MS Windows
briani 27239
Hvordan laver jeg en boot cd rom???
Fra : Jeppe Nørgaard

Dato : 02-04-03 13:33

Hej gruppe.

Se subj. Jeg skal bruge den til at formatere min harddisk. Jeg har ikke en
windows cd, men kun en genopretnings cd. Men den løser ikke mit problem.
Husk der skal være fdisk på ellers spiller det ikke rigtigt....

MVH.
Jeppe

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 02-04-03 12:40

"Jeppe Nørgaard" wrote:

> [...]
> windows cd, men kun en genopretnings cd. Men den løser ikke mit problem.
> Husk der skal være fdisk på ellers spiller det ikke rigtigt....

De fleste brænder-programmer har mulighed for at brænde en boot-cd.
Selv bruger jeg Nero, og den kræver en boot-diskette, hvor den henter
info fra.
Husk også at lægge diverse utilities på CD'en - fx. fdisk, format, edit
og den slags.

Venligst
Flemming

Fra : Jeppe Nørgaard

Dato : 02-04-03 13:43

> [...]
> info fra.
> Husk også at lægge diverse utilities på CD'en - fx. fdisk, format, edit

Problemet er at jeg ikke har diskette drev, fordi Amitech mener det er
forældet, hvilket jeg nu mener er dybt åndsvagt, så jeg skal have lavet en
uden at have diskettedrev....

Jeppe

Fra : ab

Dato : 03-04-03 09:05

> Problemet er at jeg ikke har diskette drev, fordi Amitech mener det er
> forældet, hvilket jeg nu mener er dybt åndsvagt, så jeg skal have lavet en
> uden at have diskettedrev....

Hvor bor du ? Et diskettedrev er efter min mening uundværlig - at spare de
få kr. på en ny PC er hen i vejret. Kr. 50,- incl. kabel, hvis du bor i
nærheden af strækningen Sydfyn - Vestjylland.

ab

Fra : WeirdOlsen

Dato : 03-04-03 12:21

Kig evt. her: http://www.nu2.nu/bootdisk/cdrom/