nforce med onboard grafik
Fra : sef

Dato : 02-04-03 20:31

Hej

Ville lige hører om der er nogen her der benytter et nforce med onboard
grafikkort. Og om deres effering med denne type kort! (Maskinen skal ikke
kunne kører hardcore grafik/spil!)

mvh
Henrik

Fra : Olesen

Dato : 02-04-03 20:40

"sef" <henrik-thg@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Ville lige hører om der er nogen her der benytter et nforce med onboard
> grafikkort. Og om deres effering med denne type kort! (Maskinen skal ikke
> kunne kører hardcore grafik/spil!)

Selvom det er meget fint, så køb hellere et KT400A baseret
system da dette er hurtigere end et ellers godt Nvidia chipset.

Nvidia var hurtigst indtil KT400 blev til KT400A.

MVH

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 03-04-03 10:09

Olesen wrote:

> Selvom det er meget fint, så køb hellere et KT400A baseret
> system da dette er hurtigere end et ellers godt Nvidia chipset.
>
> Nvidia var hurtigst indtil KT400 blev til KT400A.

Det er jo ikke det manden spørger om! Han spørger til onboard grafik,
hvilket mig bekendt ikke findes på KT400A kort.
Og at KT400A er et par % hurtigere interesserer nok heller ikke Hr. sef.

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 03-04-03 19:01

Anders Lorentzen wrote:
> [...]

Fandt lige et link:
.....nVidia er stadig hurtigts:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1807&p=10
(og de efterfølgende sider)

mvh
Anders

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 03-04-03 10:05

sef wrote:
> Hej
> Ville lige hører om der er nogen her der benytter et nforce med
> onboard grafikkort. Og om deres effering med denne type kort!
> (Maskinen skal ikke kunne kører hardcore grafik/spil!)

Asus nForce (1) kortene til 600-700kr, er nogle ganske gode kort. De har et
indbygget GeForce2 kort, god lyd og LAN.
Og er bestemt et godt køb til en familie computer, man kan sagtens spille et
spil, ikke i den bedste opløsning, men man kan.
Kortene er stabile og installationen forløber uden problemer. Jeg kan kun
anbefale kortene frem for ECS o.lig. kort med alt onbord!

Hvad angår nForce2 så er det også gode kort. Der er indbygget GeForce4
grafik (lyd og LAN) på nogle af dem, igen et godt køb (prismæssigt) til en
familie pc.

mvh
Anders