler.. Bl.a. så
igangsættes der jo en kædereaktion da de der teenagere ser filmen...
Derudover er den eneste måde hvorpå man kan undgå døden jo ved at sørge for
at en ny person ser video'en - og på den måde at få spredt budskabet om,
hvor skrækkelig en død hun har været udsat for...

VH

Flemming

Fra : / / dentro / /

Dato : 03-04-03 18:05

"Kenneth Johansen" <mr_e@mad.scientist.com> skrev i en meddelelse

| Når
| dækslet til brønden er lagt på, er det eneste pigen kunne se (fra bunden
af
| brønden) en ring af lys, som trængte ind under dækslet.

Jeg undrer mig over hvordan det kan lade sig gøre? Dækslet må vel hvile på
brøndens rand ét eller andet sted, så det kan da ikke lade sig gøre at der
kommer en fuldkommen cirkel af lys ned? Kun en halvcirkel ville vel kunne
lade sig gøre. Eller er det mig der har sovet i timen?

/ / dentro / /

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 03-04-03 18:39

Kenneth Johansen wrote:

> Anyways, jeg regner med i brokker jer, hvis jeg tager fejl...

Jeg er ret overbevist om, at 'ringen' er det faktum, at man for at undslippe
forbandelsen, skal vise båndet til en anden. Der så skal vise båndet til en
anden, og så videre. En ubrydelig ring.

--
Jacob

The memories of my family outings are still a source of strength to me.
I remember we'd all pile into the car - I forget what kind it was - and
drive and drive. I'm not sure where we'd go, but I think there were
some trees there. The smell of something w s strong in the air as we
played whatever sport we played. I remember a bigger, older guy we
called "Dad." We'd eat some stuff, or not, and then I think we went
home. I guess some things never leave you.

Fra : Mathness

Dato : 03-04-03 18:23

On Wed, 02 Apr 2003 22:54:44 +0200, Nano** wrote:

> Hvorfor hedder filmen the ring? Jeg hørte kun de vist talte om en ring,
> men der var da ellers intet om en ring, den skulle hellere hedde the
> tape. Eller det er måske bare mig der ikke har fulgt godt nok med?

Citat af forfatteren til bøgerne *1 Suzuki Koji:

"Actually, when I was writing the Ring I got about halfway through and
hadn't thought of a title yet. I happened to be thumbing through an
English-Japanese dictionary when I decided it was about time to decide on
something. And then the word 'ring' passed my eye. I had a strong feeling
that it would fit. 'Ring' is usually used as a noun, isn't it? But there's
also a verb usage of ring, meaning 'to call someone,' or 'to call out,'
such as an alarm clock or phone ringing. I liked this. And so from the
beginning I didn't exactly use the name Ring in the circular sense. But
since I gave it that title, a lot of circular things have turned up in the
story. The spiral, the DNA double helix, the loop, and so on. I guess it's a
good thing I chose that title."

*1 Ring, Rasen, Loop and Birthday.

--
Thomas Klietsch m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Only a Sofa-Wrestler would dare attack The Mighty FurNiTaur.