Hjælp: PC Suide og Nokia 6610
Fra : Trine K. Petersen

Dato : 01-04-03 20:32

Efter jeg har fået opdateret mit software i min Nokia 6610 her i dag, er det
mig ikke muligt, at installere billeder på den mere Via Nokia PC Suide (
Image Converter). Får bare en besked der lyder på:
"Billedet kunne ikke opdateres i telefonen."

Nogen der har et forslag til, hvad jeg kan prøve?

Hvis i skriver pr. e-mail så fjern "FJERN" i min e-mail adresse.

Hilsen Trine

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 01-04-03 22:42

Jeg bruger infrarød overførsel. Billederne jeg prøver at overføre er de
samme, som jeg tidligere kunne overføre (ikke 128*128 px), som jeg beskar i
Image Convertor.

Har lige opdaget at spillene og programmerne i den er defekte...ingen af dem
virker. Dette er standard spil og programmer, som ligger i telefonen fra ny
af. Tror det er www.teleservice.com der har jogget i spinaten.

Eller?

Hilsen Trine

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 01-04-03 23:05

"Trine K. Petersen" skrev i en meddelelse
> [...]
dem
> virker. Dette er standard spil og programmer, som ligger i telefonen fra

Jeg tror desværre det er et generelt problem når man opdaterer den! Min var
også underlig efter en opdatering (med defekte programmer, og kun 50 KB
ledig hukommelse), og jeg har hørt om andre også.... Det blev løst for mig
ved at de opdaterede den igen UDEN at ligge mine data ned i den igen
bagefter - jeg gætter på et kompalitetsproblem mellem data fra v. 3.39
(eller hvad den nu hedder) og til 4.18....
Hvis du bor i nærheden af en EMTS så gå evt derind med den. De klarer det i
løbet af nogle timer..... Da jeg fortalte dem at den var gal efter
opdateringen, satte han den til med det samme og 10 min. efter var den klar!

Hygge...
Daniel

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 01-04-03 23:12

Hvad er en EMTS?
Jeg har skrevet en E-mail til dem, og skal sikkert køre til Århus igen. Så
beder jeg dem om at undlade at gemme mine informationer denne gang. Ski'e da
være med dem, de ligger på PC'en

Hvis de ikke får det til at virke, tager jeg nok til Nokia Shop i Århus,
hvor de helt sikkert ved, hvad de laver

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 01-04-03 23:49

> Hvad er en EMTS?

Davs igen! (",)

Det står for European Mobile Telecom Service. Det er en lille biks som
ligger "rundt omkring" og reparerer, opdaterer osv. ens mobil mens man
venter (hvis der er travlt i løbet af nogle timer). Hvis der er garanti på
den er det gratis ligemeget hvor mobilen er købt!
Du kan f.eks kigge på http://www.emtscenter.com/
EMTS ligger også i Århus:

Banegaardspladsen 16
DK-8000 Aarhus C
Tel +45 86 128335

Så det kan du da overveje, hvis alt andet går galt....

Hygge...
Daniel

Fra : Martin T.

Dato : 02-04-03 11:26

"Trine K. Petersen" <misskat@tdcadslFJERN.dk> wrote in message
> [...]
dem
> virker. Dette er standard spil og programmer, som ligger i telefonen fra

Jeg fik fornyligt opdateret softwaren (V4.18) i min N6610 hos Teleservice
(Kbh. Hovedbanegård) og her virkede mine javaprogrammer + spil heller ikke.
Sagde et eller andet med "handlingen mislykkedes". Og det var selvom De
havde tømt "telefonen". De sendte den til Deres hovedafdeling i Høje
Taastrup og, da jeg fik den tilbage efter et par dage var alt ok.

Dog irriterende, da man regner med, at det kun vil tage en time.

Mvh. Martin T.

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 02-04-03 16:56

Jeg tog ud til dem igen i dag, og forklarede dem problemerne jeg havde med
den efter opdateringen. Han sagde, at han godt huskede mig, og sagde at der
også havde opstået nogle problemer undervejs i går (måske derfor det tog 45
min. i stedet for 10 min). Han gik i krig med den, og jeg fik den efter 10
min. ventetid, og nu virker den som den skal. Det er bare lækkert.

Tak for hjælpen til jer to gutter.