MS Windows
briani 27239
Windows xp virker ikke mere efter installa~
Fra : Rikke

Dato : 02-04-03 18:43

Efter jeg installerede SP1 ville Windows Xp Home Edition ikke starte. Lige
da start-skærmen (Den hvor den grønne ting fiser hen over skærmen), kom der
hurtigt en blå skærm og så genstartede computeren. Den eneste måde jeg kunne
få gang i Windows var ved at starte i fejlsikret tilstand. Herfra fik jeg
lavet en systemgendannelse, der heldigvis løste problemet. Men nu er jeg jo
ikke ligefrem vild efter at installere SP1 igen. Jeg har forgæves kigget
gennem Microsofts supportsider (der faktisk er ret dårlige), men forgæves.
For det andet virker Windows Update heller ikke længere, jeg får bare en
besked om, at der er opstået en fejl, når jeg trykker på "scan for
opdateringer".

Hvis nogen har nogle gode forklaringer på hvad der sker, ville jeg blive
taknemmelig for at høre dem.

- Rikke Bendlin =)

Fra : Madsen

Dato : 02-04-03 23:04

Rikke skrev:

> Jeg har forgæves kigget gennem Microsofts supportsider (der
> faktisk er ret dårlige), men forgæves.

Jeg er så en af dem der synes at MS's supportsider er rimelig gode, men
man skal selvfølgelig bruge fornuftige søgeord. Ordet 'blå skærm' giver
ikke ret mange hits eller også giver det så mange at det er umuligt at
overskue resultatet.

Kan du huske hvad der stod på den blå skærm? Uden en fejlmeddelelse er
det stort set umuligt at finde årsagen.

Madsen.

Fra : Anders Lund

Dato : 03-04-03 14:43

Madsen wrote:
> Kan du huske hvad der stod på den blå skærm? Uden en fejlmeddelelse er
> det stort set umuligt at finde årsagen.

Hvis du ikke kan nå at læse hvad der står på den blå skærm, så højreklik på
denne computer -> egenskaber -> Advanceret -> Opstart og gendannelse ->
Fjern hakket i automatisk genstart...
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Rikke

Dato : 03-04-03 15:06

Jeg kom også til at tænke på det med at fjerne hakket fra genstart
automatisk efter jeg havde lavet systemgendannelse. Nu virker Windows Update
så ikke længere, så det må stå hen i det uvisse, hvad der stod i den blå
besked...

- Rikke =)

Fra : Edmund

Dato : 03-04-03 16:34

Rikke wrote:
> [...]
> automatisk efter jeg havde lavet systemgendannelse. Nu virker Windows
> Update så ikke længere, så det må stå hen i det uvisse, hvad der stod

Nu ved jeg ikke om du brugte windows Update til at hente SP1 med, men du
kan hente hele SP1a her ca.130MB
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/default.asp

Jeg tør selvfølgelig ikke garantere, at din XP vil overleve, hvis du
prøver

Du kan også hente enkelte opdateringer ved at gå ind på Windows Update
og gå ind i Windows Update kataloget.

Se her hvordan:

--
Mvh Edmund