/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Uforståeligt XP Netværksproblem
Fra : Jens H. Eriksen


Dato : 31-03-03 21:09

Jeg har et mystisk problem med min Win XP Prof. som jeg virkelig bare ikke
kan løse selv, så jeg håber nogen har et løsningsforslag.
Problemet er at jeg ikke kan se andres shares i vores hus-LAN (ca. 10 pc´er
i peer-to-peer blandet XP, Win98) ligesom andre ikke kan se mine shares. Jeg
kan sagtens bruge internettet, som vi tilgår via en hub og router på vores
LAN.
Hvis jeg går ind i egenskaber for denne computer og vælger computernavn har
jeg ikke mulighed for at klikke på knappen "netværks id" da den er inaktiv
(grå).
Jeg kan derimod godt ændre mit computernavn, men det 'slår ikke igennem'
dvs. hvis jeg giver computeren et nyt navn kan jeg ikke pinge den på det nye
navn, det er stadigt det gamle der fungerer, selvom det nye står i
dialogboksen.
Klikker jeg på "skift" knappen i 'egenskaber for system' for at skifte
computernavnet står der følgende øverst i dialogboksen:
"Du kan ændre navnet på computeren. Du skal installere et netværk, før du
kan ændre computerens domænemedlemsskab."
og nederst er "medlem af"-boksen inaktiv (grå) så jeg heller ikke kan skifte
arbejdsgruppenavn.
Det mystiske er at jeg har oprettet et netværk (også v.h.a. den medfølgende
Wizard (guiden netværksinstallation) og derefter slået FW´en fra.)
Jeg har prøvet at afinstallere netkortet og installere det igen, uden
resultat.
Jeg kører SP1.

Suk.
/Jens



 
 
THS NIL (31-03-2003)
Kommentar
Fra : THS NIL


Dato : 31-03-03 21:30

> Det mystiske er at jeg har oprettet et netværk (også v.h.a. den
medfølgende
> Wizard (guiden netværksinstallation) og derefter slået FW´en fra.)
SNIP

Har du oprettet en gæstekonto?



Jens H. Eriksen (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens H. Eriksen


Dato : 31-03-03 21:42

Ja, og jeg har også prøvet at aktivere "Guest" kontoen, men uden at det
hjalp noget... jeg tror ikke det er der problemet ligger.

/Jens

"THS NIL" <thsgnNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e88a53c$0$42578$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Det mystiske er at jeg har oprettet et netværk (også v.h.a. den
> medfølgende
> > Wizard (guiden netværksinstallation) og derefter slået FW´en fra.)
> SNIP
>
> Har du oprettet en gæstekonto?
>
>



Jens H. Eriksen (02-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens H. Eriksen


Dato : 02-04-03 19:21

Er der slet ikke nogen der har et forslag til en løsning ?!

/Jens




THS NIL (03-04-2003)
Kommentar
Fra : THS NIL


Dato : 03-04-03 21:01


> Er der slet ikke nogen der har et forslag til en løsning ?!

Har du slået XP's software firewall til? Prøv at slå den fra.



Jens H. Eriksen (04-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens H. Eriksen


Dato : 04-04-03 08:53

Jep, den er slået fra.

/Jens

"THS NIL" <thsgnNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e8c9313$0$42637$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Er der slet ikke nogen der har et forslag til en løsning ?!
>
> Har du slået XP's software firewall til? Prøv at slå den fra.
>
>



Jannik Ebbe Brich (04-04-2003)
Kommentar
Fra : Jannik Ebbe Brich


Dato : 04-04-03 12:47

Hmmm det lyder mærkeligt.

Mit forslag.

Du siger selv at der er 98 maskiner imellem.

Prøv lige at tilføj Netbeui på din XP maskine

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;301041

Hvis det ikke virker så prøv følgende:

Slet din netværksforbindelse, og slet herefter dit netkort via
enhedshåndtering

Sluk maskinen og fysisk flyt dit netkort til en anden slot (hvis det altså
ikke er onboard ). Der kan til tider opstå problemer med ressource
registreringen. Overvej evt. at sætte din BIOS til at undersøge konfig
hvergang. Kan ikke huske hvad den option hedder, men den er der på nyere MB.

Lad XP finde dit netkort og sætte forbindelsen op.

Jannik



"Jens H. Eriksen" <jens.h.eriksen@skolekom.dk> wrote in message
news:gf1ia.1031$y3.54637@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et mystisk problem med min Win XP Prof. som jeg virkelig bare ikke
> kan løse selv, så jeg håber nogen har et løsningsforslag.
> Problemet er at jeg ikke kan se andres shares i vores hus-LAN (ca. 10
pc´er
> i peer-to-peer blandet XP, Win98) ligesom andre ikke kan se mine shares.
Jeg
> kan sagtens bruge internettet, som vi tilgår via en hub og router på vores
> LAN.
> Hvis jeg går ind i egenskaber for denne computer og vælger computernavn
har
> jeg ikke mulighed for at klikke på knappen "netværks id" da den er inaktiv
> (grå).
> Jeg kan derimod godt ændre mit computernavn, men det 'slår ikke igennem'
> dvs. hvis jeg giver computeren et nyt navn kan jeg ikke pinge den på det
nye
> navn, det er stadigt det gamle der fungerer, selvom det nye står i
> dialogboksen.
> Klikker jeg på "skift" knappen i 'egenskaber for system' for at skifte
> computernavnet står der følgende øverst i dialogboksen:
> "Du kan ændre navnet på computeren. Du skal installere et netværk, før du
> kan ændre computerens domænemedlemsskab."
> og nederst er "medlem af"-boksen inaktiv (grå) så jeg heller ikke kan
skifte
> arbejdsgruppenavn.
> Det mystiske er at jeg har oprettet et netværk (også v.h.a. den
medfølgende
> Wizard (guiden netværksinstallation) og derefter slået FW´en fra.)
> Jeg har prøvet at afinstallere netkortet og installere det igen, uden
> resultat.
> Jeg kører SP1.
>
> Suk.
> /Jens
>
>



Jens H. Eriksen (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens H. Eriksen


Dato : 05-04-03 08:48

Nu har jeg prøvet at fjerne mit netkort og flyttet det til en anden PCI slot
uden held.

/Jens

"Jannik Ebbe Brich" <sg1fan1@nospamming.hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e8d6ed0$0$24653$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hmmm det lyder mærkeligt.
>
> Mit forslag.
>
> Du siger selv at der er 98 maskiner imellem.
>
> Prøv lige at tilføj Netbeui på din XP maskine
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;301041
>
> Hvis det ikke virker så prøv følgende:
>
> Slet din netværksforbindelse, og slet herefter dit netkort via
> enhedshåndtering
>
> Sluk maskinen og fysisk flyt dit netkort til en anden slot (hvis det altså
> ikke er onboard ). Der kan til tider opstå problemer med ressource
> registreringen. Overvej evt. at sætte din BIOS til at undersøge konfig
> hvergang. Kan ikke huske hvad den option hedder, men den er der på nyere
MB.
>
> Lad XP finde dit netkort og sætte forbindelsen op.
>
> Jannik
>
>
>
> "Jens H. Eriksen" <jens.h.eriksen@skolekom.dk> wrote in message
> news:gf1ia.1031$y3.54637@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har et mystisk problem med min Win XP Prof. som jeg virkelig bare
ikke
> > kan løse selv, så jeg håber nogen har et løsningsforslag.
> > Problemet er at jeg ikke kan se andres shares i vores hus-LAN (ca. 10
> pc´er
> > i peer-to-peer blandet XP, Win98) ligesom andre ikke kan se mine shares.
> Jeg
> > kan sagtens bruge internettet, som vi tilgår via en hub og router på
vores
> > LAN.
> > Hvis jeg går ind i egenskaber for denne computer og vælger computernavn
> har
> > jeg ikke mulighed for at klikke på knappen "netværks id" da den er
inaktiv
> > (grå).
> > Jeg kan derimod godt ændre mit computernavn, men det 'slår ikke igennem'
> > dvs. hvis jeg giver computeren et nyt navn kan jeg ikke pinge den på det
> nye
> > navn, det er stadigt det gamle der fungerer, selvom det nye står i
> > dialogboksen.
> > Klikker jeg på "skift" knappen i 'egenskaber for system' for at skifte
> > computernavnet står der følgende øverst i dialogboksen:
> > "Du kan ændre navnet på computeren. Du skal installere et netværk, før
du
> > kan ændre computerens domænemedlemsskab."
> > og nederst er "medlem af"-boksen inaktiv (grå) så jeg heller ikke kan
> skifte
> > arbejdsgruppenavn.
> > Det mystiske er at jeg har oprettet et netværk (også v.h.a. den
> medfølgende
> > Wizard (guiden netværksinstallation) og derefter slået FW´en fra.)
> > Jeg har prøvet at afinstallere netkortet og installere det igen, uden
> > resultat.
> > Jeg kører SP1.
> >
> > Suk.
> > /Jens
> >
> >
>
>



Jens H. Eriksen (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens H. Eriksen


Dato : 05-04-03 10:22

Jeg har nu prøvet at tilføje Netbeui, men heller ikke det gav noget
resultat. Jeg har ikke mulighed for at browse hele netværket, og en søgning
på en af win98 pc´erne gav intet resultat.

/Jens

"Jannik Ebbe Brich" <sg1fan1@nospamming.hotmail.com> skrev i en meddelelse
-klip-
> Prøv lige at tilføj Netbeui på din XP maskine
-klip-



Lars Bonde (04-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bonde


Dato : 04-04-03 13:53


"Jens H. Eriksen" <jens.h.eriksen@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
news:gf1ia.1031$y3.54637@news010.worldonline.dk...

Er du sikke på at duer lokke ind som administrator. Det er kun admin der kan
ændre i netværk-conf-


VH Lars

>
> Suk.
> /Jens
>
>



Jens H. Eriksen (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens H. Eriksen


Dato : 05-04-03 08:49

Ja jeg er logget ind som administrator.

/Jens

"Lars Bonde" <xxxhejlachris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3e8d8023$0$24659$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jens H. Eriksen" <jens.h.eriksen@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
> news:gf1ia.1031$y3.54637@news010.worldonline.dk...
>
> Er du sikke på at duer lokke ind som administrator. Det er kun admin der
kan
> ændre i netværk-conf-
>
>
> VH Lars
>
> >
> > Suk.
> > /Jens
> >
> >
>
>



EH-Fniller (05-04-2003)
Kommentar
Fra : EH-Fniller


Dato : 05-04-03 08:55

har du prøvet at kikke på denne side?

eller er du bare helt vild med Jepardy?

mvh


EH-Fniller (05-04-2003)
Kommentar
Fra : EH-Fniller


Dato : 05-04-03 09:15

EH-Fniller wrote:
> har du prøvet at kikke på denne side?
>
> eller er du bare helt vild med Jepardy?
>
> mvh
>

http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html


Lars Bonde (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bonde


Dato : 05-04-03 09:50


OK. du må prøve fjern TCP/IP og Klientprogrammet. Genstart og installer
igen.

Kan du pinge de 9 andre computer?
Lars
>



Jens H. Eriksen (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens H. Eriksen


Dato : 05-04-03 10:06

Jeg har allerede prøvet at geninstallere TCP/IP og alle klientprogrammer,
men uden held.
Jeg kan godt pinge de andre maskiner... også på navnet:

C:\Documents and Settings\Admin>ping Gpc

Pinger Gpc [192.168.1.11] med 32 byte data:
Svar fra 192.168.1.11: byte=32 tid<1ms TTL=128

/Jens


> OK. du må prøve fjern TCP/IP og Klientprogrammet. Genstart og installer
> igen.
>
> Kan du pinge de 9 andre computer?
> Lars



Lars Bonde (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bonde


Dato : 05-04-03 10:19


"Jens H. Eriksen" <jens.h.eriksen@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
news:K%wja.3364$y3.573717@news010.worldonline.dk...
> Jeg har allerede prøvet at geninstallere TCP/IP og alle klientprogrammer,
> men uden held.
> Jeg kan godt pinge de andre maskiner... også på navnet:
>
> C:\Documents and Settings\Admin>ping Gpc
>
> Pinger Gpc [192.168.1.11] med 32 byte data:
> Svar fra 192.168.1.11: byte=32 tid<1ms TTL=128
´
Det kan godt være at jeg spørg dumt men har du prøvet at skrive "\\en ip
på dit net\en delt mappe" i "start - kør" \\192.168.1.11
det kan tage op til 15 minutter før du kan se de andre maskiner i
Netværkssteder.
Lars



Jens H. Eriksen (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens H. Eriksen


Dato : 05-04-03 10:27

Ja, det har jeg også prøvet:

C:\Documents and Settings\Admin>net use k: \\192.168.1.11\delt
Systemfejlen 67 opstod.

Netværksnavnet kan ikke findes.

/Jens


"Lars Bonde" <xxxhejlachris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3e8e9f7f$0$24701-
> Det kan godt være at jeg spørg dumt men har du prøvet at skrive "\\en
ip
> på dit net\en delt mappe" i "start - kør" \\192.168.1.11
> det kan tage op til 15 minutter før du kan se de andre maskiner i
> Netværkssteder.
> Lars



Lars Bonde (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bonde


Dato : 05-04-03 11:01


"Jens H. Eriksen" <jens.h.eriksen@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
news:1kxja.3370$y3.576052@news010.worldonline.dk...
> Ja, det har jeg også prøvet:
>
> C:\Documents and Settings\Admin>net use k: \\192.168.1.11\delt
> Systemfejlen 67 opstod.
>
> Netværksnavnet kan ikke findes.

Du skal ikke i en cmd. tryk START - KØR og skriv \\192.168.1.11\delt og ikke
andet



Jens H. Eriksen (05-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens H. Eriksen


Dato : 05-04-03 13:11

Forskellen er den samme

/Jens

"Lars Bonde" <xxxhejlachris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3e8ea947$0$24625
-klip-
> Du skal ikke i en cmd. tryk START - KØR og skriv \\192.168.1.11\delt og
ikke
> andet



Jens H. Eriksen (06-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens H. Eriksen


Dato : 06-04-03 20:37

Problemet blev løst ved at formatere harddisken og installere XP igen....
meget mystisk. Jeg kan se på nettet at jeg ikke er den eneste der har
oplevet dette problem, men jeg har endnu ikke set nogen beskrive en løsning
på det. Måske er det simpelthen en bug i XP.
Tak for hjælpen alligevel.

/Jens



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408544
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste