Vender og vrider sig på puslebordet...
Fra : Henrik

Dato : 01-04-03 07:48

Hej NG...

Vores søn på snart 14 mdr. vender og vrider sig hver gang han kommer på
puslebordet. Han er efterhånden så stærk at vi har svært ved at holde.
Dertil kommer, at han gerne vil have fat i den fyldte ble under ham....

Er der nogen som har oplevet tilsvarende og har fundet en løsning.

mvh Henrik

Fra : nicolehh

Dato : 01-04-03 08:06

"Henrik" skrev d. 01-04-03 07:48 dette indlæg :
> [...]

ham....

> Er der nogen som har oplevet tilsvarende og har fundet en løsning.

Har det samme problem med min 13-mdr. gamle datter!!
(bortsetfra at hun ikke forsøger at få fat i bleen...)
Men jeg har overvejet at trodse min ryg, og begynde at skifte hende på
gulvet, altså tage puslepuden ned på gulvet og så skifte hende der!!
Så falder hun da ikke på gulvet, og det må jo være det vigtigste...!!?!!

Men det med at de vrider sig ved jeg ikke om vi kan gøre noget ved, for
det er jo nok bare fordi de ikke "gidder" ligge der og glo...

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann Petersen

Dato : 01-04-03 09:29

> [...]
>Dertil kommer, at han gerne vil have fat i den fyldte ble under ham....
>
>Er der nogen som har oplevet tilsvarende og har fundet en løsning.

Hej Henrik!

Det tror jeg alle med børn har prøvet på ét eller andet tidspunkt ! Jeg
har gjort det, at jeg altid havde lidt legetøj i nærheden, som der kunne
bruges til at aflede opmærksomheden fra bleskiftet. En anden mulighed er
f.eks. at synge lidt sammen med barnet. Det vigtigste er jo bare, at barnet
"glemmer" alt om, at det er ved at blive skiftet !

--
Mange hilsner fra Ann
Kig forbi på: http://www.familien-petersen.dk

Fra : nicolehh

Dato : 01-04-03 09:55

"Ann Petersen" skrev d. 01-04-03 09:29 dette indlæg :
> [...]
barnet
> "glemmer" alt om, at det er ved at blive skiftet !

det har vi prøvet, men hun smider det bare på gulvet eller i vasken, så
det kommer ud på ét...
det eneste der hjælper her er at far står ved siden af og "underholder"
så hun kan grine lidt af det, men det er jo ikke altid der er tid til
det...

Ellers må jeg barew skynde mig så meget at det ikke tager meget mere end
2-5 min.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann Petersen

Dato : 01-04-03 11:14

> [...]
>det...
>
>Ellers må jeg barew skynde mig så meget at det ikke tager meget mere end

Hej igen!

Bruger du almindelige eller buksebleer? Nogle gange er det nemmere, når
bleen skal på, at barnet kan stå op. Det minimerer i hvert fald vridningerne
på puslebordet. Så har man "kun" problemet, når bleen skal af !

Fra : nicolehh

Dato : 01-04-03 11:32

"Ann Petersen" skrev d. 01-04-03 11:14 dette indlæg :
> [...]
vridningerne
> på puslebordet. Så har man "kun" problemet, når bleen skal af !

Jeg bruger alm. bleer, da hun ikke kan stå selv endnu!!
så lige så snart hun kan det, så kommer der også blebukser på programmet
her!!
Hun har prøvet dem nogen gange, og det var ok, men der er lettere at
give dem på, når hun selv kan stå op!!

tak for rådet!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-04-03 11:58

nicolehh wrote:

> [...]
> programmet her!!
> Hun har prøvet dem nogen gange, og det var ok, men der er lettere at

kan hun ikke stå ved støtte??
evt læne sig op af dig mens du trækker bleen op??

personligt brugte jeg den model til min søn... ikke fordi han ikke kunne stå
selv, men fordi det var mere trygt at han lige havde fat i mig og jeg havde
armene omkring ham.....

jeg synes egentlig også de er nemmere at tage af... man river bare lidt og
så er de åbne... ingen tape og undelrigheder der skal tages hensyn til.....
dog kan det kræve at man har en pose liggende klar til at proppe bleen i med
det samme ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Jacob Twisttmann Jør~

Dato : 01-04-03 11:37

nicolehh <nicolehh.news@kandu.dk> wrote:

> det har vi prøvet, men hun smider det bare på gulvet eller i vasken,
> så det kommer ud på ét...

I behøver vel ikke at give hende det i hånden. Hvis det er en uro eller
lignende kan den vel hænge ned fra loftet oven over puslebordet eller
spændes på selve bordet, afhængig af hvilken type puslebord, I har.

Jacob

Fra : nicolehh

Dato : 01-04-03 12:04

"Jacob Twisttmann Jørgensen" skrev d. 01-04-03 11:37 dette indlæg :

> [...]
> lignende kan den vel hænge ned fra loftet oven over puslebordet eller
> spændes på selve bordet, afhængig af hvilken type puslebord, I har.

Jo, men det har vi prøvet, og det interessere hende ikke, da hun bliver
enormt irriteret over at hun ikke kan nå det!!
Desuden er hun jo 13 mdr. så hun kan rejse sig så meget op at hun kan
hive mange ting med!!

Ellers, tak for rådet!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Marianne

Dato : 01-04-03 14:31

> Jo, men det har vi prøvet, og det interessere hende ikke, da hun bliver
> enormt irriteret over at hun ikke kan nå det!!

Jeg fik fred fra den ene dag til den næste, da jeg hængte en musik-uro op.
Dvs det var nærmest en spilledåse med en snor i stedet for et håndsving.
Musik har en forunderlig indvirkning på de fleste børn - måske også på jeres
?

mvh
Marianne

Fra : nicolehh

Dato : 01-04-03 15:18

"Marianne" skrev d. 01-04-03 14:31 dette indlæg :
> [...]
håndsving.
> Musik har en forunderlig indvirkning på de fleste børn - måske også på

Det vil jeg da prøve, tusind tak for rådet...
Hvorfor tænkte vi da ikke på det!!??!

http://www.kandu.dk/

Fra : nicolehh

Dato : 01-04-03 16:00

> op.
> håndsving.

> jeres

Så er det afprøvet...
Det var da bare så super godt, at jeg på et tidspunkt troede at jeg
drømte en smuk drøm!!
Hun lå bare som hypnitiseret og kiggede på den "uro" jeg havde sat op
til hende!

Tusind tak for tippet!!
Har du flere gode??

http://www.kandu.dk/

Fra : pizzaman

Dato : 02-04-03 09:31

Vi har droppet at skifte ham liggende, vi vasker ham i håndvasken og først
derefter sætter bleen på ham liggende. Til at aflede hans opmærksomhed
bruger vi et musikkeyboard eller en lommeradio!