Explorer - redigering af hjemmeside
Fra : S.M.

Dato : 31-03-03 20:55

I Explorer's værktøjslinien er der et ikon som giver mulighed for at
åbne en hjemmeside i et eller andet redigeringsprogram, men jeg har
bemærket at det ikke er alle hjemmesider. Er det en kode, som lægges
ind på sites, som forhindre andre i at åbne det i
redigeringsprogrammet ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-04-03 01:33

Nej. Men hvis siden er genereret af ASP eller PHP vil du ofte ikke
kunne komme til kildekoden i IE og dermed heller ikke bruge Edit
knappen i IE.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-03 10:05

Jens Peter Karlsen skrev:

> Nej. Men hvis siden er genereret af ASP eller PHP vil du ofte
> ikke kunne komme til kildekoden i IE og dermed heller ikke
> bruge Edit knappen i IE.

Øh - man kan da sagtens se den genererede kildekode - også ved at
bruge "edit"-knappen. Browseren kan ikke se om en side er genereret
af det ene eller andet serversidescript.

Efter en hurtig afprøvning vil jeg gætte på at "Edit"-knappen
deaktiveres når man ser en side der er resultatet af en form-post -
altså for eksempel hvis man har foretaget en søgning på en
hjemmeside.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-04-03 14:23

Jeg sagde heller ikke at det var hver gang man ikke kunne. Desuden
nævnte jeg både PHP og ASP men du har da ret i at der også er andre
teknologier der kan generere html serverside.
Jeg har lige arbejdet med noget kode genereret med PHP, og IE har det
meste af tiden fået at vide af IE at den ikke kunne vise source (NS7
og Mozilla kunne). For tiden vil den gerne vise source men edit
knappen virker ikke.
Desuden lader du til at have glemt at resultatet af en form-post også
genereres af PHP, ASP eller en anden serverside technologi.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-03 14:49

Jens Peter Karlsen skrev:

> Desuden nævnte jeg både PHP og ASP men du har da ret i at der
> også er andre teknologier der kan generere html serverside.

Pointen er at det - så vidt jeg kan se - ikke er et spørgsmål om
serverside kontra clientside, men derimod et spørgsmål om POST
kontra GET.

Jeg er ikke i stand til at kommentere yderligere så længe du
fortsat bundciterer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-04-03 19:22

Ikke her, der sendes en get til php filen.