Win2K, bruger-netværksprob.
Fra : SuperNova

Dato : 02-04-03 09:58

Har en notebook med XP, og en stationær med W2k.
Netværket fungerer.
På W2K kan jeg sagtens UL/DL shared filer på notebooken (XP)
Men ikke omvendt. Der er delt filer.
Jeg har lavet en bruger, f.eks. Login:xxx Pass:yyy
XP spørger om dette, bliver indtastet
men så skriver den at \\computernavn ikke er tilgængelig.

Inde i min Bruger/grupper opsætning står den bruger jeg lige har
oprettet i Mappen "computernavn"
og hvis jeg logger på den stationære (W2K) med den bruger som
ovennævt er der ingen prob. og så nu har jeg "kun" de rettigheder som
angivet i Bruger/Grupper.
Det er som om at den ikke tillader en ext. bruger.

Hjælp, jeg er desperat (Har prøvet lang tid)

Med venlig hilsen, Bo Andersen.

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 04-04-03 12:25

Har du husket at tilføje "Fil og udskriftsdeling" ?

Prøv at enable gæste kontoen, jeg ved godt du har oprettet specifikke
brugere, men prøv lige alligevel.

Har du slået firewall funktionen til i XP ?

Har du Zonealarm eller lignende kørende ?

Har du slået "simpel fildeling" til i XP ??

Jannik

Fra : SuperNova

Dato : 04-04-03 17:18

> Har du husket at tilføje "Fil og udskriftsdeling" ?

Ja, det virker fra w2k mod XP, ikke den anden vej.

> Prøv at enable gæste kontoen, jeg ved godt du har oprettet specifikke
> brugere, men prøv lige alligevel.

Ja, stadig ikke hul igennem

> Har du slået firewall funktionen til i XP ?

Ja

> Har du Zonealarm eller lignende kørende ?

Nej, ingen FW af nogen art. (Kamikaze surfer

> Har du slået "simpel fildeling" til i XP ??

Kan du uddybe det, "Simpel fildeling" syens ikke at finde noget
der lugte af det. Er ikke så hård til XP.

-Bo-