SÅ HOLD DOG KÆFT!
Fra : Morten Steen

Dato : 01-04-03 20:38

Jeg ved godt at dette blot er en gentagelse af ting der er blevet sagt
utallige gange før, og også for nylig her i gruppen, men GOD DAMNIT, hvor er
jeg træt af at gå i biografen herhjemme!!!!
Hvorfor fanden kan folk ikke holde deres f*****g kæft?!
Ja, vi VED godt at "Gates Of Hell" ikke er noget mesterværk.
Ja, vi VED godt at skuespillet og dialogen ikke er af højeste kaliber.
Ja, vi VED godt at lydeffekterne til tider var en tand i overkanten.
Ja, vi VED godt at I er nogle fandens karle, der aldrig bliver bange for
NOGET som helst.
Ja, vi VED godt at I er så smarte, seje og sjove at I har en viiiiiiildt
morsom kommentar til alle scenerne.
Ja, vi VED godt at I har den fedeste latter i hele verden... faktisk så fed
at os andre i salen bare MÅ høre den hele tiden.
Men kan I da for helvede ikke bare fatte at vi andre også har betalt gode
penge for at se filmen?
Men kan I da for helvede ikke bare fatte at vi er nogle (få) stykker i denne
verden der har nok indlevelsesevne til at synes filmen faktisk ikke er så
ringe?
Men kan I da for helvede ikke bare fatte at selvom I er i kraftigt overtal
(ca. 80-20 vel sagtens), GIDER VI IKKE HØRE PÅ JER!
I skal være SÅ velkommen til at snakke om filmen, kommentere den, grine af
den, gøre nar af den, tørre røv i den, whatever. MEN GØR DET BAGEFTER, IKKE
UNDERVEJS!

Så en hjertelig lorte-tak til alle jer røvhuller som ikke kunne holde jeres
kæft under "Gates Of Hell" i aften i Palads (København), kl. 19.00!

Her er mit forslag til hvordan vi omgås lignende problemer, f.eks. til
Natfilm Festivalen næste år : "mærk" forestillingerne?! Sådan at der
udvælges 1-2 forevisninger af filmene som er beregnet for : folk der ikke
kan holde kæft, folk med en film-IQ på under 80 (samme typer) osv.
Så kan de narrøve sidde og gejle hinanden op, og vi andre kan nyde filmen
til en anden forestilling i stilhed, og med respekt for værket. Til disse
forestillinger skal det være tilladt at bortvise forstyrrende elementer.

TAK igen for at ødelægge mit gensyn med en absolut ikke værst gyser.

Morten

Fra : /Ole

Dato : 01-04-03 20:45

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forestillinger skal det være tilladt at bortvise forstyrrende elementer.
>
> TAK igen for at ødelægge mit gensyn med en absolut ikke værst gyser.

Jeg tror at det er det forkerte forum. Folk der følger med her, er som dig
også glade for film og ture i biografen. Dermed er vi også rørende enige med
dig og træt af de samme folk som dig. Jeg kan kun gå med på vognen og være
enig med dig!

Er der et forum for de omtalte idioter? Der er der klagen skal lægges! hvad
med dk.ingenkultur.spader ?

/Ole

Fra : vadmand

Dato : 01-04-03 22:02

"/Ole" <ossk01@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> enig med dig!
>
> Er der et forum for de omtalte idioter? Der er der klagen skal lægges!

SSSSSH! Pas på, I ikke vækker Bo Warming, der synes - og skriver
kilometerlange indlæg om - at det er en menneskeret at konversere i
biografen.

Per V.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 02-04-03 07:30

"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> SSSSSH! Pas på, I ikke vækker BW, der synes - og skriver
> kilometerlange indlæg om - at det er en menneskeret at konversere i
> biografen.

Vil det sige, at du _læser_ dem? Lad være med det, især med at indrømme det.

/Nikolaj

Fra : Tony Adams

Dato : 01-04-03 23:24

> [...]
> forestillinger skal det være tilladt at bortvise forstyrrende elementer.
>
> TAK igen for at ødelægge mit gensyn med en absolut ikke værst gyser.

Jeg griner sgu, når jeg har lyst i en biograf, men skal nok lade være at
genere dig med snak...

Fra : Morten Steen

Dato : 02-04-03 08:17

> Jeg griner sgu, når jeg har lyst i en biograf, men skal nok lade være at
> genere dig med snak...

Naturligvis gør du det. Jeg griner også. Højt og længe... når jeg ser en
KOMEDIE!
Når jeg ser gysere (uanset hvor dårlige de måtte være), griner jeg ikke, om
ikke andet, så af respekt for dem der måske finder den værende
god/uhyggelig?
Men nej, det tænker du vel ikke nærmere over?

Morten

Fra : Morten Steen

Dato : 02-04-03 08:18

> [...]
> ikke andet, så af respekt for dem der måske finder den værende
> god/uhyggelig?
> Men nej, det tænker du vel ikke nærmere over?

Og P.S. Der er STOR forskel på at fnise for sig selv, og skraldgrine så HELE
salen kan høre det. Mangel på respekt. Ganske simpelt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-04-03 09:42

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> writes:

> Når jeg ser gysere (uanset hvor dårlige de måtte være), griner jeg ikke, om
> ikke andet, så af respekt for dem der måske finder den værende
> god/uhyggelig?

Det er godt. Folk, der griner under gyserfilm, udstiller bare deres
egen frygt for at leve sig ind i filmens univers og blive reelt
skræmte.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-04-03 09:50

Hej!

"Peter B. Juul" wrote:

> Det er godt. Folk, der griner under gyserfilm, udstiller bare deres
> egen frygt for at leve sig ind i filmens univers og blive reelt
> skræmte.

Eller også er effekten så dårlig lavet, at man simpelthen ikke bliver skræmt. I
den japanske "gyser" Uzumaki ('Vortex') er der en del såkaldte uhyggelige
scener, som virker direkte komiske.

Dog sidder jeg heller ikke og griner højlydt hvor det ikke er passende, når jeg
er i biffen. Men man kan jo tænke sit :)

<mindre spoilere herunder ifbm. Uzumaki. Der er ikke gået i detaljer mht.
personer e.lign>

Eksempel:

En bil kører ca. 20 km/t og rammer en person. Der kommer et KÆMPE sammenstød og
resultatet er at offeret bliver viklet _rundt_ om forhjulet i en stor blodpøl!
Jeg var flad af grin - det kan aldrig nogensinde lade sig gøre, og det virker
simpelthen komisk... Der er også een som dræber sig selv i en vaskemaskine

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-04-03 11:08

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> writes:

> Eller også er effekten så dårlig lavet, at man simpelthen ikke
> bliver skræmt. I den japanske "gyser" Uzumaki ('Vortex') er der en
> del såkaldte uhyggelige scener, som virker direkte komiske.

Alle såkaldt uhyggelige scener virker direkte komiske, hvis man
distancerer sig fra filmen. Det er ganske vist instruktørens arbejde
at lave en film, som det er overkommeligt at leve sig ind i, men det
er publikums opgave at leve sig ind i filmens univers. Det sker ikke
af sig selv.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Morten Steen

Dato : 02-04-03 11:19

> [...]
> at lave en film, som det er overkommeligt at leve sig ind i, men det
> er publikums opgave at leve sig ind i filmens univers. Det sker ikke

Du har så evig ret! Vi burde gå i biffen sammen, Peter.

Morten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-04-03 11:44

Hej!

"Peter B. Juul" wrote:

> [...]
> at lave en film, som det er overkommeligt at leve sig ind i, men det
> er publikums opgave at leve sig ind i filmens univers. Det sker ikke

Det kan da nemt lade sig gøre at lave en uhyggelig scene så komisk at uhyggen
forsvinder...

Se bare "Ichi the Killer" for eksempel. Kunne du leve dig ind i det "uhyggelige"
i den film? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : Morten Steen

Dato : 02-04-03 12:23

> [...]
uhyggen
> forsvinder...
> Se bare "Ichi the Killer" for eksempel. Kunne du leve dig ind i det

Nu har jeg ikke set den, men bare fordi du synes det er sådan, er det jo
ikke sikkert at alle har det sådan med den. Den slags betragtninger er
subjektive.
Og min pointe er bare at man fanme skal respektere de folk der lever sig ind
i sagerne.
Jeg sidestiller gerne en tur i biografen med en tur i et tog. Det kan godt
være du (og stort set alle andre) synes der er pissevarmt i kupéen, og gerne
vil have vinduet åbent. MEN måske sidder der en der synes det er tilpas
(eller ligefrem koldt?), og gerne vil have vinduet lukket.
SÅ SKAL VINDUET LUKKES! Basta.

Morten

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 02-04-03 13:02

Morten Steen wrote:

> [...]
> der synes det er tilpas (eller ligefrem koldt?), og gerne vil have
> vinduet lukket. SÅ SKAL VINDUET LUKKES! Basta.

Den analogi synes jeg ikke holder helt - hvordan kan man med rette
argumentere for, at et mindretals ønsker skal efterleves mens
flertallet lider? Jeg synes personligt, det er værre at skulle udstå
høje temperaturer - ved lave temperaturer kan man altid tage jakken på
eller bevæge sig en smule ...

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Morten Steen

Dato : 02-04-03 13:07

> [...]
> flertallet lider? Jeg synes personligt, det er værre at skulle udstå
> høje temperaturer - ved lave temperaturer kan man altid tage jakken på

Det er jo fristende at svare : sådan er det bare!
Faktum er i hvert fald, at sådan ER reglerne i et tog. Ikke noget jeg finder
på. Ved ikke om de er nedfældet på papir. Hvis ikke, er det i hvert fald en
indforstået regel som alle civiliserede mennesker følger, enige eller ej.
Jeg efterlyser den samme indforståethed i biografen.
Men den får man sgu lov at spejde længe efter.

Morten

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 02-04-03 13:14

Morten Steen wrote:

> Jeg efterlyser den samme indforståethed i biografen.
> Men den får man sgu lov at spejde længe efter.

Så vidt jeg ved/husker/forstår, er der en hulens forskel mellem
biografkulturen her i Danmark og i eksempelvis Egypten. Hvor der
herhjemme nærmest er lov om at tie stille under en biografforestilling,
er det i andre lande nærmest kotume at ytre sig højlydt undervejs -
f.eks. råbe gode råd til helten på lærredet o.s.v.

Ikke at det gavner problemstillingen, du bragte på banen, men det er da
altid sjovt at perspektivere sagerne lidt

Fra : Morten Steen

Dato : 02-04-03 13:18

> Ikke at det gavner problemstillingen, du bragte på banen, men det er da
> altid sjovt at perspektivere sagerne lidt

Naturligvis. Den biografkultur du nævner dér er kendt fra mange lande.
MEN sådan foregår det nu engang ikke herhjemme. Og det skal det heller ikke.
Nu skal jeg naturligvis heller ikke være så firkantet. Jeg sidder jo ikke og
taler for total tavshed igennem en falde-på-halen komedie, hvor høj latter
og gejl er mere oplagt.
Jeg kritiserer UPASSENDE støj. F.eks. den gyser jeg så i går, "Gates Of
Hell", som er vældig intens, har lange passager med stilhed osv. I dén
sammenhæng pisser det mig for vildt af.

Morten

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 02-04-03 13:21

Morten Steen wrote:

> [...]
> "Gates Of Hell", som er vældig intens, har lange passager med
> stilhed osv. I dén sammenhæng pisser det mig for vildt af.

Okay, forståeligt nok - men jeg tror nu aldrig, vi bliver enige omkring
problemstillingen med togkupéen ... men det er en helt anden
diskussion.

Fra : Morten Steen

Dato : 02-04-03 13:24

> Okay, forståeligt nok - men jeg tror nu aldrig, vi bliver enige omkring
> problemstillingen med togkupéen ... men det er en helt anden
> diskussion.

Ha-ha ja. Set i bakspejlet var det også en lidt svag sammenligning. Nu
drejer det sig om behov. Man beder jo ikke om at få lukket vinduet fordi man
har lyst. Men fordi man har behov for at have det lukket.
En anden diskussion, ja. (Men princippet var det samme).

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 03-04-03 17:37

> [...]
> har lyst. Men fordi man har behov for at have det lukket.
> En anden diskussion, ja. (Men princippet var det samme).

The needs of the many outweigh the needs of the few. dammit!

hc

Fra : PerX ...

Dato : 05-04-03 01:32

In article <Xns935190C952BA2zoolook@130.225.247.90>,
zoolook.removethis@daimi.au.dk says...

> [...]
> er det i andre lande nærmest kotume at ytre sig højlydt undervejs -
> f.eks. råbe gode råd til helten på lærredet o.s.v.

Det kan jeg egentlig godt lide (til en vis grad), det er også derfor jeg
sytnes det er rarere at gå til præmiere, det virker som dem som gør en
indsats at være det den dag er lidt mere... engagerede, imodsætning til
dem som bare tilfældigt går ind og ser den en måned senere - og bare
sidder der som zombier :)

Fra : PerX ...

Dato : 05-04-03 01:31

In article <MnAia.1732$y3.249987@news010.worldonline.dk>,
morten.x@NOSPAMfilm.dk says...
> [...]
> indforstået regel som alle civiliserede mennesker følger, enige eller ej.

Pladder. Hvorfor skulle flertallet lide når den enkelte person kunne tage
noget tøj på. De andre kan jo ikke bare smide alt tøjet.

Fra : PerX ...

Dato : 05-04-03 01:30

In article <m3d6k5jjq3.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...
> [...]
> at lave en film, som det er overkommeligt at leve sig ind i, men det
> er publikums opgave at leve sig ind i filmens univers. Det sker ikke

Helt uenig. Jeg giver ham penge, så byrden er på ham. Hvis han skaber
noget som jeg glider ind i så er han talentfuld, men hvis jeg bevist skal
sidde og arbejde på et eller andet så er han en talentløs paphat.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-04-03 01:48

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:

> Helt uenig. Jeg giver ham penge, så byrden er på ham. Hvis han skaber
> noget som jeg glider ind i så er han talentfuld, men hvis jeg bevist skal
> sidde og arbejde på et eller andet så er han en talentløs paphat.

Tid til en bil-analogi: Hvis en bildesigner laver en bil, som du ikke
bare automatisk kører perfekt i, så er han en paphat?

Film, som alle mulige andre ting, kræver en indsats fra brugeren.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Let's do the Time Plot, again..."
The RockBear. ((^)) - A comment on Star Trek in

Fra : PerX ...

Dato : 06-04-03 22:36

In article <m31y0hhira.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> Tid til en bil-analogi: Hvis en bildesigner laver en bil, som du ikke
> bare automatisk kører perfekt i, så er han en paphat?

Tror ikke den analogi holder :)

> Film, som alle mulige andre ting, kræver en indsats fra brugeren.

Ikke enig. Det er muligt der er nogle film man kan kalde "Kunst", der som
det meste kunst er uforståligt for flertallet, og som kræver en masse
ynderlige viden ud over filmen.

Fra : vadmand

Dato : 06-04-03 22:55

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ikke enig. Det er muligt der er nogle film man kan kalde "Kunst", der som
> det meste kunst er uforståligt for flertallet, og som kræver en masse

Kender du det gamle ord om, at man ikke får chokoladen ud af automaten, hvis
man kun gider putte en bukseknap i?

Per V.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-04-03 23:29

On Sun, 6 Apr 2003 23:35:31 +0200, PerX ...
<hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

>Ikke enig. Det er muligt der er nogle film man kan kalde "Kunst", der som
>det meste kunst er uforståligt for flertallet, og som kræver en masse
>ynderlige viden ud over filmen.

Personligt tager jeg det nok som et plus, hvis en film giver mulighed
for at tænke over den...

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-04-03 00:18

> Ikke enig. Det er muligt der er nogle film man kan kalde "Kunst", der som
> det meste kunst er uforståligt for flertallet, og som kræver en masse
> ynderlige viden ud over filmen.

Det var overhovedet ikke det jeg skrev.

Selv en let action-film kræver noget af den, der ser den. du skal for
eksempel tro på at Bruce Willis er politimand og at skurkene gør noget
så tåbeligt, som det de nu gør, for at han kan lammetæve dem.

Man kan ikke forvente at instruktøren gør hele arbejdet.

På engelsk hedder det "suspension of disbelief". Det handler om, at
man som "film-bruger" i et stykke tid accepterer, at der fortælles en
historie og at man modtager historien på de præmisser den bliver
fortalt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am Arogon son of Alfred."
The RockBear. ((^))

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 05-04-03 12:35

Du betaler ikke instruktøren, du betaler biografen, som betaler
filmdistirbutøren, som betaler filmselskabet, som har betalt hele gildet, og
(mange gange) ta'r store fald på.

Hvis du ikke gider se film, der kræver lidt intellektuel kapacitet og
udfordring, så gå ind og se James Bond fremover.

HC

Fra : Morten Steen

Dato : 02-04-03 09:56

> Det er godt. Folk, der griner under gyserfilm, udstiller bare deres
> egen frygt for at leve sig ind i filmens univers og blive reelt
> skræmte.

TAK! My point exactly. Man skal have lov til at synes det er latterligt.
Bestemt. Men behøver hele salen at vide du synes det? Næppe.

Morten

Fra : PerX ...

Dato : 05-04-03 01:25

In article <m3he9hjnp0.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> Det er godt. Folk, der griner under gyserfilm, udstiller bare deres
> egen frygt for at leve sig ind i filmens univers og blive reelt
> skræmte.

Eller også er det bare en dårligt lavet film som ikke formår at skræmme
med mindre man er 3 år gammel.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-04-03 01:47

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:

> Eller også er det bare en dårligt lavet film som ikke formår at skræmme
> med mindre man er 3 år gammel.

Det formår ingen film, hvis du vælger at distancere dig fra den. Det
vælger overraskende mange danskere at gøre, når de har betalt over en
halv hund for en billet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I cannot allow in front of
The RockBear. ((^)) the king with so many arms."

Fra : PerX ...

Dato : 06-04-03 22:41

In article <m365pthist.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> Det formår ingen film, hvis du vælger at distancere dig fra den. Det
> vælger overraskende mange danskere at gøre, når de har betalt over en
> halv hund for en billet.

Det kan være jeg ikke forstår hvad du mener med at distancere sig fra
den. Gider du forklare det? :)

Jeg har da set noget hvor jeg på forhånd tænker det er noget bras, og så
undervejs er blevet overbevist om de var det ikke, og slutte med at tænke
det var godt. Det ville jeg da sige var fordi filmmageren forstod at gøre
det godt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-04-03 00:24

> Det kan være jeg ikke forstår hvad du mener med at distancere sig fra
> den. Gider du forklare det? :)

Ja da.

Når du sætter dig ned og ser en eller anden gyser-sag, så er det let
nok at tænke "ja ja, et hus, der bliver levende og slår folk ihjel /
ja ja, en masse fugle, der pludselig dræber folk / ja, klart, et
videobånd, der får folk til at dø en uge senere." (Gæt tre film )

Det er at distancere sig fra filmen. På den måde slipper man for
ubehaget ved at blive skræmt. Men samtidig udelukker man sig selv fra
den oplevelse det er at blive skræmt, og det er nu engang det man har
betalt for, så det er lidt tosset.

Om folk vælger at distancere sig fra filmen er deres sag, men det
bliver belastende, når de har svært ved det, og derfor finder det
nødvendigt at informere resten af salen om, at de ikke blev rigtig
bange.

Jeg har set masser af film i mine unge år, hvor jeg distancerede mig
fra det skræmmende og latterliggjorde det. Det er jeg heldigvis kommet
mig over. Det ødelægger jo oplevelsen.

Fra : Tony Adams

Dato : 04-04-03 00:20

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke andet, så af respekt for dem der måske finder den værende
> god/uhyggelig?
> Men nej, det tænker du vel ikke nærmere over?

Næh du har ret, det gør jeg faktisk ikke. Jeg griner meget under en gyser,
der er dårligt lavet. Sidst var det 28 dage senere...Der var bare så mange
huller og latterlige scener...

Fra : JH

Dato : 02-04-03 12:28

> [...]
> I skal være SÅ velkommen til at snakke om filmen, kommentere den, grine af
> den, gøre nar af den, tørre røv i den, whatever. MEN GØR DET BAGEFTER,

Med fare for at blive flamet gul og blå er mine kommentarer
i tilfældig rækkefølge:

Biografer er ikke kun for filmfanatikere, som kræver katedralagtig stilhed
under filmforevisninger. Så du kan ikke forlange, at alle opfører sig,
som du vil have det.
Køb dig en projector/"hjemmebiograf" og se film hjemme hos dig selv,
hvis du har så svært ved, at koncentrere dig om filmene.
Gå ind i en biograf, som ikke tiltrækker den type af tilskuere,
skulle i hvertfald være muligt i Storkøbenhavn
Hvis forholdet virkelig er 80-20, så er det jo faktisk dig der tilhører
mindretallet

Men - når dette er sagt, kan jeg kun give dig ret i,
at det er hamrende irriterende, når folk "glemmer",
at de ikke er hjemme i deres egen dagligstue,
hvor man kan te sig som man vil.
Så i det store og hele er vi enige

JH

Vh JH

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 02-04-03 18:04

> [...]
> at det er hamrende irriterende, når folk "glemmer",
> at de ikke er hjemme i deres egen dagligstue,

Selv i dagligstuen med vennerne er det nu også normalt at man ikke råber og
skriger (med mindre man er pisse stiv), men at man derimod sidder stille og
nyder filmen og følger med i den (hvilket er svært hvis man ytrer sig
højlyst med kommantarer hele tiden.. De fleste kender typen der stopper op
halvvejs inde i filmen og spørger "øøh hvorfor gør han nu det? det har vi da
ikke fået fortalt osv.." fordi han har siddet og råbt og skreget under den
forrige del af filme) ... Det er trodsalt kun i komedier at man sidder og
griner, og jeg giver de andre ret i at man holder sin kæft under gysere og
andre lign. film

Fra : Jeppe Møller

Dato : 02-04-03 21:51

> Selv i dagligstuen med vennerne er det nu også normalt at man ikke råber
og
> skriger

*klip*

Nej.

/JeppeM

Fra : vadmand

Dato : 02-04-03 21:54

"Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk> skrev i en meddelelse
> og
>
> *klip*

Hjemme hos os har vi altid haft den regel, at vi enten snakker eller ser
fjernsyn/hører radio. Aldrig begge dele på en gang. det betyder også, at man
ikke får noget ud af nogen af delene.

Og det burde i øvrigt være almindelig høflighed.

Per V.

Fra : JH

Dato : 03-04-03 09:00

Martin Ohlsson wrote:

> [...]
> Det er trodsalt kun i komedier at man sidder og griner, og jeg giver
> de andre ret i at man holder sin kæft under gysere og andre lign.

Ja, men hjemme i dagligstuen bestemmer man selv,
hvem man vil se sine film sammen med.
Man har mulighed for at stoppe filmen, hvis der er nogle kommentarer
som absolut *skal* ud.
Nogen gange er det faktisk ret underholdende højlydt at svine en B-film til.
Men kun hvis alle er enige om det - og alle synes det er en B-film

JH

Fra : Jeppe Møller

Dato : 03-04-03 12:12

> [...]
til.
> Men kun hvis alle er enige om det - og alle synes det er en B-film

Jep!
Det samme hvis det bliver *lidt* for romantisk, så skal det selvfølgelig
også holdes på afstand med sjofle kommentarer.

/JeppeM (drømmer om at lave kommentator-spor på en Hugh Grant film)

Fra : PerX ...

Dato : 05-04-03 01:36

In article <3e8b17f5$0$24667$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
prodox_dk@hotmail.com says...
> Selv i dagligstuen med vennerne er det nu også normalt at man ikke råber og
> skriger

Åh, det "normale" har vide rammer :)

Fra : Carina

Dato : 03-04-03 17:17

"Morten Steen":
Sådan at der
> udvælges 1-2 forevisninger af filmene som er beregnet for : folk der ikke
> kan holde kæft, folk med en film-IQ på under 80 (samme typer) osv.

Er det samme typer som er ude af biografen i det sekund sidste replik er
sagt? For det er dælme også irriterende!!

Man bliver da siddende...gerne til alle rulletekster er færdige, men det nok
for meget at forlange...

VH
Carina

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 03-04-03 17:58

Carina's utterance expressed in

> [...]
> er sagt? For det er dælme også irriterende!!
>
> Man bliver da siddende...gerne til alle rulletekster er færdige, men

Det er det helt sikkert! Jeg oplevede dem i forgårs
da jeg så Gangs Of New York med min kæreste. Foran os
sidder et par fyre som i samme sekund som filmens sidste
billede vises, rejser sig op, tager hver deres mobi frem
og giver sig til at ringe til deres venner for at høre
hvad de nu skal lave. Jeg synes personligt at U2's "The
hands that built america" er et kanon fedt nummer - desuden
er det da en væsentlig del af en filmoplevelse at få resten
med - nemlig teksterne - film med flotte scenerier - hvor
er den optaget henne? Med god musik - hvem har lavet det?
etc. etc. - men de skred da heldigvis da jeg bad dem gå
udenfor og snakke videre der.

Gad vide om vi her i d.k.f. skulle lave en klub og så gå i
biffen sammen - og se filmene "as they were meant to be seen"
- uden afbrydelser og mobiltelefoner (og lommelygter!!!)

Hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-04-03 20:58

Lars Gjerløw Jørgensen skrev:

> Gad vide om vi her i d.k.f. skulle lave en klub og så gå i
> biffen sammen - og se filmene "as they were meant to be seen"
> - uden afbrydelser og mobiltelefoner (og lommelygter!!!)

I'm there! Hvis nogen siger en lyd under filmen, såe u', som vi siger i
Aalborg. Og den første, der forlader salen efter filmen, giver popcorn
til de andre næste gang. Nå, nej, popcorn larmer jo også ...

--
Mvh. Peter
"Computers are useless; they can only give you answers."

Fra : vadmand

Dato : 03-04-03 22:25

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> biffen sammen - og se filmene "as they were meant to be seen"
> - uden afbrydelser og mobiltelefoner (og lommelygter!!!)

Det er lige så irriterende, når TV2 (der ellers praler af "film uden
afbeydelser" straks begynder at skvadre op om næste program - jeg har sågar
oplevet, at de har gjort det i de ikke så få tilfælde, hvor der faktisk
kommer en "hale" efter teksterne!

Per V.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 04-04-03 11:24

vadmand's utterance expressed in news:b6i8rr$d39$1@sunsite.dk:

> [...]
> sågar oplevet, at de har gjort det i de ikke så få tilfælde, hvor der
> faktisk kommer en "hale" efter teksterne!

Ja jeg har tit overvejet om de på Louisiana også
begynder at male "næste uges udstilling handler om
impressionismen.. bla bla bla " i hjørnerne af
billederne - det er da det samme - kun ca 1% af
kunstværket ødelagt - det er der da ikke nogen der
kan have noget imod vel!

Hilsner!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-04-03 14:40

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> writes:

> [...]
> impressionismen.. bla bla bla " i hjørnerne af
> billederne - det er da det samme - kun ca 1% af
> kunstværket ødelagt - det er der da ikke nogen der

Nej, de kan jo passende placere det oveni signaturen.
--
Peter B. Juul, o.-.o There are 10 types of people in the world.
The RockBear. ((^)) Those who understand binary

Fra : PerX ...

Dato : 05-04-03 01:38

In article <Xns9352C1F8678B8lgjatjydedotdk@62.243.74.163>,
lgjPURGE@jyde.dk says...

> [...]
> er den optaget henne? Med god musik - hvem har lavet det?
> etc. etc. - men de skred da heldigvis da jeg bad dem gå

Det er dem som kaldes for "TV2 Generationen"

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 05-04-03 12:39

LOL!!!!

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 06-04-03 13:11

PerX ...'s utterance expressed in

> Det er dem som kaldes for "TV2 Generationen"

På seminariet kalder vi dem generelt for zapper-
generationen, men den kan nemt inddeles i bl.a.
mtv, cnn, tv2, tv3 og endelig tvDanmark som den
værste af dem alle :)

Tv-modstykket til "The Voice" som jeg elsker at hade!

Hilsner!