Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vil du skrive artikler til nyt Digitalkame~
Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 10:16

Er du bekendt med ord som blænde, lukkehastighed, eksponering osv. og er du
interesseret i at formidle din viden ud til andre, så er dette måske noget
for dig:

Jeg søger skribenter til digital foto relaterede artikler, som skal være med
til at stable et nyt digitalt foto website på benene - kan og vil du gerne
være med til at bidrage noget med dette (eller andre ting) så send mig en
email.

Bemærk: Her søges folk som gerne vil bidrage frivilligt for at hjælpe andre
med deres hobby!

Send en mEMAIL til: rybak$adslhome.dk (udskift $ med @!)

Mvh Thomas Rybak

Fra : Gerner

Dato : 01-04-03 11:16

On Tue, 1 Apr 2003 11:16:10 +0200, "Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

Den slags ansøninger burde du sende til stillingsopslagsgruppen.

>Bemærk: Her søges folk som gerne vil bidrage frivilligt for at hjælpe andre
>med deres hobby!

Det gør vi her. Vi behøver ikke hjælpe en person, der tjener penge på at have en
website med annoncer for alt muligt andet.

Og så går en professionel skribent arbejdsløs.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 12:52

> Den slags ansøninger burde du sende til stillingsopslagsgruppen.

Det vil jeg så gøre, men jeg mener nu at det er relevant her da der ikke er
tale om en arbejdsstilling (læs: frivilligt).

> Det gør vi her. Vi behøver ikke hjælpe en person, der tjener penge på at
have en
> website med annoncer for alt muligt andet.

Læs nu igen: FRIVILLIGT - dvs. at alle parter, også jeg, arbejder for
fornøjelsens skyld.

> Og så går en professionel skribent arbejdsløs.

Siden er ikke professionelt orienteret, men derimod til "amatører" /
hobbyfolk.

Det du skriver vil altså svare til at hvis jeg tager et portræt at et
familiemedlem med mit digitalkamera, printer det ud og sætter det i ramme -
ja så har jeg åbentbart gjort en professionel portrætfotograf arbejdsløs ?!

Jeg er måske gået forkert i min tro på at der findes folk som gerne vil gøre
en frivillig indsats for at hjælpe andre...

Thomas Rybak

Fra : Morten

Dato : 01-04-03 13:21

> [...]
gøre
> en frivillig indsats for at hjælpe andre...

Uden at kende Thomas eller den kommende side må jeg ud fra tråden her give
ham ret.

Der er åbenbart trænge kår i den professionelle fotobranche...
Intet andet sted på nettet angribes frivilligt/hobby/amatør arbejde så
ivrigt som her...
Jeg har da også selv haft sådanne idéer, men de er dog strandet på mangel på
tid til vedligeholdelse/opdatering. Siderne kan jeg selv programmere, det er
nemlig mit arbejde.

Mvh
Morten

Fra : Gerner

Dato : 01-04-03 15:39

On Tue, 1 Apr 2003 14:20:40 +0200, "Morten"
<fjerndenneteksther_tilt_u@hotmail.com> wrote in dk.fritid.foto:

> [...]
>gøre
>
>Uden at kende Thomas eller den kommende side må jeg ud fra tråden her give

Om hvad ?

>Der er åbenbart trænge kår i den professionelle fotobranche...
>Intet andet sted på nettet angribes frivilligt/hobby/amatør arbejde så
>ivrigt som her...

Da ikke i denne tråd og slet ikke af mig. Jeg nævner skribenter. Men i din og
thomas ordbog oversættes det åbenbart til fotografer.

>Jeg har da også selv haft sådanne idéer, men de er dog strandet på mangel på
>tid til vedligeholdelse/opdatering. Siderne kan jeg selv programmere, det er
>nemlig mit arbejde.

Og så tror du at andre kan, til og med med indsendelse af formentlig mange ting
ad gangen, som de jo ikke selv kan opdatere sitet med.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Morten

Dato : 01-04-03 19:27

> Om hvad ?

At du mener en professionel "skribent" vil gå arbejdsløs.

> Da ikke i denne tråd og slet ikke af mig. Jeg nævner skribenter. Men i din
og
> thomas ordbog oversættes det åbenbart til fotografer.

Jeg nævner foto_branche_, ikke fotograf.
En skribent må naturligvis kende sit stof. Ellers kunne en almen "skribent"
fra 'Ude og hjemme' vel sagtens skrive sådanne artikler???

> Og så tror du at andre kan, til og med med indsendelse af formentlig mange
ting
> ad gangen, som de jo ikke selv kan opdatere sitet med.

Hvis du vil høre ideen, så skulle artiklerne/anmeldelserne/kommentarerne
osv. naturligvis være lagt i en rigtig database (a la SQLserver eller
Oracle). Altså uploader og vedligeholder brugerne selv egne artikler.
Men det er ikke gjort med det. Af og til skal der jo rydes i useriøse indlæs
og der skal jo også gerne udvikles på sitet, layout skal med jævne mellemrum
ændres - og ja, det skulle jeg selv gøre, kunne da ikke drømme om at betale
en prof grafiker til et frivilligt site. Ingen udvikling og sitet forbedrer
sig ikke, hvilket i længden vil gøre det uinteressant. Alle
artikler/kommentarer skulle naturligvis signeres med brugerens valgte
NickName samt evt. email.

Jævnfør i øvrigt Jeppesens og Astons indlæg.

Mvh
Morten

Fra : Gerner

Dato : 01-04-03 15:28

On Tue, 1 Apr 2003 13:52:04 +0200, "Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>Det vil jeg så gøre, men jeg mener nu at det er relevant her da der ikke er
>tale om en arbejdsstilling (læs: frivilligt).

Naturligvis er det arbejde, og stillingsopslagsgruppen gør ingen forskel på om
arbejdet bliver betalt eller ej.

>have en
>
>Læs nu igen: FRIVILLIGT - dvs. at alle parter, også jeg, arbejder for
>fornøjelsens skyld.

Ja, men en sådan side kan sagtens tolkes af din udbyder som værende udenfor
deres regler omkring gratis hjemmeside, og garanterer du at du ikke sælger plads
til hvad som helst på sitet ? Garanterer du at de folk laver (frivilligt) er
deres egendom og copyright rettighederne tilhører dem ?

>Siden er ikke professionelt orienteret, men derimod til "amatører" /
>hobbyfolk.

Skal folk ikke skrive noget på siderne ?

> [...]
>ja så har jeg åbentbart gjort en professionel portrætfotograf arbejdsløs ?!

Fotograf ?? Hvor skriver jeg noget om en fotograf ??

>Jeg er måske gået forkert i min tro på at der findes folk som gerne vil gøre
>en frivillig indsats for at hjælpe andre...

Det gør vi da også. Det er derfor denne gruppe er oprettet. Har du lagt mærke
til hvor bredt foto debatteres her ? Jeg tvivler ret meget på du kan gøre det
bedre på en hjemmeside.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-03 08:28

Beklager det sene svar, men der er jo nogle af os som skal arbejde

> Naturligvis er det arbejde, og stillingsopslagsgruppen gør ingen forskel
på om
> arbejdet bliver betalt eller ej.

Da der er tale om en frivillig indsats vil jeg slet ikke betegne det som
arbejde. Jeg har nærlæst denne gruppes fundats og du får lige et lille
uddrag:

3. Fundats:
I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres.

Reten kan ses på http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

Mit oprindelige indslag handlede om et _fotograferings_ website, så det kan
ikke andet end høre hjemme her - og så er den del af diskussionen vist
uddebateret!

> [...]
er
> deres egendom og copyright rettighederne tilhører dem ?

Hvis du vil til at diskutere udbydere så må du nok hellere hoppe over i
dk.edb.internet.udbydere.webhotel...

> Skal folk ikke skrive noget på siderne ?

Øhh, jo det er jo ligesom formålet...

> Fotograf ?? Hvor skriver jeg noget om en fotograf ??

Nu kan jeg se at du har banket andre i hovedet med at en skribent ikke er
fotograf, men hvis en skribent skriver om foto uden at være fotograf (amatør
eller prof) så kan han nødvendigvis ikke have noget at skrive, vel...

> [...]
mærke
> til hvor bredt foto debatteres her ? Jeg tvivler ret meget på du kan gøre

Nu er det jo således at en nyhedsgruppe (alt afhængig af udbyderen) har en
vis retension tid på serveren, altså et antal timer/dage hvorefter
indlæggene bliver slettet. Det betyder at nybegyndere (læs: amatører) som
mangler svar vil stille de samme spørgsmål igen og igen.

I sådan en situation vil et website komme til sin ret. Du kan jo heller ikke
poste binære filer her, og som "prof" ved du jo nok at et billede siger mere
end tusind ord!

Thomas Rybak

Fra : Gerner

Dato : 02-04-03 11:56

On Wed, 2 Apr 2003 09:27:47 +0200, "Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

> [...]
>ikke andet end høre hjemme her - og så er den del af diskussionen vist

Du tror du kan tolke en tekst i en fundats til dit eget formål.

Her er så forklaringen til teksten.
På usenet handler det om usenet og ikke andre ting, som www. (som også har sin
egen opslagsgruppe)
Så når alt om fotografering skal fungere må debatten foregå på usenet og hvis
man søger nogen til at gøre noget skal det ske i en opslagsgruppe til formålet.
Så i dk.fritid.foto handler det om alt om fotografering og ikke om
stillingsannoncer, som har en egen gruppe.

>udenfor
>plads
>er
>
>Hvis du vil til at diskutere udbydere så må du nok hellere hoppe over i
>dk.edb.internet.udbydere.webhotel...

Åhnej, besvar dog de spørgsmål der stilles. Jeg har ikke til hensigt at
debattere udbydere, hvor står det ? Men der var lige nogle, lidt pinlige
spørgsmål ser det ud til.

>Øhh, jo det er jo ligesom formålet...

Spørgsmålet blev stillet i forbindelse med de andre spørgsmål du heller ikke har
besvaret.

> [...]
>eller prof) så kan han nødvendigvis ikke have noget at skrive, vel...

Hvorfor ikke ? Du ved åbenbart intet om professionelle skribenter.

> [...]
>indlæggene bliver slettet. Det betyder at nybegyndere (læs: amatører) som
>mangler svar vil stille de samme spørgsmål igen og igen.

Og ? Aldrig hørt om gooogle ? Eller for den sags skyld andre arkiver ? Dertil
kan der henvises hvis et spørgsmål og tilhørende svar skulle være forsvundet fra
usenet. Let og ligetil.

>I sådan en situation vil et website komme til sin ret. Du kan jo heller ikke
>poste binære filer her, og som "prof" ved du jo nok at et billede siger mere
>end tusind ord!

Selvfølgelig kan man poste binære filer her. Prøv at finde dk.binaer f.eks.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-03 14:13

> [...]
formålet.
> Så i dk.fritid.foto handler det om alt om fotografering og ikke om
> stillingsannoncer, som har en egen gruppe.

Ja vi er jo tydeligt nok uenige om hvorvidt der er tale om et fotograferings
relateret indlæg eller ej. Jeg søger indhold til et fotowebsite, men det er
åbentbart ikke godt nok. Men som jeg kan se ud fra gruppens fundats er der
ingen moderator i denne gruppe, selvom du påtager dig rollen i høj grad!

> Åhnej, besvar dog de spørgsmål der stilles. Jeg har ikke til hensigt at
> debattere udbydere, hvor står det ? Men der var lige nogle, lidt pinlige
> spørgsmål ser det ud til.

Jeg skrev det ikke for at undlade og besvare dine spørgsmål, som jeg i
øvrigt finder irrelevante, men mere som henførsel til dine egne krav om
posting i rette gruppe...

> Hvorfor ikke ? Du ved åbenbart intet om professionelle skribenter.

Nej, det gør jeg ikke, men som tidligere nævnt er der her tale om et site
målrettet på amatører, og hvis du ikke har nogen interesse af positiv
karakter, burde du ikke have svaret på min oprindelige posting.

> [...]
Dertil
> kan der henvises hvis et spørgsmål og tilhørende svar skulle være

Nu modsiger du jo dig selv her, for nu taler du pludselig om hjemmesider.
Lad mig lige quote dig selv om brugen af hjemmesider som var ideen i min
oprindelige post:

> [...]
det
Q> bedre på en hjemmeside.

> Selvfølgelig kan man poste binære filer her. Prøv at finde dk.binaer

Jeg kender godt dk.binaer, men det vil alt andet lige være nemmere at have
både tekst og billede samlet i stedet for selv at skulle rode rundt efter
det...

Thomas Rybak

Fra : Gerner

Dato : 02-04-03 18:37

On Wed, 2 Apr 2003 15:13:13 +0200, "Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

Det du skriver er løgn og selvbedrag.

Bye bye baby
du er ude af kabalen.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Morten

Dato : 02-04-03 19:03

> Det du skriver er løgn og selvbedrag.
>
> Bye bye baby
> du er ude af kabalen.

LOL. Gentagelse... Kan man være mere desperat?

-Morten

Fra : Thomas H.

Dato : 02-04-03 10:47

"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message
> On Tue, 1 Apr 2003 13:52:04 +0200, "Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk>
wrote in
> dk.fritid.foto:
>
> Fotograf ?? Hvor skriver jeg noget om en fotograf ??

Nej, men mon ikke det var en principiel sammenligning af 2 situationer med
samme pointe ?? Det tror jeg.

--
Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Gerner

Dato : 02-04-03 11:57

On Wed, 2 Apr 2003 11:47:13 +0200, "Thomas H." <condor-9@mail.xx> wrote in
dk.fritid.foto:

> [...]
>?!

>Nej, men mon ikke det var en principiel sammenligning af 2 situationer med

Ellers må du lære lidt om hvordan professionelle skribenter arbejder.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Lotte M

Dato : 01-04-03 16:24

"Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> skrev

> Jeg er måske gået forkert i min tro på at der findes folk som gerne vil
gøre
> en frivillig indsats for at hjælpe andre...

Har du overvejet den mulighed, at de mennesker der formidler
deres viden om whatever i nyhedsgrupperne, bevidst har valgt
dette medie. Det er "frivilligt arbejde", hver eneste gang der
postes et svar i en nyhedsgruppe.

Der findes en glimragende gruppe news:dk.opslag.stillinger
til oplag vedrørende lønnet og ulønnet beskæftigelse - det
er bedre du bruger den til dit opslag, da det er der din
målgruppe læser.

Nærværende gruppe er til diskussion og erfaringsudveksling
vedrørende fotografiske emner.

Fut til news:dk.admin.netikette
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/foto/

Fra : Aston Villadsen

Dato : 01-04-03 17:07

On Tue, 1 Apr 2003 17:23:59 +0200, "Lotte M" <lotte_m@stofanet.dk>
wrote:
>Der findes en glimragende gruppe news:dk.opslag.stillinger
>til oplag vedrørende lønnet og ulønnet beskæftigelse - det
>er bedre du bruger den til dit opslag, da det er der din
>målgruppe læser.

Så hvis jeg er en amatørfotograf, der ikke har overvejet at lede efter
et frivilligt job som skribent vil jeg altså sidde og trawle
stillingsgruppen igennem? Eller ville jeg reagere på en henvendelse,
der er postet i den gruppe, der omhandler det, der interesserer mig?

Fint nok med en "striks" selvjustits, men helt ærligt - hvad hulen går
der af dig, at der er en enkelt post i denne gruppe, der ikke lige
omhandler et specifikt fotografisk emne, men noget i periferien?

>Fut til news:dk.admin.netikette
Næh

Fra : Gerner

Dato : 01-04-03 19:43

On Tue, 01 Apr 2003 18:06:55 +0200, Aston Villadsen <aston@villadsen.com> wrote
in dk.fritid.foto:

> [...]
>stillingsgruppen igennem? Eller ville jeg reagere på en henvendelse,
>der er postet i den gruppe, der omhandler det, der interesserer mig?

Sådan er det danske usenet altså. Annoncer for sig og debat for sig.
Og da du åbentbart ikke søger efter arbejde som fotograf, så er det noget søgt
med dit "hvis". Søger du arbejde, så er der i det danske usenet en gruppe at
kikke i, da stillingsannoncer altså hører til i dk.stilling.opslag og fotodebat
her. Hvorfor skulle een der søger arbejde blot trille tommelfingre her og vente
i månedsvis på at der komme en sølle annonce, hvor arbejdet ikke bliver betalt ?

Og stadigvæk drejer annoncen sig ikke om fotografarbejde men om skribentarbejde.
Og er du så interesseret i at skrive for en privat fyr på en privat total ukendt
webside ?

>Fint nok med en "striks" selvjustits, men helt ærligt - hvad hulen går
>der af dig, at der er en enkelt post i denne gruppe, der ikke lige
>omhandler et specifikt fotografisk emne, men noget i periferien?

Det er ikke en enkelt post her men een ud af mange.

>Næh
Næh, for skal man debattere hvad der må eller ikke må debatteres eller sendes
til denne gruppe, må det foregå i dk.admin.
Så må man samtidig slæbe fundatsen med over og granske hvor det står at
stillingsannoncer kan sendes til dk.fritid.foto.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Aston Villadsen

Dato : 01-04-03 20:16

On Tue, 01 Apr 2003 20:43:13 +0200, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

> [...]
>i månedsvis på at der komme en sølle annonce, hvor arbejdet ikke bliver betalt ?

Pointen er jo netop, at det ikke er et decideret "job", men at det er
en mulighed for at skrive og få offentliggjort sine tekster om
fotografi.

Eftersom det er henvendt til amatører må man formode at opslaget ikke
er rettet mod professionelle skribenter/fotoentusiaster - men netop
mod amatører.

Og amatørskribenter med interesse for fotografi (der ikke søger et
job) må alt andet lige formodes at frekventere denne gruppe oftere end
en jobopslagsgruppe.

>Og stadigvæk drejer annoncen sig ikke om fotografarbejde men om skribentarbejde.
>Og er du så interesseret i at skrive for en privat fyr på en privat total ukendt
>webside ?

Korrekt at det drejer sig om skribentarbejde. Men det er jo sådan set
ligemeget for problematikken. Det er jo stadig ulønnet, frivilligt og
drevet af ren og skær interesse/entusiasme.

Hvorvidt jeg personligt vil skrive for vedkommende kan jeg ikke se er
relevant.

For det første besidder jeg ikke nok foto-viden til at jeg vil kunne
skrive artikler, der kan berige andre foto-entusiaster på særligt
mange områder.

For det andet er jeg ikke den eneste, der læser denne gruppe. Jeg
kunne sagtens forestille mig, at der ville være personer i denne NG,
der ville være interesseret i det, hvis ikke de er blevet skræmt væk
af alle disse netbetjente, der afleder opmærksomheden fra det
oprindelige budskab til fordel for en princip diskussion om ret og
rimeligt i NG'en.

Og nej - jeg vil ikke have nogle problemer med at være med til at
starte et projekt op med en "privat fyr på en total ukendt webside" -
hvorfor skulle jeg dog det? Hvis jeg synes, at konceptet er fedt, og
jeg kan se en fremtid/formåll med det, så er det da fløjtende
ligegyldigt om siden på forhånd er kendt eller ej. Det samme angår
initiativtageren, som jeg overhovedet ikke kender.

Fra : Jeppesen

Dato : 01-04-03 14:04

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 1 Apr 2003 11:16:10 +0200, "Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk>
wrote in
> dk.fritid.foto:
>
> Den slags ansøninger burde du sende til stillingsopslagsgruppen.

Thomas´ indlæg er helt i tråd med denne gruppes fundats - hvorimod fejlagtig
"hensmidning" til andre grupper (i den fejlagtige tro, at man derved kan
beskytte et par arbejdsløse fotografer) er ganske off-topic.

> Det gør vi her.
>Vi behøver ikke hjælpe en person, der tjener penge på at have en
> website med annoncer for alt muligt andet.

Så lad være med at hjælpe Gerner ! Mailen er jo henvendt til gruppen - ikke
til dig som person.

> Og så går en professionel skribent arbejdsløs.

Som om brug af en prof er et realistisk alternativ !

Mvh Kim

Fra : Gerner

Dato : 01-04-03 15:46

On Tue, 1 Apr 2003 15:03:37 +0200, "Jeppesen" <blackhole@noone.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

> [...]
>"hensmidning" til andre grupper (i den fejlagtige tro, at man derved kan
>beskytte et par arbejdsløse fotografer) er ganske off-topic.

Kan du ikke lige kort fortælle hvor alt det der står, d.v.s. ordlyder der
bekræfter det du mener ? At henvise til en anden gruppe er aldrig OT.

Og arbejdsløse fotografer ? Hvor kom det fra ? Skribent=fotograf ? Mærkelig
ordbog du har.

>andre

>Så lad være med at hjælpe Gerner ! Mailen er jo henvendt til gruppen - ikke
>til dig som person.

Tja, dum er jeg jo ikke. Så jeg lader være med at hjælpe en person til at
forvalte andres arbejde som han vil. Og en amatør til og med.

>Som om brug af en prof er et realistisk alternativ !

Læs subject igen.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Aston Villadsen

Dato : 01-04-03 16:14

Gerner, har du et horn i siden på Thomas Rybak eller hvad, siden du
bliver ved med at skrive i denne tråd med den præmis at han skal
droppe sin idé?

Hvad er der i vejen med at lave et amatør-site og give amatører
muligheden for at skrive artikler til sitet?

Hvis ikke folk skulle lave websites om ting, der diskuteres på Usenet,
hvor mange websites, tror du så egentlig, der vil være? Vel at mærke
websites, som ikke er afhængig af partiske, kommercielle interesser?

Hvis alternativet til amatør-skribenter er ikke at lave noget - hvad
er det så lige præcis din professionelle - og arbejdsløse - skribent
går glip af?

Selvfølgelig skal folk ha' løn for arbejde, der bliver brugt
kommercielt, men der skal da også være plads til glade amatører.

Fra : Gerner

Dato : 01-04-03 19:58

On Tue, 01 Apr 2003 17:13:40 +0200, Aston Villadsen <aston@villadsen.com> wrote
in dk.fritid.foto:

>Gerner, har du et horn i siden på Thomas Rybak eller hvad, siden du
>bliver ved med at skrive i denne tråd med den præmis at han skal
>droppe sin idé?

Hvor står det ? Tværtimod henviser jeg til et sted hvor annoncer er velkomne.

>Hvad er der i vejen med at lave et amatør-site og give amatører
>muligheden for at skrive artikler til sitet?

Ikke noget, når blot det sker på den rigtige måde, nemlig at sende annoncer til
den rigtige gruppe.

>Hvis ikke folk skulle lave websites om ting, der diskuteres på Usenet,
>hvor mange websites, tror du så egentlig, der vil være? Vel at mærke
>websites, som ikke er afhængig af partiske, kommercielle interesser?

Mener du at dk.stilling.opslag hindrer folk i at skrive på www ?
Tværtimod er det et udmærket sted for at tilbyde folk at skrive på www.

Når (hvis) han så laver en website, og da han sender stillingopslag her, så skal
der jo også reklameres for hjemmesiden ik', og hvor mon det sker ?
Stadig interesseret i at historien fortsætter ?

>Hvis alternativet til amatør-skribenter er ikke at lave noget - hvad
>er det så lige præcis din professionelle - og arbejdsløse - skribent
>går glip af?

Så laver amatøren bare det han hidtil har gjort eller kikker i opslagsgruppen om
der er noget, ik'. Hvad nøjagtigt går han glip af ? Han kan da svare og skrive
post her, ik'. Ikke fordi der er så mange (nogen?) artikler i denne gruppe eller
anmeldelser, så helt nøjagtig skal han så skrive på en hjemmeside han ikke kan
skrive her ?

>Selvfølgelig skal folk ha' løn for arbejde, der bliver brugt
>kommercielt, men der skal da også være plads til glade amatører.

Det er der her, til og med for de professionelle, tænk bare.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Aston Villadsen

Dato : 01-04-03 20:38

On Tue, 01 Apr 2003 20:58:02 +0200, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

> [...]

"Det er derfor denne gruppe er oprettet. Har du lagt mærke
til hvor bredt foto debatteres her ? Jeg tvivler ret meget på du kan
"
- Gerner, 2003

> [...]
>der jo også reklameres for hjemmesiden ik', og hvor mon det sker ?
>Stadig interesseret i at historien fortsætter ?

Hvis nu det lykkes Thomas Rybak at mønstre nogle frivillige
skribenter, der skriver om fotografi på en hjemmeside og der dermed er
noget interessant at komme efter, vil jeg da mene, at det er relevant
at gøre opmærksom på det her.

Folk annoncerer da gladeligt når dette eller hin producent har lavet
et nyt kamera, flashkort eller hvad ved jeg. Så det kan jeg ikke se er
noget problem ifht gængs praksis.

> [...]
>anmeldelser, så helt nøjagtig skal han så skrive på en hjemmeside han ikke kan

Selvom det tydeligvis din holdning, at Usenet er den største
opfindelse siden skiveskåret rugbrød, kan du ikke ignorere de
millioner af danskere, der ikke bruger Usenet. Nogle af disse har
kanske interesse i foto.

Du kan ikke ignorere, at man kan lave mere kreative ting med tekst og
billeder på www.

Du kan ikke seriøst mene, at hvis man som bruger af internettet er
interesseret i fotografi, så er det eneste sted det kan lade sig gøre
(på dansk) denne nyhedsgruppe?

Du kan ikke seriøst mene, at der er en bedre struktur på indholdet i
denne (eller hvilken som helst anden) nyhedesgruppe end man kan lave
det på www?

Det kunne jo tænkes, at det var nogle af disse tanker Thomas Rybak
havde gjort sig, inden han formastede sig til at forstyrre dig her i
gruppen.

Fra : Gerner

Dato : 01-04-03 22:23

On Tue, 01 Apr 2003 21:38:03 +0200, Aston Villadsen <aston@villadsen.com> wrote
in dk.fritid.foto:

En masse, der skal legalisere opslag i en debatgruppe.

Jeg gider sgu ikke kommentere dine forskruede indviklede udlægninger af det vi
skriver til dig.
Bye.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Aston Villadsen

Dato : 02-04-03 06:54

On Tue, 01 Apr 2003 23:23:27 +0200, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

> [...]
>
>En masse, der skal legalisere opslag i en debatgruppe.
>
>Jeg gider sgu ikke kommentere dine forskruede indviklede udlægninger af det vi

Klart - så kan jeg lære det.

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-03 08:36

> En masse, der skal legalisere opslag i en debatgruppe.
>
> Jeg gider sgu ikke kommentere dine forskruede indviklede udlægninger af
det vi
> skriver til dig.

Så faldt argumenterne altså på gulvet !?

Hvis du nu er prof fotograf som du antyder - og står ved dine holdninger og
indlæg, hvorfor så være en anonym "Gerner" med email adressen
no@email_to_me.dk ???

Thomas Rybak

Fra : Gerner

Dato : 02-04-03 12:12

On Wed, 2 Apr 2003 09:35:53 +0200, "Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>det vi
>
>Så faldt argumenterne altså på gulvet !?

Hvilke argumenter ? det sludder i skriver til trods for 4 forklaringer på at du
poster i den forkerte gruppe ?

>Hvis du nu er prof fotograf som du antyder - og står ved dine holdninger og
>indlæg, hvorfor så være en anonym "Gerner" med email adressen
>no@email_to_me.dk ???

Nu nåede du bunden, totalt.
Jeg har ikke på noget tidspunkt "antydet" at jeg skulle være "prof". det er igen
folks forkvaklede udlægninger af det der skrives til dem.
Og min emailadresse står i "from" feltet i mine headere, prøv at se selv:
>From: Gerner <gerner@teknik.dk>
>Newsgroups: dk.fritid.foto

Og så er spambeskyttelsen:

Og så er der den helt store tradition på usenet:
Du behøver ikke at skrive dit rigtige navn, adresse, eller telefonnr.
Du kan vælge et hvilket som helst navn som alias.
Altså være fuldstændig anonym på usenet.
Visse usenetbrugere tror at usenetbrugere skal være een stor familie, hvor alle
ved alt om alle. HA.

Ved du noget som helst om de andre brugere der har postet i denne tråd ?
De er anonyme, men dem svarer du jo også. Men klager ikke over deres anonymitet.
Ohja, sidste suk inden du giver dig.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-03 14:13

> [...]
> folks forkvaklede udlægninger af det der skrives til dem.
> Og min emailadresse står i "from" feltet i mine headere, prøv at se selv:

Ja, det var jo en antagelse siden du ikke selv vil ud med det. Siden du har
så ondt i r*ven over de såkaldte "arbejdsløse professionelle skribenter",
antog jeg at du tilhørte grupen. Sådan er dét!

Thomas Rybak

Fra : Gerner

Dato : 02-04-03 18:38

On Wed, 2 Apr 2003 15:13:03 +0200, "Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

Mere løgn og selvbedrag.
Du er ude af kabalen
bye

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Morten

Dato : 02-04-03 19:02

> Du er ude af kabalen

Jamn, så farvel da !

-Morten

Fra : emj

Dato : 01-04-03 22:32

<aston@villadsen.com> wrote:

>Du kan ikke seriøst mene, at hvis man som bruger af internettet er
>interesseret i fotografi, så er det eneste sted det kan lade sig gøre
>(på dansk) denne nyhedsgruppe?

Det betyder jo ikke, at alle bare kan bruge denne newsgruppe til at
annoncere efter gratis arbejdskraft.
Hilsen emj

--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Aston Villadsen

Dato : 02-04-03 06:49

On Tue, 01 Apr 2003 23:31:58 +0200, emj <emj@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Det betyder jo ikke, at alle bare kan bruge denne newsgruppe til at
>annoncere efter gratis arbejdskraft.

Nej - men det har jeg jo heller ikke sagt? Læs nu indlægget ordentligt
inden du klipper et tilfældigt citat ud.

Fra : Thomas H.

Dato : 02-04-03 11:10

> On Tue, 1 Apr 2003 15:03:37 +0200, "Jeppesen" <blackhole@noone.dk> wrote
in
> dk.fritid.foto:

Gerner, spis nu en sukkerknald og stop med dine sure opstød . Så vidt jeg
kan se i fundatsen for denne gruppe her, er der INGEN moderering. Så hvad
med at lave din egen nyhedsgruppe og moderere den som du vil

Det kan godt være der med tiden kommer mange OT indlæg, men der kommer
mindst lige så mange indlæg fra folk der leger netpoliti, og det syntes jeg
er mindst lige så irriterende.

Fra : Gerner

Dato : 02-04-03 12:18

On Wed, 2 Apr 2003 12:10:09 +0200, "Thomas H." <condor-9@mail.xx> wrote in
dk.fritid.foto:

> [...]
>mindst lige så mange indlæg fra folk der leger netpoliti, og det syntes jeg

Og du har lige leget netpoliti over for mig.
Jeg skal ditten og jeg skal datten, ifølge dig!

Men rent faktisk er der flere der har fortalt rybak hvor han skal poste sine
annoncer. Kom nu, på med vanten og fortæl dem de er netbetjente.
Men det tør du ikke.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Thomas H.

Dato : 02-04-03 12:49

"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message

> Og du har lige leget netpoliti over for mig.
> Jeg skal ditten og jeg skal datten, ifølge dig!

Nej, jeg legede ikke netpoliti, det er helt forkert opfattet.

> Men rent faktisk er der flere der har fortalt rybak hvor han skal poste
sine
> annoncer. Kom nu, på med vanten og fortæl dem de er netbetjente.
> Men det tør du ikke.

Slå bak skibber, godt vejr igen...

Nu var det dig jeg noterede mig ved først, da du efter kun en time kom med
dit sure opstød.

Fra : Gerner

Dato : 02-04-03 13:43

On Wed, 2 Apr 2003 13:48:51 +0200, "Thomas H." <condor-9@mail.xx> wrote in
dk.fritid.foto:

>Nej, jeg legede ikke netpoliti, det er helt forkert opfattet.
HA!

>sine
>
>Slå bak skibber, godt vejr igen...
>
>Nu var det dig jeg noterede mig ved først, da du efter kun en time kom med
>dit sure opstød.
Ifølge en person der vil tillade al OT i gruppen.

Og du er hel vild med denne OT ik'

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Thomas H.

Dato : 02-04-03 13:54

"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message

> Ifølge en person der vil tillade al OT i gruppen.

Det kan ikke være mig du snakker om der.

> Og du er hel vild med denne OT ik'
dk.fritid.dykning,dk.fritid.dyr,dk.fritid.dyr.akvarium,dk.fritid.dyr.hest,dk
..fritid.dyr.hund,dk.fritid.dyr.kat,dk.fritid.foto,dk.fritid.hamradio
dk.fritid.dyr.akvarium:24553 dk.fritid.dyr.hest:11228
dk.fritid.dyr.hund:36155 dk.fritid.dyr.kat:56917 dk.fritid.foto:53657
dk.fritid.hamradio:15506

Jeg kan ikke rigtigt se hvad det har med sagen at gøre !! Det der vil jeg
kalde for spam og ikke et OT indlæg.

Fra : Gerner

Dato : 02-04-03 18:40

On Wed, 2 Apr 2003 14:53:42 +0200, "Thomas H." <condor-9@mail.xx> wrote in
dk.fritid.foto:

>Det kan ikke være mig du snakker om der.

HA.

Fra : Thomas H.

Dato : 03-04-03 09:57

> On Wed, 2 Apr 2003 14:53:42 +0200, "Thomas H." <condor-9@mail.xx> wrote in
> dk.fritid.foto:

> HA.

De kommentarer du kommer med der, siger snart mere og dig end om os andre..

..

>bredband.com!bredband!uio.no!feed.news.nacamar.de!easynet-monga!easynet.net
!

>newsfeed.esat.net!feeder.news.heanet.ie!surfnet.nl!teleglobe.net!teleglobe.
>
>et!66.185.86.143.MISMATCH!news03.bloor.is.net.cable.rogers.com!news04.bloor
..

>dk.fritid.dykning,dk.fritid.dyr,dk.fritid.dyr.akvarium,dk.fritid.dyr.hest,d

Jeg kan så ud fra din respons på min kommentar ang. og det er Spam eller OT
konstatere, at du giver mig, ret siden du ikke svarer.

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-03 14:18

> Men rent faktisk er der flere der har fortalt rybak hvor han skal poste
sine
> annoncer. Kom nu, på med vanten og fortæl dem de er netbetjente.
> Men det tør du ikke.

Gerner, hvis du nu var bare en smule objektiv ville du se at cirka lige så
mange støtter mig i at vælge denne gruppe til posten.

> [...]
dk.fritid.dyr.akvarium:24553 dk.fritid.dyr.hest:11228
dk.fritid.dyr.hund:36155 dk.fritid.dyr.kat:56917 dk.fritid.foto:53657

Jeg kan knapt tro det; jeg har lige læst en anden post fra dig, hvor du
himler op om det fantastiske i at være anonym usenet bruger, og så poster du
dette!

Thomas Rybak

Fra : Gerner

Dato : 02-04-03 18:42

On Wed, 2 Apr 2003 15:18:14 +0200, "Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>sine
>
>Gerner, hvis du nu var bare en smule objektiv ville du se at cirka lige så
>mange støtter mig i at vælge denne gruppe til posten.

Balledemagere som dig.

bye baby

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-03 09:19

> Balledemagere som dig.
>
> bye baby

Okay, Gerner Mortensen, jeg kan se at du er løbet tør for argumenter, og vi
kommer vist ikke rigtigt videre, så lad os bare droppe konversationen...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-04-03 12:27

"Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, Gerner Mortensen, jeg kan se at du er løbet tør for argumenter, og
vi
> kommer vist ikke rigtigt videre, så lad os bare droppe konversationen...

Du kan da ikke mene han har sådan et pænt efternavn.
Fy Skamme..)

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-03 12:57

Jo det er jeg nu ret sikker på at han hedder, helt anonym er man ikke...

Thomas Rybak

Fra : Aston Villadsen

Dato : 02-04-03 13:30

On Wed, 02 Apr 2003 13:17:48 +0200, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

> [...]
>
>Men rent faktisk er der flere der har fortalt rybak hvor han skal poste sine
>annoncer. Kom nu, på med vanten og fortæl dem de er netbetjente.

Men det tør jeg godt. I er alle sammen en ordentlig bunke netbetjente
:)

Fra : Madsen

Dato : 01-04-03 20:17

Aston Villadsen skrev:

> Hvad er der i vejen med at lave et amatør-site og give amatører
> muligheden for at skrive artikler til sitet?

Intet, men dette er en debatgruppe som omhandler foto. Ikke en
gruppe beregnet til at hverve lønnet eller ulønnet arbejdskraft.
Det har vi opslagsgrupperne til og de skribenter som måtte være
interesseret i at skrive lønnet eller ulønnet på en hjemmeside kan
så abonnere på pågældende opslagsgruppe. Det er nu engang sådan
usenettet er skruet sammen. Det er en hel del lettere at overskue
end at blande alverdens emner sammen i een stor pærevælling i en
enkelt gruppe.

Hvorfor skulle skribenter her i gruppen være interesseret i at
skrive ulønnet på en hjemmeside når de allerede sidder og skriver
ulønnet og frivilligt i netop denne gruppe? Mit gæt er at 99,9 %
af dem der skriver på usenettet har valgt at skrive på usenettet
netop fordi at det er deres foretrukne medie.

FUT: <news:dk.admin.netikette>.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-03 03:22

Hej Thomas

Tør du spørge igen ?? , det var ikke mange skribenter du fik, men der
manglede da godt nok ikke respons.

Hvis nu det kun var interesserede der havde svaret på dit indlæg, tænk så
på, hvor kedelig det havde været, så vi er da virkelig heldige at have
Gerner, som virkelig forstår at gøre et stort arbejde ud af at beskytte
proff skribenternes jobs.
Men nu må jeg hellere slutte, inden også jeg får ondt i moralen

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-03 08:30

Hej

> Tør du spørge igen ?? , det var ikke mange skribenter du fik, men der
> manglede da godt nok ikke respons.

Det var ikke mange, men det har nok skabt lidt opmærksomhed.

> [...]
> proff skribenternes jobs.
> Men nu må jeg hellere slutte, inden også jeg får ondt i moralen

Ja, hele debatten hører nok hjemme i dk.diskussion.latterlig

Mvh Thomas

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 02-04-03 12:33

Hej Gerner

Jeg kender desværre ikke så meget til digitalkameraer, men hvis du mangler
en til at lave anmeldelser af diverse ting og sager, og skrive lidt omkring
tekniske spidsfindigheder ved diverse hukommelseskort vil jeg da gerne
hjælpe lidt til...

Jeg er lige nu dybt involveret i et andet FRIVILLIGT projekt omkring
lommecomputere, her er der ingen løn, men derimod en masse mennesker der
hjælper hinanden, og skaber noget debat...

Du kan evt. bygge din hjemmeside op som vores (www.pdamed.dk) med et
diskussionsforum med forskellige emner, samt en del hvor brugerne kan skrive
anmeldeser af deres nye produkter. Det er utroligt hvad man kan få fra
forskellige firmaer til anmeldelse...

Held og lykke med projektet...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Gerner

Dato : 02-04-03 13:45

On Wed, 2 Apr 2003 13:33:01 +0200, "René Ernst Nielsen" <cigarer@worldonline.dk>
wrote in dk.fritid.foto:

>Hej Gerner

Forkert person
Fortkert gruppe
Forkert medie.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-03 14:19

Gerner spar nu de andres båndbredde og stik piben ind...

Fra : Morten

Dato : 02-04-03 14:29

> Gerner spar nu de andres båndbredde og stik piben ind...

Tror bare Gerner er irriteret fordi han inderst inde godt kan se slaget er
tabt.
*LOL*

:P til Gerner

Mvh
Morten

Fra : Mikael

Dato : 02-04-03 19:40

Gerner

Du støjer forfærdeligt meget med dine korte og lange: "Det hører ikke til
her basta!" Vi har forstået du er uenig med???

Mikael
Som stadig er ved godt mod, selvom han dagligt bruger usenet.

> On Wed, 2 Apr 2003 13:33:01 +0200, "René Ernst Nielsen"
> [...]

---

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-04-03 15:20

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på, hvor kedelig det havde været, så vi er da virkelig heldige at have
> Gerner, som virkelig forstår at gøre et stort arbejde ud af at beskytte

Ja, alle de professionelle usenet skribenter.. Hvor de så end er henne...
Hvad mon det giver i løn, og vil nogen venligst anbefale mig til den chef
som står for arrangementet, jeg vil gerne optages i korpset af de
professionelle.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-04-03 12:35

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Hvad mon det giver i løn, og vil nogen venligst anbefale mig til den chef
> som står for arrangementet, jeg vil gerne optages i korpset af de

Hej Anders

Ja det kan da trøste, at Gerner garanterer han ikke er medlem, ellers fik vi
jo aldrig et ord indført

M.V.H.....Benny..

Fra : Mikael

Dato : 02-04-03 19:35

Hej Thomas

Jeg synes det er ærgeligt at der er gået så meget selvsving i i denne tråd.
Men hvis man lige kigger tilbage gruppen vil man se, at det folk mest er
enige om er at de er uenige!!!! Det er som sædvanlig skide ærgeligt, at folk
ikke bare ignorer det de ikke vil deltage i, såsom endeløse forspørgelser på
hvad skal jeg købe, hvor skal gøre det..... osv.

Jeg vil godt give en hånd med ved sådan en website, så meget mit
arbejde/famile tillader det. Du skal være velkommen til at skrive til mig
her i gruppen eller privat. Yeps, jeg har fotograferet mod betaling i flere
år. Professionel? Det kommer an på hvad man definerer det som.

Mikael

> [...]
> email.
>
> Bemærk: Her søges folk som gerne vil bidrage frivilligt for at hjælpe

---

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 02-04-03 22:32

Thomas Rybak wrote:

> [...]
> være med til at bidrage noget med dette (eller andre ting) så send mig en

Du er igang med at opfinde den dybe tallerken for anden gang, ta'
et kik på http://www.digitalfotografen.dk - og konstater at "din"
idé for længst er realiseret.

> Bemærk: Her søges folk som gerne vil bidrage frivilligt for at hjælpe andre
> med deres hobby!

Og så er det iøvrigt meget off-topic at poste opslag efter
arbejdskraft i debat-grupperne, den slags annoncer henvises til
news:dk.opslag.stillinger - og nej, det gør ingen forskel, at
du efterlyser frivillig ulønnet arbejdskraft.

FUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Aston Villadsen