parring
Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 02-04-03 11:44

Måske der sidder nogle kloge hoveder der ved lidt om parring. Altså i går
inviterede vi en rigtig laber hanhund som date til vores hunvovse. Skal lige
siges at det var første dag hun ikke har blødt.
Nå men de var også meget glade for hinanden og nussede og hun gjorde sig
rigtig til. Vendte bagen til og lagde halen langs siden. Han var også meget
interesseret men der skete ikke en dyt.
Hvor lang tid kan der evt. gå - hvor lang tid skal jeg regne med at de skal
tilbringe sammen? Vi har inviteret ham igen i dag.
Håber nogle ved rigtig meget.

Karin

Fra : Freedom

Dato : 02-04-03 12:48

"Karin Offenbach Rasmussen" <kr@dtc-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> tilbringe sammen? Vi har inviteret ham igen i dag.

Karin, det er sådan at det ikke er sikkert hun er klar mere, nogle er klar
mens de bløder, ander lang tid efter og andre på et 3. tidspunkt. Hvornår
havde hun sin først bløde dag? Hvor mange dage er det siden?

Nogle af mine hunde har skulle parres på 12 dagen, 20 dagen og en på 7
dagen.

Har hannen parret før?

De skal være så længe sammen at han parre hende og de hænger sammen, nogle
hænger sammen kort andre længere. Læs min hund skal have hvalpe, den er god!
Ellers spørg din dyrlæge om råd!

Iben

Fra : Battlefield´s

Dato : 02-04-03 13:31

Hej
Er der ikke mulighed for at de kan møde hinanden hos hanhunden?
Måske er han lidt bange for tæven på hendes "hjemmebane".
Hilsen Vibeke

"Freedom" <freedom@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hænger sammen kort andre længere. Læs min hund skal have hvalpe, den er

---

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 02-04-03 14:01

Det tænkte jeg faktisk også på i går. Nu ser jeg lige hvordan det går idag -
jeg mener nu er omgivelserne jo ikke helt ukendte for ham.
Hilsen Karin

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 02-04-03 14:04

Hjælp så er de jo ikke til at vide. I går var det nemlig 12 dage siden hun
startede og jeg har læst at de er klar når skedeåbningen ligner en
chimpancemund. Det var jo heller ikke fordi at hun ikke var parat igår - det
var mere hanhunden der ikke helt vidste hvad han skulle . Og nej han er 9 år
og har aldrig mødt "damer" på denne måde før.
Hilsen Karin

Fra : Freedom

Dato : 02-04-03 19:32

> [...]
år
> og har aldrig mødt "damer" på denne måde før.

Okay, så kan det være i skal hjælpe ham, jeg ville kontakte dyrlægen og se
høre omkring en inseminering;) Men det kan være om nogle dage, men jeg ville
ikke sætte håbende for højt;)

Iben

Fra : Anni Pedersen

Dato : 02-04-03 18:01

Karin Offenbach Rasmussen <kr@dtc-online.dk> skrev:
Det skulle jo være det rigtige tidspungt, for parring af din tæve.
Det er meget normalt at begynde at parre 11 dagen og så hver anden
dag til hun ikke vil mere. Når hanhunden vil begynde at bestige
tæven, så hold hende, så han kan få ro til at komme op. Nu ved jeg
jo ikke hvad det er for hunde, men sådan gør man med mindre racer.

--
A Pedersen

Fra : Freedom

Dato : 02-04-03 19:33

"Anni Pedersen" <Bullmarks@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tæven, så hold hende, så han kan få ro til at komme op. Nu ved jeg
> jo ikke hvad det er for hunde, men sådan gør man med mindre racer.

Ja men der er ikke noget rigtigt tidspunkt;)) Det hele kommer an på tæven,
men det er rigtigt man siger fra 12. dagen, men det er langt fra alle dette
gælder;) Mine egne erfaringer:)

Iben

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 02-04-03 21:19

Hej
Vi havde igen besøg af hanhunden her i aften. Jeg tror nok at hun forsøgte
voldtægt mindst 75 gange. Hun er bare helt vild i varmen og han er heller
ikke uinteresseret men kan ti