Udskifte mit Asus P4B533-E med Asus P4G8X?
Fra : Kim Eichen

Dato : 01-04-03 21:48

Hej gruppe

Jeg har mulighed for at udskifte mit Asus P4B533-E med et Asus P4G8X for 700 kr.
Mener i at det vil give mening eller er det blot spild af penge?

Mvh Kim

Fra : Dr.Ralph

Dato : 02-04-03 12:15

> Jeg har mulighed for at udskifte mit Asus P4B533-E med et Asus P4G8X for 700 kr.
> Mener i at det vil give mening eller er det blot spild af penge?
>
> Mvh Kim

Hvis du har 2 identiske ram blokke i, vil du md P4G8X kunne drage fordel af
dual ram udnyttelsen, som 7502 chipsettet fra intel kan udnytte - ydermere
er der gigalan indbygget på P4G8X kortet- og planlægger du at køeb et AGPX8
grafikkort i nær fremtid, så understøtter dte nye kort også det- alt sammen
noget P4B533-E ikke gør.

Eneste fordel er, at P4B533-E har en ekstra PCI port.

P4G8X har så on board SATA RAID 0/1 mens P4B533-E har IDE onboard RAID 0/1.

For 700 kr ville jeg nok gøre det - har selv netop solgt mit P4B533-E og
netop købt P4G8X istedet for.
Har lige i dette øjeblik smurt Arctic silver 3 på cpu'en og isat den i
soklen - står nu og roder med min Zalman 7000 Cu køler - den kører rundt
oven på pastaen og cpu'en - kan sgu' ikke lige få den skruet fast - men NU
skulle det være der :)

Krydser fingre for, at jeg hverken har FOR meget eller FOR lidt kølepasta
på - og at kølepastaen ikke er smaurt ud over det hele, da jeg sad og kørte
køleren frem og tilbage oven på cpu'en for at få den sat rigtig skruet fast
oven på soklen (Zalman bruger en speciel monteringsbøjle, der skal skruers
fast ned i to tværgående sokler, men de har lavet denne bøjle for ret - så
skruerne ikke kan nå de to sokler - derfor måtte jeg tvinge dem ned og bøje
det lidt - og derfor kørte køleren lidt rundt oven på cpu'ne og
kølepastaen...pyhhhha....)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph