Re: flytning (lang)
Fra : Battlefield´s

Dato : 02-04-03 15:40

Hej
Ja, så er vi altså flyttet i hus med alle 9 katte. Det er gået nogenlunde
godt, synes jeg. Vi startede med at sætte de 4 som kendte hinanden ind i
stuerne. Et par dage efter hentede vi den hunkat på 4 år, som ellers ikke
havde kunnet sammen med dem, ind i stuerne. Der var overhovedet ingen
problemer. De nye omgivelser var meget mere spændende. Så efter igen et par
dage synes min mand at det var synd for de to orientalere at de kun måtte
være i gangen og ikke sammen med os andre, så han åbnede døren til stuen.
Det gik også forbløffende godt. LilleSkrig (den yngste orientaler) gik rundt
som om hun ejede det hele, selvom hun er den eneste af hunkattene, der er
kastreret. Og det var åbenbart i orden for de andres vedkommende. Hendes mor
Rolle er ikke så aggressiv som LilleSkrig, men følger bare efter LilleSkrig.
Det eneste problem vi har nu er, at de sidste to siamesere, som vi sover med
om natten, stadig må blive i soveværelset når vi ikke er hjemme, for især
den yngste er meget bange for de andre. Det blev så heller ikke bedre af at
vores hankat Midas listede sig ovenpå og bankede dem
Vi håber dog at de kan introduceres for de øvrige, og så må Midas være på
badeværelset indtil han bliver kastreret.
mange optimistiske hilsner
Vibeke

---

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-04-03 16:19

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> writes:

> Hej
> Ja, så er vi altså flyttet i hus med alle 9 katte. Det er gået nogenlunde
> godt, synes jeg.

Lyder da også sådan

> [...]
> den yngste er meget bange for de andre. Det blev så heller ikke bedre af at
> vores hankat Midas listede sig ovenpå og bankede dem

Tjae men kendte han dem i forvejen, for det kunne nemt være fordi han
lige fik et tilt over at finde nok to nye misser i sit nye territorium...

> Vi håber dog at de kan introduceres for de øvrige, og så må Midas være på
> badeværelset indtil han bliver kastreret.

Forhåbentlig snart, det må være ret kedeligt derude...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Battlefield´s

Dato : 02-04-03 18:20

Hej
Det skal lige siges at Midas kun har været på badeværelset i dag, mens vi
ikke var hjemme. Jeg lukkede ham ud da jeg kom hjem. Det er da synd hvis
"mors dreng" helt bliver glemt
Men ellers er det skønt at se de andre enten lege eller roligt ligge og
iagttage de andres leg.
Hilsen Vibeke

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-04-03 18:51

> [...]

> ikke var hjemme. Jeg lukkede ham ud da jeg kom hjem. Det er da synd hvis

Ok en nabo har en kat som har været avlskat, som reelt bare har været
overladt til sig selv i alt alt for lang tid i et hankatterum, den er
"lidt" sær fordi ting som jeg har trænet med Melissa som at hun stiger
op når jeg vil løfte hende aner den ikke hvad er osv... Men sød er den
nu alligevel.

Nu ikke fordi jeg ville mistænke dig for noget i samme stil, men
sporene skræmmer lidt...

> Men ellers er det skønt at se de andre enten lege eller roligt ligge og
> iagttage de andres leg.

ja det kan jeg forestille mig, så kan de godt smide tv væk, her er
animal planet i 3D som Niels beskrev det som en gang
Det er utroligt facinerende synes jeg også når vi går tur oplever jeg
meget af den slags...

Fra : Kate

Dato : 04-04-03 21:59

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Men ellers er det skønt at se de andre enten lege eller roligt
> ligge og iagttage de andres leg.

Ja, det er skønt når det kan fungere på den måde. Det er det forhold
Johan har til Mowgli og Lante. Nogle gange er han med andre gange
ligger han bare kigger på dem, og det tror jeg underholder ham ligeså
meget som selv at deltage.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar