Mange spørgsmål til nforce bundkort
Fra : TS

Dato : 01-04-03 12:22

Hejsa.

Jeg lurer lidt på at opgradere min computer.
Den består af et ECS K7S5A bundkort med en AMD Thunderbird 1400 mHz
processer og 2*256 MB Crucial PC2100 RAM i et Chieftec kabinet med ATI 8500
LE grafikkort og Barracuda IV harddisk.

Vil jeg få nogen mærkbar effekt af at opgradere til et af følgende bundkort
og en overclocket XP 1700+ processor?

1. Soltek SL-75FRN-RL med Lan/lyd og Raid
Fordele: Raid - så kan man bruge 6 ide enheder?
Ulempe: har blæser på bundkortet.

2. Epox EP-8RDA+ med Lan og lyd
Fordele: Skulle være godt at overclocke med? God placering af strømstik.
Ulemper: ?

3. ASUS A7N8X DeLuxe /GD ATX med Lan og lyd
Ulemper: Som jeg kan se, så sidder strømstikket ikke alt for smart, da det
krydser over ramblokkene og 'snitter' cpu køleren.
Fordele: 2 netkort.

/TS

Fra : TS

Dato : 01-04-03 12:24

Ups, nu skrev jeg mange spørgsmål - så må jeg hellere huske dem:

Kan disse bundkort også komme til at køre Barton, som er med FSB på 400 mHz?

TS

Fra : Jens Petersen

Dato : 01-04-03 12:36

On Tue, 1 Apr 2003 13:24:17 +0200, "TS" <tosch@email.dk> wrote:

>Ups, nu skrev jeg mange spørgsmål - så må jeg hellere huske dem:
>
>Kan disse bundkort også komme til at køre Barton, som er med FSB på 400 mHz?

Er Barton frigivet i en 400MHz version?

Dem jeg har set er 333MHz.

--
Jens

C'mon, I never said THAT!

Fra : jk

Dato : 01-04-03 13:08

On Tue, 1 Apr 2003 13:24:17 +0200, "TS" <tosch@email.dk> wrote:

>Ups, nu skrev jeg mange spørgsmål - så må jeg hellere huske dem:
>
>Kan disse bundkort også komme til at køre Barton, som er med FSB på 400 mHz?

Nej, det kan de vist ikke.

Der er kommet en ny version af abit nf7s, der kan. Men det er vist
ikke importeret endnu (vanskeligt at skelne fra nuværende lagervare).

Du må følge lidt med på www.amdzone.com og vente, vente

mvh

John

Fra : jk

Dato : 01-04-03 13:26

On Tue, 1 Apr 2003 13:24:17 +0200, "TS" <tosch@email.dk> wrote:

>Ups, nu skrev jeg mange spørgsmål - så må jeg hellere huske dem:
>
>Kan disse bundkort også komme til at køre Barton, som er med FSB på 400 mHz?

Om abit nf7-s rev. 1.2 :
http://www.sudhian.com/news/index.cfm?cat=21#5

andetsteds skriver sudhian også at ikke engang VIA's nye kt400a
chipset understøtter fsb400.
Det skriver anandtech desuden også.

Men fsb400 fra AMD ventes heller ikke før september.

For P4 gør abit det samme. Deres i845pe chipset bundkort BH7 laves så
det understøtter fsb800. Epox tilbyder det samme med det chipset.

Og springdale chipset for P4 fsb800 er ikke udkommet endnu (lanceres
om en uges tid).

mvh

John

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 02-04-03 01:25

"TS" <tosch@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.

hej

> Vil jeg få nogen mærkbar effekt af at opgradere til et af følgende
bundkort
> og en overclocket XP 1700+ processor?

Nej, det vil du ikke.

Men hvis du er til spil, så kan du få noget ud af at købe e nyt grafikkort.