HTML nyhedsbreve... (måske igen, igen)
Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 01-04-03 21:04

Davs NG;

spørgsmålet kommer nok tit og jeg har prøvet at søge efter et svar, men uden
held...
---

Jeg anvender d.d. word til at lave nyhedsbreve med, som jeg "merger" til
outlook, der så formidler det, det virker helt ok (plain text)!

MEN, jeg vil gerne "switche" over til HTML nyhedsbreve i stedet. Jeg har nu
lavet en HTML skabelon med eksterne links til images og lign... i word ser
det hele fint ud og når jeg "merger", forsvinder ALT undtagen teksten
(tables, images, ref. til css m.v.). Jeg har prøvet at sende til mig selv og
i "outbox og bagefter i inbox" er mailen kun med tekaterne og ingen farver
m.v.

Jeg modtager selv - og kan godt afsende HTML emails, men ved "flet via word"
virker det ikke... og det forstår jeg selvfølgelig ikke. Er der nogle der
har erfaring med dette og kan guide mig gennem...

PFT!

---
Henrik Dvoracek

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-04-03 23:21

"Henrik Dvoracek" <hd@supplier.dk> skrev
> [...]
> virker det ikke... og det forstår jeg selvfølgelig ikke. Er der nogle der
> har erfaring med dette og kan guide mig gennem...

Jeg ser to muligheder:

1. Lav nyhedsbrevet i Outlook Express i html-format
2. Lav nyhedsbrevet i Word og gem det i Word-format. Vedhæft dokumentet.

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Claus Sørensen

Dato : 02-04-03 06:13

Henrik Dvoracek wrote:

> [...]
>
> Jeg anvender d.d. word til at lave nyhedsbreve med, som jeg "merger" til
> outlook, der så formidler det, det virker helt ok (plain text)!

Fortsæt med det og henvis i stedet til en side med en HTML-udgave.

Eller lad det være op til abonnenterne selv at vælge om det skal være i ren
tekst eller HTML.

Personligt ryger al epost i HTML-format direkte i min skraldespand.

De herligste hilsner

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 02-04-03 07:23

> Fortsæt med det og henvis i stedet til en side med en HTML-udgave.

---
Snøft!

> Eller lad det være op til abonnenterne selv at vælge om det skal være i
ren
> tekst eller HTML.
---
Jeg er faktisk blevet "adspurgt" om hvorfor mine nyhedsbreve er så
"kedelige", og det er ikke kun af 1 person, men af en del. Personligt er det
også mere appetitligt med et "nedtonet" html-nyhedsbrev.

> Personligt ryger al epost i HTML-format direkte i min skraldespand.
---
Også hvis det er nyhedsbreve du er glad for og selv har "abonneret" på ?

Er der ikke nogle der har en løsning (den rigtige) på mit problem?

---
Henrik

Fra : Claus Sørensen

Dato : 02-04-03 08:00

Henrik Dvoracek wrote:

> Jeg er faktisk blevet "adspurgt" om hvorfor mine nyhedsbreve er så
> "kedelige", og det er ikke kun af 1 person, men af en del. Personligt er
> det også mere appetitligt med et "nedtonet" html-nyhedsbrev.

Enten:

Fortæl at det er for at alle skal have mulighed for at læse dem.

eller:

Udarbejd både en ren tekst- og HTML-udgave, så de selv kan vælge.

Der er faktisk en række spamfiltre, som ser meget negativt på
HTML-formateret epost, da det ofte er en indikation for spam.

De herligste hilsner

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-04-03 19:30

Claus Sørensen <cs@chbs.dk> wrote in news:b6e20d$p3o$1@news.net.uni-
c.dk

> Udarbejd både en ren tekst- og HTML-udgave, så de selv kan vælge.

Helt klart den eneste metode jeg kan anbefale - hvorfor ødelægge
nyhedsbrevet for dem der bruger klienter der ikke kan læse HTML ?
(gamle Outlook versioner f.eks.).

> Der er faktisk en række spamfiltre, som ser meget negativt på
> HTML-formateret epost, da det ofte er en indikation for spam.

Specielt hvis der ikke er en plain text version med også.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-04-03 14:44

On Wed, 02 Apr 2003 07:12:58 +0200, Claus Sørensen <cs@chbs.dk> wrote:

>Eller lad det være op til abonnenterne selv at vælge om det skal være i ren
>tekst eller HTML.

... eller bare som multipart/alternative. Det er jo en oplagt og
velegnet løsning. Så kan HTML-brugere læse HTML-udgaven, og
ikke-HTML-brugere læse ikke-HTML-udgaven.

>Personligt ryger al epost i HTML-format direkte i min skraldespand.

Er det kun hvis mails sendes som ren HTML, eller er det også hvis
mails sendes som multipart/alternative?

Selv har jeg sat min mailklient til ikke at vise HTML-udgaven, hvilket
fungerer rigtigt fint. Det er dog min fornemmelse, at dem, der er mest
irriteret over HTML-mails ikke er i stand til at slå HTML fra, og
således også kommer til at afvise multipart/alternative-mails - altså
mails, hvor afsenderen har udformet mailen helt korrekt, og modtageren
i højere grad lader vrede over sit mailprograms manglende
funktionalitet gå ud over afsenderens mail.

--
- Peter Brodersen

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 02-04-03 20:11

---
God idé!

---
Det er egentlig tankevækkende at det er HTML-folk der har denne holdning...

Jeg selv synes at et nyhedsbrev i html er væsentligt mere "appetitligt" end
et plain text (man behøver jo ikke at overdrive mht. billeder m.v.), men det
er jo holdninger vi kan tærske langhalm på...

Det der er lidt mærkværdigt, er, at (nu nævner jeg blot lidt) chart.dk,
computerworld.dk, mediawatch.dk, itavisen.dk, itsvar.dk, atteno.dk (der selv
har udarbejdet en rapport over "html-nyhedsbreve eller ej", som jeg kan
anbefale), pressbox.dk - tja, jeg kan blive ved... de alle har en
HTML-version af deres nyhedsbrev.

Er der stadig ingen der har et løsningsforslag til mig mht. hvordan jeg kan
flette og afsende et html-nyhedsbrev ?

---
Henrik Dvoracek

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 02-04-03 20:30

"Henrik Dvoracek" <hd@supplier.dk> wrote in

> Det er egentlig tankevækkende at det er HTML-folk der har denne
> holdning...

Problemet for mig er at HTML i e-mails bliver brugt forkert. Hvis folk
kunne holde sig til HTML som det var ment, dvs. kun semantisk markup, og
*ingen* hints til hvordan mailen skulle fremtone (heller ingen CSS) så
ville det være megafedt. Så kunne jeg helt selv bestemme hvordan mailen vil
se ud.

Det der fis med farver, små skrifttyper og flyvende grise. Det ryger lige
ud i skraldespanden.

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-04-03 20:31

"Henrik Dvoracek" <hd@supplier.dk> skrev :

>Det er egentlig tankevækkende at det er HTML-folk der har denne holdning...

Fordi html er til webdesign og ikke til e-mails.

Men kan ikke hjælpe dig med det andet, men det kan de måske i

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 02-04-03 20:46

> Fordi html er til webdesign og ikke til e-mails.
---
Knud, grundlæggende er jeg helt enig, (men kan heller ikke lade være) for en
virksomhed med ære og respekt for sine medmennesker (der gerne vil
præsentere sig pænt), hører html-kode for mit vedkommende med til email
også. (men nu er den der med langhalmen der igen...)

HTML er da ikke til webdesigns (kun), det er giffer, jpeg'er, flash m.v. der
i grunden er webdesign (og som tit ødelægger det hele)... - html er jo blot
et standardsprog til at kunne "kommunikere" på internettet, ligesom email
er....

Det svarer jo til at man sender brochurer ud til folk skrevet på
skrivemaskine - og så lukke alle trykkerier, for det er jo i grunden
budskabet der tæller...

Endnu engang - det skal laves med respekt for dem der modtager
mailen/besøger hjemmesiden m.v.!!!

p.s.: jeg modtager selv ca. 10 spam-mails om dagen og ved godt hvad I dybest
tænker på, men jeg er altså blot interesseret i at "pynte" lidt på
"appetitligheden" i et nyhedsbrev - der endda er blevet omtalt for
"kedeligt" - og det er ikke indholdet
---

> Men kan ikke hjælpe dig med det andet, men det kan de måske i
---
Jeg prøver lige denne gruppe - tak!

---

Henrik Dvoracek

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-04-03 08:59

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message

> .. eller bare som multipart/alternative. Det er jo en oplagt og
> velegnet løsning. Så kan HTML-brugere læse HTML-udgaven, og
> ikke-HTML-brugere læse ikke-HTML-udgaven.

Du har vel ikke et link hvor man kan læse mere om dette (og produktion af
nyhedsbreve i det hele taget) ?

Jeg skal til at arbejde med et for en kunde (Det SKAL være HTML), men jeg
vil jo gerne gøre det så godt som muligt for alle...

/Per