FP probl. ifm. publ. af index.htm
Fra : hyggebo@adslhome.dk

Dato : 01-04-03 18:36

vi har probl. med at publicere vores web (index.htm) ud på serveren,
da FP2000 i slutningen af publ. ændrer index.htm til index.html og
justerer alle referencer til index.html siden.
vi har kun index.htm på pc'n - men på webbet (www.hyggedam.dk) er der
index med begge extentions. Hvor index.html er kommet fra ved jeg ikke
- har FP lavet den ? - Har prøvet at slette webbet helt online og
publ. igen, men dette hjalp heller ikke. Probl. med dette er at
index.htm ikke bliver opdateret, opdat. sker hver gang udelukkende på
index.html siden. Har lavet en midl. løsning med at redirigere
index.htm til index.html, men det kan da ikke være den rigtige vej.
Hvad pokker er der los ?
Er der en der har et tip....?

venlig hilsen
Kjell Lange

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 01-04-03 18:44

Det er serveren, der laver om på det - har intet at gøre med FrontPage selv.

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-04-03 19:19

Dette skyldes at Serveren kræver at default dokumentet hedder
index.html. FP vil automatisk omdøbe index.htm når du publisher.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 02-04-03 21:47

Serveren kan også blot acceptere default.htm som det primære efter en liste,
som findes hos udbyderen. Således kan en server f.eks. liste en lang række
index'es;: default.html, default.htm, default.asp, index.html, index.htm i
nævnte rækkefølge og den kan acceptere at man omdøber sine index-filer
f.eks. fra default.html til index.htm uden problemer.
Serveren kan også omdøbe index.html til noget helt femte, f.eks. web.html,
hvis udbyderen har lavet et program,d er gør noget sådant. Det har jeg
praktiske erfaringer med.

--
ahw

Fra : hyggebo@adslhome.dk

Dato : 07-04-03 21:10

Skal jeg så have både en index.htm og en index.html og publisere
begge, for at være sikker....
Eller kan jeg nøjes med index.html, det er jo alligevel det navn
index.htm bliver omdøbt til ude på serveren ?

vh
kjell

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 07-04-03 21:15

Det afhænger af hvilken prioritering der ligger på serveren og som din
udbyder har bestemt.
Der er udbydere, der forlanger default.html - andre forlanger index.html,
andre igen forlanger welcome.html - etc. etc.

Fra : hyggebo@adslhome.dk

Dato : 07-04-03 21:29

Jeg er stadig forvirret...På mit PC-web har jeg kun en index.htm
og denne bliver ved publiseringen omdøbt til index.html af/på
serveren, og index.htm bliver slet ikke opdateret på serveren
Så den index.htm der ligger på serveren er af ældre dato, så hvis
nogen kommer ind på mit web via .../index.htm lander de på en
forældet side, fordi index.htm ikke blivet opdateret på serveren
selvom at det er den jeg publiserer (jeg har ikke en index.html på
pc-webbet)- kun på serveren, og den har jeg ikke selv lagt derude..
Er lidt forvirret...kan jeg helt slette index.htm og så
efterfølgende kun bruge index.html for at "omgå" probl. med den
forældede index.htm side ?

vh kjell

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-04-03 13:51

Slet den gamle index.htm du har liggende online. FP skal nok tage sig
af den nødvendige omdøbning af din lokale index.htm til index.html når
du publisher.

Fra : hyggebo@adslhome.dk

Dato : 09-04-03 21:36

Siger tak for hjælpen