er min kat en hund
Fra : baun&aldal

Dato : 21-03-01 09:25

hej gruppe

er min kat en hund? min kat sidder og trækker været som en hund der lige har
løbet 10 km.hvad kan der være galt???

mhv baun.

Fra : Ulla

Dato : 21-03-01 11:11

baun&aldal <b-a@stofanet.dk> skrev i en
> hej gruppe
>
> er min kat en hund? min kat sidder og trækker været som en hund der lige
> [...]
Den sveder! Den eneste måde katten kan komme af med overskydende varme er
gennem munden og trædepuderne. F. eks. er der altid våde poteaftryk på
dyrlægens bord, når jeg er afsted med Rosin. Hun sveder angstens sved. En af
mine hunkatte trak også vejret på denne måde da hun fødte sine killinger.
Under normale omstændigheder kan katten altså godt komme af med overskydende
varme uden at trække vejret på den måde. Måske har din kat ligget for længe
i solen, eller måske er den syg. Prøv lige at læg mærke til om den opfører
sig anderledes end den plejer og om det måske er tid til et dyrlægebesøg.

--
Med Venlig Hilsen Ulla

"Alt hvad jeg behøver at vide har jeg lært af min kat"
Af: Suzy Becker

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-03-01 17:54

> er min kat en hund? min kat sidder og trækker været som en hund der lige
har
> løbet 10 km.hvad kan der være galt???

Buller gør det når han er rædselslagen - han smider i øvrigt også noget der
føles som halvdelen af pelsen.

Mvh Maria

Fra : DK True Trust

Dato : 21-03-01 23:30

Hej Maria
Det du der omtaler, kan have noget med hjertet at gøre, der er desværre
flere og flere katte med hjertesygdom.
Hvis jeg var dig,- så ville jeg da lige kigge ind hos dyrlægen.
Mange miauuer fra
Birgitte

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-03-01 06:27

> Hvis jeg var dig,- så ville jeg da lige kigge ind hos dyrlægen.
> Mange miauuer fra

Han har været til check - det er Buller som i januar fik opereret hoften -
og han er sund og rask. Han er bare dødsens angst for at køre i bil.

Den 6. april skal han ud og køre i en hel time. Vi gruer for det, men lukker
ham inde i en kasse og lægger et tæppe over, og håber så at det kan gøre ham
nogenlunde tryg. De 2 andre skal jo også med, så mon ikke det går godt.

Mvh Maria