MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
geninstallation af XP
Fra : Janner

Dato : 01-04-03 09:01

Hjælp,

Efter at være tvunget ud i at geninstallere XP har jeg ikke længere adgang
til administrator mappen under den gamle disk ....

Hvad gør jeg

På forhånd tak

Janner

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-03 13:07

In dk.edb.system.ms-windows, Janner wrote:

> Efter at være tvunget ud i at geninstallere XP har jeg ikke
> længere adgang til administrator mappen under den gamle disk

Hvis du er logget ind med administratorrettigheder kan du bare give
dig selv rettigheder til mappen. Højreklik på den -> Egenskaber ->
Sikerhed -> Tilføj dig selv. Så skulle den (måske) være i vinkel :)

--
Lars Stokholm

"I think quotes are very dangerous things" - Kate Bush

Fra : Anders Lund

Dato : 01-04-03 20:25

Lars Stokholm wrote:

> Hvis du er logget ind med administratorrettigheder kan du bare give
> dig selv rettigheder til mappen. Højreklik på den -> Egenskaber ->
> Sikerhed -> Tilføj dig selv. Så skulle den (måske) være i vinkel :)

Du skal muligvis gå ind og overtage ownership af mappen/drevet.

Højreklik på den/det -> Egenskaber -> Sikkerhed -> Advanceret -> ejerskab
(ownership). Her vælger du så den bruger/gruppe som skal overtage
ejerskabet.

Hvis fanebladet "sikkerhed" ikke er der, skal du gå i meunen funktioner ->
vis og fjerne hakket i at den skal bruge simpel fildeling. Så burde
sikkerheds fanebladet gerne komme frem.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever