Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamera med lyd
Fra : Klaus Jakobsen

Dato : 01-04-03 09:42

Jeg vil gerne købe et digital kamera som kan optage små video sekvenser med
lyd.
Hvad findes på markedet.

Klaus Jakobsen

Fra : Bangsbo

Dato : 01-04-03 09:52

Hej Klaus ....

Det kan bla. mange i Canon PowerShot serien - men
du skal være opmærksom på at det er noget som
fylder ...

Vi taler her om 3-4 Mb for ganske få sek. det er ikke
det værd - men igen spørgsmålet hvad det skal bruges
til men billeder og lyd kombineret kræver plads.

Med venlig hilsen
Keld Gydum

--
Keld Gydum
Stenbakkevej 37 2.th.

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-04-03 12:42

"Bangsbo" <kg@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det værd - men igen spørgsmålet hvad det skal bruges
> til men billeder og lyd kombineret kræver plads.

S45 har jeg da optaget videoklip med, og den bruger vel omkring 5-10 MB per
MINUT ? ikke 1MB i sekundet eller hvordan du får det til at lyde

Resultatet var til at holde ud på på computerskærmen, men det er ikke vildt
fed kvalitet... mildest talt...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bangsbo

Dato : 01-04-03 15:27

Hej Anders ....

Du skriver bla.:

> S45 har jeg da optaget videoklip med, og den bruger vel omkring 5-10 MB
per
> MINUT ? ikke 1MB i sekundet eller hvordan du får det til at lyde

PoweShot A40 optager Max. ca. 10 sek. film i 320x240 og disse
fylder ca. 3,5 Mb - er det ikke få sek ... ?

Samme Kamera laver film på omkring 30 sek. men så
er man nede i format 160x120.

Min opfattelse er at i begge tilfælde er der tale om
ganske få sek. det er muligt du finder det længe ..

EOD!

Med venlig hilsen
Keld
--
Køb og Salg hører hjemme i Markedsgrupper - brug den rigtige
gruppe - læs evt. mere på www.usenet.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-04-03 18:49

> Hej Anders ....
>
> Du skriver bla.:

> per
>
> PoweShot A40 optager Max. ca. 10 sek. film i 320x240 og disse
^^^^^^^^^^^^^^

A40 .. Jeg snakker S45 hvis du har lagt mærke til det?

Jeg ved ikke om der er forskel mellem A40 og S45, men ud fra modelnumrene
ser de jo slet ikke ens ud - hverken bogstav eller tal passer sammen

Hugget fra http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/s45.html er følgene
citat:
"Movie capture with sound, 15fps @ 320x240 or 160x120 up to 3 minutes " og
svjv. så fylder 2 minutter omkring 15 MB. Noget tyder på at der er stor
forskel på de to kamera...

> EOD!

NIKS! :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : emj

Dato : 01-04-03 10:01

On Tue, 1 Apr 2003 10:41:39 +0200, "Klaus Jakobsen"
<klaus.jakobsen@emailRemoveSpamFilter.dk> wrote:

>Jeg vil gerne købe et digital kamera som kan optage små video sekvenser med
>lyd.
>Hvad findes på markedet.

Det kan adskillige af Olympias modeller klare, men det er altså ikke
meget værd. Lydsekvenserne er ganske korte og fylder meget.
En rislen fra bækken eller lignende, kan måske være meget relevant,
men tale er ikke meget værd.
Hvis dit behov går i retning af lyd, skulle du overveje et rigtigt
videokamera.

Hilsen emj
--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Tommy Hasen

Dato : 01-04-03 10:16

> Hvad findes på markedet.
>
> Klaus Jakobsen

Bla HP photosmart 720, den kan optage film med lyd, eller lyd alene.

Tommy

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 01-04-03 10:36

Hej Klaus

Kodak EasyShare LS443 kan og tilsyneladende i ganske god kvalitet. Iøvrigt,
så vidt jeg har kunne finde ud af, det eneste kamera på markedet der kun er
begrænset af memory-kortet, hvad angår længden af videosekvens du kan
optage.. har et 256 MB kort og her taler vi op imod 20 minutters
optagelse...

/Finn Stampe Mikkelsen

"Klaus Jakobsen" <klaus.jakobsen@emailRemoveSpamFilter.dk> skrev i en
meddelelse news:b6bje4$24ur$1@news.cybercity.dk...

Fra : Benja

Dato : 01-04-03 14:32

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begrænset af memory-kortet, hvad angår længden af videosekvens du kan
> optage.. har et 256 MB kort og her taler vi op imod 20 minutters

Ikke helt korrekt. Olympus C-5050 kan også optage video med/uden lyd til der
ikke er mere plads på hukommelseskortet.

Mvh.
Benja

Fra : Peter Schrøder

Dato : 01-04-03 14:56

"Benja" skrev
> Ikke helt korrekt. Olympus C-5050 kan også optage video med/uden lyd til
der
> ikke er mere plads på hukommelseskortet.

Fuji 603 kan også bare køre løs indtil pladsen slipper op.
Hér fylder 15 min video dog 1GB, men det er selvfølgelig også
en helt anden kvalitet. (640x480 og 30 billeder/sek.)
Kameraet "kræver" dog Microdrive eller XDkort fordi de gængse
cf-kort trods alt er for langsomme.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Peter Schrøder

Dato : 01-04-03 11:38

"Klaus Jakobsen" skrev...
> Jeg vil gerne købe et digital kamera som kan optage små video sekvenser
med
> lyd.

Fuji Finepix 603

Fra : Claus Smith

Dato : 01-04-03 17:29

Både Mustek DV 2000 og de mange modeller fra Daisy kan det som du søger og
det er kun størrelsen af det indsatte hukommelseskort som afgør hvor lang
tid dine optagelser kan vare.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk - Min egen site.
www.babesline.dk - Frække piger og en ligeså fræk chat...prøv den!