rækkefølge når resultat for formular vises
Fra : Allan Nyhus

Dato : 01-04-03 00:07

Hej folkens

Jeg har oprettet en formular:

http://akira.ruc.dk/~ank/questionnaire_students.htm

Når jeg via mail modtager resultatet, står det hele hulter til
bulter. Altså ikke i rækkefølge som vist på formularen, istedet
er det spørgsmål 3 først, så spørgsmål 11 osv, et stort rod.

Hvordan definerer man den rækkefølge resultaterne skal vises i
når formularen sendes, ved nogen det?

Mvh Allan Nyhus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-03 10:00

Allan Nyhus skrev:

> Når jeg via mail modtager resultatet, står det hele hulter til
> bulter. Altså ikke i rækkefølge som vist på formularen, istedet
> er det spørgsmål 3 først, så spørgsmål 11 osv, et stort rod..

Visningen afhænger af det script der håndterer din form. Jeg kan se
at du benytter en mailform hos freebieweb.dk - det er muligt at du
kan ændre noget der.

NB: Er der nogen speciel grund til at du benytter textarea til
almindelige inputtekster? Normalt er det noget lettere at håndtere
<input type="text"... /> hvis man ikke har brug for tekster med
linjeskift.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Nyhus

Dato : 03-04-03 12:25

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> almindelige inputtekster? Normalt er det noget lettere at håndtere
> <input type="text"... /> hvis man ikke har brug for tekster med

Hej Jens, mange tak for svaret

Jeg benytter textarea p.g.a. når bruger <input type="text"... /> så
bliver formen sendt hvis folk kommer til at trykke return. Eks i
navnefeltet, skal der selvfølgelig kun bruges en linje, men man kan
levende forestille sig at folk skriver deres navn også trykker
retur, hvorved skemaet bliver sendt.

Når jeg bruger textarea sker det ikke. Hvordan jeg "disabler" send
funktionen når folk trykker retur i et "text" felt ved jeg ikke om
man kan??

Omkring rækkefølge, jaaa, jeg må prøve freebieweb.

Mvh Allan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-04-03 12:44

Allan Nyhus skrev:

> Hvordan jeg "disabler" send funktionen når folk trykker retur
> i et "text" felt ved jeg ikke om man kan??

Her er én metode:

<form action="minform.asp" onsubmit="return false;">
   <input type="text" name="test" />
   <input type="submit" onclick="submit();" />
</form>

En anden metode er at bruge validering - så man ikke alene sikrer
sig mod for tidlig submit, men også sikrer sig at brugerne ikke
bare har glemt at udfylde et eller flere felter.

Såvel ovenstående metode som valideringen foregår ved hjælp af
javascript. Jeg sætter opfølgning til javascriptgruppen hvis du vil
have yderligere hjælp.

FUT: <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>
Svar på dette indlæg henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der
Se evt. <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Nyhus

Dato : 07-04-03 15:10

> [...]
>
> Såvel ovenstående metode som valideringen foregår ved hjælp af
> javascript. Jeg sætter opfølgning til javascriptgruppen hvis du

Tusind tak for tipsene,

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-04-03 15:17

Allan Nyhus skrev:

> Tusind tak for tipsene,

Velbekomme - du får lige et mere. Det er god tone at beskære sine
citater så man kun citerer det man direkte kommenterer. Der er
ingen grund til at citere mere end 30 linjer for at sige tak.
Se evt. linket i min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen