C55, Sonofon og download af java mm?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 01-04-03 22:17

Hej igen

Jeg skrev for et stykke tid siden om problemmer med at downloade java
programmer, ringetoner osv. via wap, hvis de fylder mere end ca. 3 kb. Er
der kommet en løsning på det problem? Jeg kan fint wappe og downloade
billeder og små ringe toner under ca. 3 kb, men så snart at de fylder mere,
så melder den fejl (og der er plads på telefonen). Andre folk i andre lande
(med andre udbydere) har ingen problemmer.

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-04-03 20:54

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in

> Andre folk i andre lande
> (med andre udbydere) har ingen problemmer.

Andre folk her i landet med andre end Sonofon har vist heller ikke
problemet...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-04-03 22:06

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> "Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in

> Andre folk her i landet med andre end Sonofon har vist heller ikke
> problemet...

Vist, eller er det sikkert? Og har de også en C55?

Well anyway, så var jeg et smut forbi sonofon butikken i dag, og de havde
selvfølgelig aldrig hørt om problemmet, selv om at jeg sidste gang fik
afvide at "det er kendt problem, og vi arbejder på at løse det, prøv igen om
14 dage" :-/ De lovede at tjekke det og ringe i morgen.

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-04-03 16:29

> Vist, eller er det sikkert? Og har de også en C55?

100% sikkert - og du behøver ikke sige "de" til mig :)
Jeg har lige for at være helt sikker downloadet en mid fil
(ringetone) på 10,28kb via wap. Det gik fint og den virker som den
skal.

Den der hedder "indlæs via http" i "Sound manager" menuen kan jeg
ikke få til at virke. Derimod virker det fint hvis jeg vælger
"internet" og vælger "gå til url".

Jeg har en C55, software version 18, Telmore (TDC net).

> [...]
> sidste gang fik afvide at "det er kendt problem, og vi arbejder
> på at løse det, prøv igen om 14 dage" :-/ De lovede at tjekke

Typisk - "vi arbejder på at løse det", hvis den ikke ændres inden for
2-3 uger kan man godt regne med det bare er en blivende undskyldning
fordi de ikke aner hvad de skal gøre ved problemet :/ (egen teori)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 04-04-03 23:00

> "Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in

> 100% sikkert - og du behøver ikke sige "de" til mig :)

Joooo, hvis du kalder dig selv for "andre folk"

> Jeg har lige for at være helt sikker downloadet en mid fil
> (ringetone) på 10,28kb via wap. Det gik fint og den virker som den
> skal.

Det lyder godt, så er der da en løsning

> Jeg har en C55, software version 18, Telmore (TDC net).

Har ikke lige fået opdateret til version 18 endnu, mon det kan være
problemmet?

> Typisk - "vi arbejder på at løse det", hvis den ikke ændres inden for
> 2-3 uger kan man godt regne med det bare er en blivende undskyldning
> fordi de ikke aner hvad de skal gøre ved problemet :/ (egen teori)

Ja, de ringede selvfølgelig ikke :-/ Men de skal ikke tro at de slipper så
let, så jeg ringede til dem

"Det er et kendt problem. Vi er lige blevet opmærksom på det og arbejder
lige nu sammen med Siemens for at finde en løsning"

Da jeg sagde til ham, at jeg for over en månede siden havde fået samme
besked, blev han lidt tavs...

Skod!

Mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-04-03 18:36

> Joooo, hvis du kalder dig selv for "andre folk"

hehe, jeg tror ikke jeg er den eneste der har en C55 ligesom jeg
heller ikke har hørt om andre på ikke-sonofon net der har haft
problemet - derfor "andre folk" :)

> Det lyder godt, så er der da en løsning

Ja - mit gæt er at Sonofon har et dårligt system eller et system der
er sat dårligt op.

> Har ikke lige fået opdateret til version 18 endnu, mon det kan
> være problemmet?

Tvivler, mener også det virkede før jeg opdaterede.

> [...]
> arbejder lige nu sammen med Siemens for at finde en løsning"
>
> Da jeg sagde til ham, at jeg for over en månede siden havde fået

Matcher meget godt med min teori om at de ikke har nogen som helst
ide om hvad der er galt og ikke aner hvordan de skal fikse det.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-04-03 10:35

> Ja - mit gæt er at Sonofon har et dårligt system eller et system der
> er sat dårligt op.

Jep, det tror jeg også.

> Tvivler, mener også det virkede før jeg opdaterede.

Ok

> Matcher meget godt med min teori om at de ikke har nogen som helst
> ide om hvad der er galt og ikke aner hvordan de skal fikse det.

Så må de jo ringe til TDC og spørge om hjælp

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-04-03 21:56

> Så må de jo ringe til TDC og spørge om hjælp

Prøv at foreslå dem det :)