Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanner til Dias, erfaring søges
Fra : Jens U

Dato : 01-04-03 21:55

Hej

Jeg har en rimelig stor samling af Dias som jeg vil digitalisere.

Fandt det perfekte apparat til formål. (hp scanjet 4470c)
http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=C9887A&PHPSESSID=11d71cd8f7
http://www.hp-expo.com/dk/dan/products/scanjet/c9887a.html

Men nu er den sendt retur, da der var store problemer med at under negativer
og dias scan, at den fik pc'en til at gå i baglås.
Alt blev prøvet med download af nyt software opdatering, men efter lidt
søgende på Google var det for mig mere klart at HP ikke kunne løse
problemet, da mange andre havde prøvet det samme.

Nu er problemet at jeg stadig har mine uscannet dias liggende og vil høre om
der er andre alternativer.
Mine billede kvalitets krav er ikke store, så den skal køre på en Intel
MMX-233MHz med Win98SE.

Har i nogle forslag ?

Hilsen Jens

Fra : Gerner

Dato : 01-04-03 22:45

On Tue, 1 Apr 2003 22:54:36 +0200, "Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote in
dk.fritid.foto:

> [...]
>
>Jeg har en rimelig stor samling af Dias som jeg vil digitalisere.
>
>Fandt det perfekte apparat til formål. (hp scanjet 4470c)

Jeg synes ikke man skal gå efter hybridløsninger, men gå efter en
negativ/positiv scanner som jo er bygget til formålet.

>Har i nogle forslag ?

En Dias-/Negativ scanner.

Der har vist været en tråd om det med forslag, ellers kommer de måske igen her.
Jeg køber en i tyskland til 171¤.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-03 02:35

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> skrev i en meddelelse
> [...]
om
> der er andre alternativer.
> Mine billede kvalitets krav er ikke store, så den skal køre på en Intel

Hej Jens

Nu skrev du desværre ikke noget om, hvor du kommer fra, men Gerlach foto i
Aalborg har en scanner til ca Kr 2500,- Det var i hvert fald prisen sidst
jeg hørte på den, Jeg kan ikke lige huske hvad den hed. Minolta har også
en, men den er noget dyrere, Ca Kr 5000,- Om den er så meget bedre, at det
retfærdiggør prisen, det ved jeg ikke, jeg har selv gået og tygget på at
skulle have en af dem, HP har også været med i tankerne, men indtil nu, har
jeg kun kigget løseligt på den ene, og manden der skulle demonstrere den,
havde ferie, da jeg var derinde, og så var det ligesom gået lidt i
glemmebogen igen, så hvor godt priserne passer lige nu, er temmelig uvist.
Umiddelbart virker det som om minolta'en er det bedste køb, men også den
dyreste, og det er udelukkende baseret på det skrevne materiale jeg fik.

M.V.H....Benny..

Fra : wilburt

Dato : 02-04-03 06:54

"Jens U" skrev:
Jeg har en rimelig stor samling af Dias som jeg vil digitalisere.

Hej Jens,
Jag har en Scanjet5300C med diatillsats men kan inte få ett
tillfredstællande resultat.
Jag har nu sedan en månad tillbaka en Minolta Dimage ScanDual 3 som
ger ett mycket fint resultat på både dia och negativ. Om du går till

http://www.imaging-resource.com/SCAN/DSEIII/DSEIIIA.HTM

kan du læsa om den och om scanning i størsta allmænhet.
Jag betalade 3695 svenska kronor før maskinen; ett pris som er rimligt
i dessa sammanhang.
wilburt

Fra : Ole

Dato : 02-04-03 08:03

Hej Jens

Jeg ville nok overveje at købe en rigtig dias/film-scanner istedet for de
billigere flatbed-scannere.
Dog undtaget den nye Epson Perfection 3200, der angiveligt skulle være super
til prisen. (3400,-)

Selv har jeg prøvet

Olympus ES, OK, men ikke så høj opløsning (?)
Epson Filmscan 200, ikke så god (2000,-)
HP S20, ret god, 2400 dpi max, langsom (3500,-)
Minolta Dual Scan, 2700 dpi, langsom, OK (3500,-)

Skulle jeg købe ville det nok blive en Nikon Coolscan IV (8000,-)

Hvis du helt vil slippe for at blive scanningsmester, vil jeg anbefale dig
at aflevere dine monterede dias til Ludvigsen Foto, Gothersgade, Kbh, hvor
du kan få scannet ind i 1950dpi på en Nikon Coolscan 4000 (15000,-) for 99,-
/ 40 stk. incl. CD. Deres scanninger er ret gode, ingen støv (digital ICE3).

Jeg har lige uploadet en del billeder taget fra en Ludvigsen CD-rom på
http://www.photos4u.dk/p4u/g26.htm ,hvis du vil vurdere kvaliteten.
Resten af mine billeder er scannet med HP S20.

Mvh

Ole
http://www.photos4u.dk

Fra : Madsen

Dato : 02-04-03 13:33

Ole skrev:

> Dog undtaget den nye Epson Perfection 3200, der angiveligt skulle
> være super til prisen. (3400,-)

Det er en virkelig god scanner og også til dias. Jeg købte den forleden.

Læs evt.:
<http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Scanners/Epson_3200/page_6.htm>

Madsen.

Fra : Ole

Dato : 02-04-03 14:48

Hej Madsen

Jeg er ret interesseret i den scanner, vil det være muligt for dig at emaile
mig et scan, rimeligt råt fra 35mm film (dias) i f.eks 2700dpi opløsning.

Adressen = ole@atomb.dk

Mvh

ole

Fra : Madsen

Dato : 02-04-03 14:54

Ole skrev:

> Jeg er ret interesseret i den scanner, vil det være muligt for dig
> at emaile mig et scan, rimeligt råt fra 35mm film (dias) i f.eks
> 2700dpi opløsning.

Det kan vi godt finde ud af. Jeg sender dig lige en mail senere.

Madsen.

Fra : Thomas

Dato : 02-04-03 22:17

Hejsa... jeg ville nok lige tjække Minolta DiMAGE Scan Dual III
http://www.westheimer.dk/produkter/produkt_stor.asp?ProduktID=231&gruppenavn=Minolta&ptype=6&p=p

Jeg mener den skulle koste omkring 4-4500 kr.

Med venlig hilsen Thomas

Fra : complex@pc.dk

Dato : 03-04-03 06:41

Har du digitalcamera?
sp er der en løsning her

Samlet pris 40 kr

Løsningen har været bragt før!
Denne løsning er næsten for nem:

Diaprojektor og digitalkamera

Vis billedet på et stykke godt, supergodt pap (schoelhammar
fås i tegnebutikker format ca A2) i det dunkelt lokale
Fotografer det billed der kommer

Det bliver pænt, rigtigt pænt

Samlet pris ca 40 kr excl kamera og projektor

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Jens U

Dato : 06-04-03 18:22

Jens U skrev ...
> [...]
>
> Jeg har en rimelig stor samling af Dias som jeg vil digitalisere.
>
> Mine billede kvalitets krav er ikke store, så den skal køre på en Intel

Hej

Tak for jeres tilbagemelding.

Jeg har kikket på jeres forslag og mine forventninger til pris
og kvalitet er nok på et lidt lavere niveau end nogle af jeres forslag.

Jeg skal ikke printe billeder på papir, da det kun er som sikkerhed
og skal bare kunne ses på skærm med 800x600 i opløsning.

Hilsen Jens

Fra : Gerner

Dato : 06-04-03 18:58

On Sun, 6 Apr 2003 19:22:02 +0200, "Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote in
dk.fritid.foto:

> [...]
>
>Jeg skal ikke printe billeder på papir, da det kun er som sikkerhed
>og skal bare kunne ses på skærm med 800x600 i opløsning.

Jeg får en negativ/positiv scanner usb løsning) i næste uge tror jeg. Pris 199¤
det er vel omkring 15/1600kr. Jeg skal heller ikke have det store ud af det,
blot have mine billeder over på en dvd og kikke på dem på skærmen. Jeg har dog
ingen dias at konvertere. (man kan vist få tilsendt gratis dias et sted fra).

--
Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Jens U

Dato : 08-04-03 20:06

Gerner skrev ...
> [...]
> Gerner
> http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID
> Fly online with real people, pilots and ATC

Jeg har måske fundet en løsning.
Microtek FilmScan 35, er det sådan en du har købt ?

Hilsen Jens

Fra : Gerner

Dato : 08-04-03 21:05

On Tue, 8 Apr 2003 21:05:42 +0200, "Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote in
dk.fritid.foto:

> [...]
>

>Hej
>
>Jeg har måske fundet en løsning.
>Microtek FilmScan 35, er det sådan en du har købt ?

Nej, en MEDIAX slide scanner.