Max er blevet underlig
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 02-04-03 12:43

Hejsa

JA ved ikke hvad overskriften elelrs skulle være.

Som mange ved har max været ved dyrlægen nogle dage pga. dårlig nyre ,
nybækkenbetændelse og mistanke om sukkersyge.

Da han kom hjem var han stadig dårlig og en smule trykket, han vile ikke
spise den første dag men det går nu, men.. nu an man ikke have børnene til
at komme i køkkent når han spiser han knurre og rejser børster, ha gør det
samme efter kattene og snapper efter dem også, det er slet ikke den Max vi
normalt kender igår da vi var væk hjemme fra 45 min-1 time havde han
raserret hele den ene væg i vores gang samt fod lister, kurv og dør hvilket
han aldrig har haft prøvet på før.

Han er idag meget arrig , det vil sige knurrere af mig og rejser børste da
jeg ville putte min datter til middag og hun græd, så må siges jeg er noget
utryk lige nu, dyrlægen kommer kl.16 og kigger på ham og får en snak.

Han er nu på diætfoder, men kan mærke han stadig trods medicin har ondt, så
ved snart ikke, der bliver også ved emd at være sukker i hans urin , så aner
ikek vhad vi mere kan gøre for ham lig nu.

MVH
Gitte

Fra : Ragna

Dato : 02-04-03 12:56

Han er idag meget arrig , det vil sige knurrere af mig og rejser børste

Hej Gitte!

Det lyder som om Max har smerter og føler sig meget usikker.
Hvor er det synd for jer alle sammen.
Desværre er der intet, vi andre kan gøre eller sige, der hjælper jer i denne
situation.
Jeg føler med jer og sender alle de trøstende tanker, jeg kan.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Therese

Dato : 02-04-03 13:03

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev
> [...]
noget
> utryk lige nu, dyrlægen kommer kl.16 og kigger på ham og får en snak.

Det er da en forfærdentlig situation, I er kommet i.
Jeg ved ikke så meget om det, men kan det være pga. smerterne, han har
ændret opførsel i den grad?
Det er i hvert fald godt, dyrlægen kommer forbi så I kan få noget
rådgivning. Er det en midlertidig sindstilstand, er det jo "bare" et
spørgsmål om at tage nogle nye forholdsregler i hverdagen, men er det noget
permanent, ved vi jo godt, hvad der er bedst ( Også sygdommen taget i
betragtning.

Jeg føler med jer, og lad os høre nyt, når dyrlægen har været hos jer. (Tro
på mirakler )
--
Mange hilsner
Therese

Fra : Camilla Larsen

Dato : 02-04-03 13:20

Hej gitte

Det lyder som om Max har smerter, at raserer en væg er faktisk slet
ikke underligt...hunde gør ofte meget "grove" ting for at fortælle de
har ondt.

Følger spændt med på om nyt når du har snakket med dyrlægen

--
Camilla

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-04-03 17:10

Stakkels Max.

Har hørt om en kat der pludselig gik ind i væggen p.g.a. dårlige nyrer
(katten kunne se).

Fortæl hvad dyrlægen siger. Her krydser vi fingre, poter, haler og knurhår
for Maxen.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 02-04-03 17:34

Hejsa

Ja så har dyrlægen været her

Max får fred imorgen han ahr fået noget mere smertestillende og beroligende
til idag og dyrlægen komme rså og afliver ham her mens børnene er i
børnehave/skole, så de bruger aftenen idag på sammen med vi andre at sige
farvel.

Han har nu sukkersygeog har fået insulin, men desværre er hans nyre belastet
endnu og vi har valgt at vi syntes det bedste vil være at sige farvel til
ham da han jo er meget ung fra okt.2002 og syntes ikke at det ville være et
fair liv for ham med alt det medicin hver dag.

Så det var desværre kort vi havde ham, men vil altid huske ham som en dejlig
og glad hund.

Det er pga. smerter han er blevet så frustreret og har knurret og raseret
gangen.

MVH
Gitte

Fra : Camilla Larsen

Dato : 02-04-03 17:59

On Wed, 2 Apr 2003 18:33:44 +0200, "Gitte S. Eriksen"
<dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote:

Åhhhh for søren da osse Gitte, hvor er det pokkers uretfærdigt

Men hvor er det skønt at Max fik sin sidste tid hos så dejlige
mennesker som jer...I har stort hjerte til både hunde og katte*S*
--
Camilla

Fra : Smat

Dato : 02-04-03 17:58

> [...]
> og glad hund.
>
> Det er pga. smerter han er blevet så frustreret og har knurret og raseret

Kære Gitte og familie.
Hvor er det dog trist. Selvom man kun når at have en hund i så kort tid
knytter man de utroligste bånd. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive, hvor
er det bare uretfærdigt.

Mange tanker
Margrethe

Fra : Henrik Hansen

Dato : 02-04-03 20:59

> [...]
> og glad hund.
>
> Det er pga. smerter han er blevet så frustreret og har knurret og raseret

På trodsa af at vi ikke kender hinanden, og at det er en sølle trøst, føler
jeg med dig og din familie. Jeg sender mange tanker til jer i disse
øjeblikke og kan roligt sætte mig ind i situtationen. I en sådan situation
er det vigtigt at huske på at det er bedst for hunden, og jeg har den
dybeste respekt overfor jeres beslutning.

Mange tanker i en tid som kan virke sværd og uoverkuelig.

MVH

Henrik

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-04-03 22:08

Hej Gitte

Ja det er nok det bedste for Max. Men I mennesker går en svær tid i møde.
Mange trøstkram.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-04-03 07:54

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> escribió en el
mensaje news:3e8b10e7$0$42556$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Ja så har dyrlægen været her
>
> Max får fred imorgen

Det var da træls at det skulle gå den vej. Jeg syntes ikke der har
været andet end ulykkelige historier her i gruppen de sidste par
uger. Jeg håber i kommer igennem det så hurtigt som muligt.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : x Vuf x

Dato : 03-04-03 08:31

Thu, 3 Apr 2003 08:53:31 +0200, Lars Hoffmann wrote:
>"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> escribió en el
>mensaje news:3e8b10e7$0$42556$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Åhhh hvor jeg føler med dig og dine... :´-(

>Det var da træls at det skulle gå den vej. Jeg syntes ikke der har
>været andet end ulykkelige historier her i gruppen de sidste par
>uger. Jeg håber i kommer igennem det så hurtigt som muligt.

Så husk, at vi meget nødigt skulle ha' en trist historie mere,
ved at du overmotionerer din hund. Vent mindst 1 år endnu, og
lad så hunden selv bestemme sit tempo!

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ sonpet@***pc.dk

O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O
-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-
/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-04-03 09:00

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> escribió

> Så husk, at vi meget nødigt skulle ha' en trist historie mere,
> ved at du overmotionerer din hund. Vent mindst 1 år endnu, og
> lad så hunden selv bestemme sit tempo!

Bare rolig, det kunne jeg såmænd heller ikke finde på, jeg manglede
blot en definition på hvor megen motion en sådan størrelse har godt
af.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : x Vuf x

Dato : 03-04-03 11:51

Thu, 3 Apr 2003 10:00:17 +0200, Lars Hoffmann wrote:
>"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> escribió

>Bare rolig, det kunne jeg såmænd heller ikke finde på, jeg manglede
>blot en definition på hvor megen motion en sådan størrelse har godt
>af.

Ok...Godt så!

Fra : Musen

Dato : 03-04-03 20:49

> [...]
> og glad hund.
>
> Det er pga. smerter han er blevet så frustreret og har knurret og raseret

Kære Gitte og familie
Hvor gør det mig dog ondt at høre, at I ikke får længere tid sammen med
jeres dejlige hund. Det er svært at finde ord der trøster i sådan en
situation, så jeg kan kun sige, at jeg føler med jer

De kærligste tanker fra Musen

Fra : Pia J

Dato : 02-04-03 18:00

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in message

> [...]
noget
> utryk lige nu, dyrlægen kommer kl.16 og kigger på ham og får en snak.

Han lyder som en hund der har det rigtig skidt - derfor reagerer han på den
måde. Han har ikke andre måder at få udløb for det, og forstår ikke hvad der
er galt.

God bedring.

:Pia