Mærkeligt Problem med Soltek SL-75FRN2-L
Fra : MZ WiZard

Dato : 01-04-03 20:29

Købte det her kort for snart tre uger siden. Ved første boot var alt, som
det skulle være... - Men man skulle jo teste oc mm.

Så nægtede det at starte op, og jeg prøvede at cleare cmos med jumper og
pille batteriet ud; men ingen succes. Hev alt fra og prøvede med kun floppy,
cpu og PCIgrafikkort + ram. Ingen lyd eller skæm... Hmmm... Returnerede det
til forhandleren i den overbevisning, at det var dødt. Blev ringet op en ½
time senere, "at det virkede da fint"? Ud at hente igen og det spillede
bare... Overclockede min XP 2400+ til 2,2GHz, 10x220 (jup multiplieren kan
stilles frit op og ned) og ram til 75%, da det kun er PC2100 (2x256MB).

Det har spillet lige siden, lige ind til idag, hvor jeg som det eneste satte
en anden brænder i. BONG! Død på stedet. Cleare cmos med jumper, hive
batteri fra, hive alt unødvendigt hardware fra..... stadig død. Hvad er det,
der er med det her board? Jeg er sikker på, at hvis jeg fik clearet cmos,
bootede det på stedet. Men det gør den ikke/kan jeg åbenbart ikke....?!??
Eller hvad?

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!

Jesper
jesper@vcs.dk

Fra : K E Nielsen

Dato : 01-04-03 22:53

Har du set flg.?

http://theinquirer.org/?article=8250

---

Fra : jk

Dato : 02-04-03 08:56

On Tue, 1 Apr 2003 23:52:37 +0200, "K E Nielsen"
<karle:nospam:@city.dk> wrote:

>Har du set flg.?
>

>http://theinquirer.org/?article=8250

Den fejl korrigeres med bios update hos andre leverandører. Lidt svært
ganske vist lige nu.

Jeg synes da, at det er underligt. Havde du powerkablet ude da du
satte en anden brænder på ? ATX har jo spænding på hele tiden.

Fra : Jan.Kristensen

Dato : 02-04-03 16:56

Hmmm, jeg har samme problem, men løser det med at trække ledningen ud af
stikkontakten i 10 sek.

MVH
Sir.Skull

Fra : MZ WiZard

Dato : 03-04-03 23:43

Takker for svarene, her er løsningen:

220V stikket ud, reset CMOS, holde "insert" nede, mens jeg trykkede på
powerknappen.

Har efterlignet fejlen flere gange (mere eller mindre frivilligt *G*), men
ovenstående kombination løste det hver gang :)

mvh. Jesper