Skærme
Fijala 3554
Q: TV-tuner til TFT-skærme
Fra : Magnus Alkil

Dato : 01-04-03 19:27

Da jeg skal flytte hjemmefra har jeg brug for en fladskærm og en tv-tuner
der kan fungerer uafhængigt af om min computer er tændt. Hvad findes der af
gode tv-tuner produkter ??

Magnus

Fra : Jacob & Susanne

Dato : 01-04-03 22:50

se www.pcworld.dk der eromtale af viewsonics eksterne tv-tuner til 1500 kr.

Fra : Erik W.

Dato : 02-04-03 09:01

"Jacob & Susanne" skrev ...
> se www.pcworld.dk der eromtale af viewsonics eksterne tv-tuner til 1500
kr.

Det er en god artikel! En anden mulighed kunne være at købe en Acer AL732 og
tilslutte en billig VHS video med indbygget TV-tuner. Acer skærmen har
mulighed for videotilslutning direkte, og er i det heletaget en rigtigt
lækker skærm. Start med at købe sådan en så kan du nok finde en gammel VHS
video ude i garagen, eller en ny i ALDI eller Netto til 700-800 kr.

Mvh Erik

Fra : Jacob Riis

Dato : 02-04-03 09:15

> [...]
> der kan fungerer uafhængigt af om min computer er tændt. Hvad findes der

Acer AL732 har også en S-Video og en Composite indgang. Det betyder at du
udover at kunne tilslutte den til Pc'en også fx kan tilslutte skærmen til en
videomaskine. Her kan man så benytte videoens tuner til at se fjernsyn på
TFT skærmen. Resultatet er ikke ikke overvældende men er dog brugbart. Man
behøver ikke at have computeren tændt for at bruge skærmen som TV.

Du kan evt. læse en lille mini test af Acer AL732 hvor jeg har skrevet en
lille smule. http://makeashorterlink.com/?A34E12E04 (tysk side)

Der er også nogle andre tests af skærmen i deres forum
http://makeashorterlink.com/?P26E62E04

--
Jacob

Fra : Erik W.

Dato : 02-04-03 09:27

"Jacob Riis" skrev ...
> Du kan evt. læse en lille mini test af Acer AL732 hvor jeg har skrevet en
> lille smule. http://makeashorterlink.com/?A34E12E04 (tysk side)

Jeg tror det vil interesere mange hvis du oversætter det indlæg og poster
det her i gruppen, enten her i tråden eller i en ny tråd.

Mvh Erik