Discus i et 250L
Fra : Christian Gundersen

Dato : 02-04-03 16:18

Hejsa!

Jeg har bestemt mig for at jeg vil forsøge mig med disse fisk

På linket kan I se hvordan mit akvarium ser nu PT:
http://cvg.dk/fisk/DSC01674.JPG

Ved ikke helt hvor mange neonfisk der er.... 6 solskinsplatty og et par
maller.

Hvor mange og hvor store discus kan jeg have når mit akvarium ser ud som det
gør....

Jeg har fået tilbudt:
Golden sunrise
Blue scorpio snakeskin
Red spotted snakeskin

Prisklasse fra : 150-200 stk. (ved 13-15 cm).

Hvor mange kan jeg have ?? og er det billigt eller dyrt ?

Egentlig synes jeg det er for stor en fisk... altså 13-15 cm. er det bedre
at købe unger ?

Er det ok at holde vandet på 28-29 grader ?

Håber på et par gode retningslinier.

Med venlig hilsen

Christian Gundersen

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 02-04-03 18:28

"Christian Gundersen" <cvg@cvg.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Jeg har bestemt mig for at jeg vil forsøge mig med disse fisk

Det forstår jeg godt!

> På linket kan I se hvordan mit akvarium ser nu PT:
> http://cvg.dk/fisk/DSC01674.JPG
>
> Ved ikke helt hvor mange neonfisk der er.... 6 solskinsplatty og et par
> maller.

De kan nemt gå an til discus akvariet, selv om de ikke kan lide de høje
temperaturer.

> Hvor mange og hvor store discus kan jeg have når mit akvarium ser ud som
det
> gør....

Du skal beregne en voksen discus pr. 50-75 liter vand. Altså maksimalt 5
discus.

> [...]
> Red spotted snakeskin
>
> Prisklasse fra : 150-200 stk. (ved 13-15 cm).

> Hvor mange kan jeg have ?? og er det billigt eller dyrt ?

Det er rimeligt.

> Egentlig synes jeg det er for stor en fisk... altså 13-15 cm. er det bedre
> at købe unger ?

Det er lettest at få unger til at falde til i akvariet. Voksne fisk stresser
lettere når de flyttes.
Køb evt. 8 unger og tynd ud i dem efterhånden som de vokser sig større.

> Er det ok at holde vandet på 28-29 grader ?

Det er ideelt!

> Håber på et par gode retningslinier.

Du kan læse meget mere om hold af discus på min hjemmeside.

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : Christian Gundersen

Dato : 03-04-03 06:28

Jeg siger mange gange tak

> [...]

stresser
> lettere når de flyttes.
> Køb evt. 8 unger og tynd ud i dem efterhånden som de vokser sig større.

Hvor stor er en "unge" og hvad koster den ca ?

Mvh

Christian

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 03-04-03 18:33

> Hvor stor er en "unge" og hvad koster den ca ?

Cirka 6-7 cm. Den koster typisk mellem 70-120 kr. hvis du køber den ved en
privat opdrætter.