Et tip: Billigt udstyr i Holland
Fra : JensenDK

Dato : 01-04-03 17:06

Da der ofte, spørges om, hvor man køber det billigeste udstyr er her en
forhandler i Holland:

http://www.vrijbuiter.nl/startpaginadl.html

Se f.eks. prisen på Cadac gasgrill: DKK 380, mod listepris på DKK 995.
Desværre viser hjemmesiden ikke hele udvalget og alle priserne, men jeg ved
at de f.eks. sælger Thetford Toiletvædske til ca. DKK 30 for en dunk.
Afstanden fra Padborg til Roden, hvor butikken ligger er ca. 465 km.

Butikken er på 40.000 kvm og sælger kun camping/friluftsudstyr - ikke
campingvogne osv. Jeg har været der selv og butikken er enorm !!
Hvis man tager afsted her i foråret er der samtidig masser af penge, at
spare i Holland, på store flotte sommerblomster til krukkerne

Hilsen
Flemming

Fra : Gismo

Dato : 01-04-03 21:48

JensenDK wrote:
> [...]
>
> http://www.vrijbuiter.nl/startpaginadl.html
>

> Butikken er på 40.000 kvm og sælger kun camping/friluftsudstyr - ikke

Det er sådan en forretning jeg gerne ville besøge i Tyskland ikke længere
nede end Kiel, findes det?

Gismo.

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-04-03 14:56

"JensenDK" <kaf_slet_inden_svar@mail.dk> wrote in message

> Se f.eks. prisen på Cadac gasgrill: DKK 380, mod listepris på DKK 995.

Men hvor ser du prisen på Cadac gasgrillen og er du sikker på at det er
komplet med gasrør og trefod.
mvh
Ole

Fra : JensenDK

Dato : 05-04-03 12:34

"Ole Larsen" <kkk@abc.dk> skrev i en meddelelse

> "JensenDK" <kaf_slet_inden_svar@> Men hvor ser du prisen på Cadac
gasgrillen og er du sikker på at det er
> komplet med gasrør og trefod.
> mvh
> Ole

Grillen er her
http://www.vrijbuiter.nl/htmlbestandendl/produktpagina/accessoires/brandersl
ampen/skottelbraai3pootdl.html
En regulator koster ca. DKK 120 og slangen kun nogle få kroner.

Uanset hvad, kan jeg fra sidste gang jeg var i butikken huske, at priserne
lå langt under hvad man ser i danske butikker.
Jeg tager derned i Påsken og vil gerne melde tilbage til gruppen med mere
info om priser.

Efter mange år i telt og lånte/lejede vogne, har vi købt vores egen vogn i
år. Vi skal derfor ud og have alt det udstyr, man bruger når man er på
campingtur.
Selv om vi ikke vil have TV, mikroovn og hvad andre måske slæber med, syntes
jeg det er en rimelig stor investering i løst udstyr.
Jeg har ikke noget i mod, at handle i danske butikker, hvis forskellen på
pris kun var forskellen mellem den danske og udenlandske moms.
Ud over at prisen er lavere i ovenstående butik, er udvalget også større.
Tillige er Holland et godt rejseland der ligger i rimelig køreafstand fra
Danmark.
Selv om formålet med turen ikke alene er at købe udstyr bliver regnstykket
for en uges ferie nogenlunde således:
Benzin 2500 km : DKK 2150 + Camping Cheque: 7 nætter = DKK 700. En stor del
af denne udgift regner jeg bestemt med at "hente" hjem i besparelsen på køb
af det sidste udstyr vi mangler.

Hilsen
Flemming