Ny i gruppen ........... lige fået hund (o~
Fra : Martin Larsen

Dato : 31-03-03 20:38

Hejsa allesammen

Ja jeg er så helt ny her i gruppen og kan se at jeg allerede har en
betegnelse "Ejer af en Farlig hund"

Det lille vidunder der indfinder sig på adressen om en lille måneds tid er
nemlig en blanding af :

Mor -----> Broholmer/Malamut

Far ------> Schæfer

Men vil nu mene at jeg uden tvivl vil kunne træne den (med denrette hjælp)
til at blive en rar og dejlig familiehund.

Håber i tager godt i mod os og vil hjælpe med jeres uden tvivl store viden
om hunde når jeg skulle komme i tvivl om hvad der er det rigtige '

Med Venlig Hilsen

Martin

Fra : Kosmonauten

Dato : 31-03-03 20:57

"Martin Larsen" <martin0larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa allesammen

Hej "Navnebror" ;C)
Velkommen til, der er en bunke af viden der bare venter på at kunne hjælpe
dig, det er denne gruppe jo super til ;C)
Tillykke med den nye vaps, håber og tror at i vil få en masse glæde af den,
er det jeres første hund??
Hvalpe ejere kendes jo ved sorte render under øjnene ;C)
Potedask herfra
Martin & Laika
http://home13.inet.tele.dk/dinah

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-03-03 21:07

> [...]
den,
> er det jeres første hund??
> Hvalpe ejere kendes jo ved sorte render under øjnene ;C)

Tusind tak

Både og Mine forældre havde en skt Bernhard fra jeg var 6 til jeg var 20 så
jeg kender da lidt til store hunde

Martin

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 03-04-03 19:38

Martin Larsen skriver:

> Både og Mine forældre havde en skt Bernhard fra jeg var 6 til jeg var 20 så
> jeg kender da lidt til store hunde
> Martin

Hej Martin!
Må jeg ikke lige være nysgerrig? Var det den samme hund de havde hele tiden,
altså en skt. bernhard der blev 14 år? Vi har selv sådan en fyr, og jeg hører så
mange historier om at de dør meget unge, så det ville da være dejligt med lidt
modvægt, hvis det er tilfældet.
Hilsen Dorthe ( - og Nansen, 19 mdr. )
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1813

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-04-03 20:25

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

hører så
> mange historier om at de dør meget unge, så det ville da være dejligt med

hej Dorthe

Jeps det var den samme hund som rent faktsik blev 14½ år, men som aldrig
rigtigt fandt ud af at den var blevet så gammel den var extremt hvalpet hele
sit liv selv om den ikke rigitgt havde kondien til det de sidste år.

Mvh Martin

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 03-04-03 21:39

Martin Larsen skriver:

> [...]
> rigtigt fandt ud af at den var blevet så gammel den var extremt hvalpet hele
> sit liv selv om den ikke rigitgt havde kondien til det de sidste år.

Hej Martin!
Jamen det var dog dejligt at høre, det tilter jo min lille statistik lidt i den
gode retning!
De er godt nok nogle værre legebørn. Vores Nansen er en dygtig C-hund hos DcH,
men befinder sig tydelig allerbedst før og efter træningen, når han kan boltre
sig med hundene fra hvalpeholdene *grin*.

Nogen gode råd til at få en sund, gammel skt. bernhard?
Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-04-03 23:58

> [...]

hører så
> mange historier om at de dør meget unge, så det ville da være dejligt med

Hej Dorthe

Ja du har ret, de har desværre en dårlig vane med ikke at blive så gamle.
Noget af grunden skal sikkert søges i, at de bliver fodret for godt, og
bliver motioneret for meget det første år. Den alt for gode mad, giver et
skrøbeligt skelet, som får svært ved at bære hunden senere. Der er også en
del mennesker som bliver forskrækket over deres Sct. Bernhardt, hvis man
giver sig til at undersøge, så bliver mange af dem 3 ½ år gamle, og så siger
folk den blev tosset. Det er som regel ikke tilfældet, men det er korrekt,
at den blev en meget mere bestemt hund. Men den var bare blevet voksen. Det
som nok forskrækker folk der, er at den går i seng som hvalp, og vågner igen
som voksen. Hvis der så er nogle mennesker, som den ikke bryder sig om, så
får de at vide at jeg kan ikke li' dig, så opfør dig ordentligt. Men det er
et pragtfuldt dyr, og der er plads til et helt kuld killinger under hovedet.

M.V.H.....Benny..

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 04-04-03 12:32

Benny Mortensen skriver:

> [...]
> et pragtfuldt dyr, og der er plads til et helt kuld killinger under hovedet.

Hej Benny!
Ja, jeg kan faktisk nikke genkende til det du siger. Vi har med vilje hold
Nansen meget slank her i hans opvækst, og folk har flere gange sagt at han da er
alt for tynd! Han er bestemt ikke tynd, han er bare ikke fed! Åbenbart er folk
vant til at se skt. bernharder som nogle store skrumler, der ikke orker at gå
eller løbe ret langt. Nansen tager med lethed 1.5 km i strakt galop når han
bliver luftet frit på vores nabos 70 hektar store markområde.

Jeg tror gerne at han med tiden vil blive langt mere bestemt, for lige nu er han
nærmest som en legesyg 4 mdrs. hvalp. Har også hørt de folk der mente at deres
hund var blevet skør, bare fordi deres unger pludselig ikke kunne banke legetøj
i hovedet på hunden mere! Nansen bliver "holdt nede" af vores anden hund, en
5-årig basset. Jeg er meget opmærksom på, om forholdet mellem dem på et
tidspunkt tipper, så Nansen får overtaget. I så tilfælde skulle det jo gerne ske
uden det helt store drama.

Lidt billeder af vores skønne fyr:

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-04-03 14:54

> [...]

> 5-årig basset. Jeg er meget opmærksom på, om forholdet mellem dem på et
> tidspunkt tipper, så Nansen får overtaget. I så tilfælde skulle det jo

Hej Dorthe

Jeg tror ikke du skal forvente at du sådan lægger mærke til at forholdet
skifter mellem dem. Jeg gætter på han lader den lille være den udfarende
kraft, og så fungerer han bare som back up. Præcist som vores Schæfer tæve,
og vores Sct. Bernhard han, hun spænede frem mod den formastelige
indtrænger, men halvvejs stoppede hun lige op, kiggede tilbage, jo han var
der godt nok, så kan jeg godt være fræk. Men nu var det jo også en tæve, og
de får jo som regel lov til at bestemme. Det skete dog, at hun kunne finde
på at træde hans ære for nær, så fik hun et ben op på ryggen, og blev
presset ned, så hun lige forstod, hvem der havde den egentlige magt. Det du
kan gøre for at give ham den bedst tænkelige opvækst, er meget nøje
tilpasset fodermængde, supleret med masser af kalktilskud, så han har
rigeligt at tage af, for der skal bygges en masse knogle, og hvis man skal
gå helt efter bøgerne, så må man dårligt gå tur med dem, det første år, som
man siger, hvalpen motionerer sig selv. Ja når man læser bøgerne, skal de
næsten sove hele første år, det er sikkert en anelse overdrevet, men der er
nok noget om snakken.

M.V.H.....Benny..

Fra : skingur

Dato : 31-03-03 20:56

"Martin Larsen" skrev d. 31-03-03 20:38 dette indlæg :
> [...]
>

> Med Venlig Hilsen
>
> Martin
>
> Hej Martin, og velkommen...orv, det lyder som om den ikke bare blir
farlig, men også STOR!!!!!
Mvh Christina og Gandalf

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-03-03 21:05

> farlig, men også STOR!!!!!
> Mvh Christina og Gandalf
>
> --
Takker ...... ja lidt stor bliver den vel .... men den skulle jo heller ikke
gerne vælte når man klapper den

Martin

Fra : Nina El Falaki

Dato : 31-03-03 21:03

Velkommen til!!

Der findes ingen farlige hunde kun farlige ejere

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Karina og Christian

Dato : 31-03-03 21:10

"Martin Larsen" <martin0larsen@mail.dk> wrote in message
[klip]
> Håber i tager godt i mod os og vil hjælpe med jeres uden tvivl store viden
> om hunde når jeg skulle komme i tvivl om hvad der er det rigtige '

Hej Martin

Først og fremmest velkommen til Du er kommet til et sted, hvor der
sidder masser af mennesker, der ved en hulens masse om hunde, så gode råd
skal du nok kunne få med på vejen

Indimellem går bølgerne højt her i gruppen, men menneskene er jo lige som
hunde - de skal helst stryges lidt med hårene - så skal det nok gå alt
sammen, og mere skal der såmænd ikke til )

Mange hilsner
Karina, Christian og Vaks

Fra : Henrik Hansen

Dato : 31-03-03 21:56

> [...]
>
> Håber i tager godt i mod os og vil hjælpe med jeres uden tvivl store viden
> om hunde når jeg skulle komme i tvivl om hvad der er det rigtige '

Jeg vil også, i lighed med andre sige hjertelige mange gange vovvov
velkommen. Jeg er den glade ejer af en border collie på 5 mdr. Det er min
første hund.

Om nogen så har jeg prøvet skepsis fra erfarne hundeejere overfor mit
ejerskab af en border collie - men det går godt, og jeg er fuld af
erfaringer med hvalpe og træner et supergodt sted, så jeg har nogle
kanongode kompetencer at trække på.

Du skal til enhver tid være velkommen til at skrive med spørgsmål, eller
bare en sjov, kedelig, irreterende e.l. i det hele taget bare skriv hvis der
er noget som jeg kan hjælpe med - jeg kan ihvertfald fortælle om mine
erfaringer og oplevelser.

Lad os endelig se nogle billeder når du har nogle - jeg får et billede frem
af en kanonskøn hund. Husk ta' mange billeder mens det er en lille vaps -
det glemmer man hurtigt. Taler af bitter erfaring - og nu er den ved at være
en stor hvalp, og ikke en lille blød nuttet bjørn.

MVH

Henrik
Borderen Mille

Fra : skingur

Dato : 31-03-03 22:10

"Henrik Hansen" skrev d. 31-03-03 21:56 dette indlæg :

> [...]
>
> Henrik
> Borderen Mille
>

> hi hi...du kan få nogle af mine! Som så mange "forældre" gik vi amok
med kameraet da Gandalf var hvalp!!!
Christina og den lille langhårede!

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Hansen

Dato : 01-04-03 09:44

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> frem
> vaps -
> at være

> med kameraet da Gandalf var hvalp!!!
> Christina og den lille langhårede!

Lad os endelig se, billeder af hvalpe kan ma næsten ikke få nok af - hvor
kan de findes??

MVH
Henrik
Borderen Mille

Fra : skingur

Dato : 01-04-03 17:06

"Henrik Hansen" skrev d. 01-04-03 09:44 dette indlæg :

> Lad os endelig se, billeder af hvalpe kan ma næsten ikke få nok af -
hvor
> kan de findes??
>
> MVH
> Henrik
> Borderen Mille
>
> jeg har ikke fået nogle lagt på nettet endnu, men havde tænkt mig at
lege med hjemmesider i sommerferien (oh, bare ordet... "sommerferie")
Kh Christina og den fotogene gravhund!

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-04-03 20:13

> [...]
være
> en stor hvalp, og ikke en lille blød nuttet bjørn.

har nogle enkelte billeder men har ike nogen hp at ligge dem på ?!?!?

Martin

Fra : Therese

Dato : 01-04-03 17:14

Tillykke med det. Jeg kan også huske da vi for præcist et år siden kørte til
kennelen i tide og utide for at se vores (dengang) lille Bernhard.

Han er en Berner Sennen, så vi kender i hvert tilfælde til det at have fået
en stor hund. Og jeg kan sige.... Det er ikke det samme at have haft hund
sammen med sine forældre Hold da op hvor er det hårdt arbejde, men det
er utroligt dejligt.

Mht. gruppen herinde, så har vi i hvert tilfælde haft meget gavn af den. Man
får selvfølgelig en helt masse forskellige råd til hvordan man skal klare de
forskellige situationer, og så tager man bare og bruger det, man synes
passer bedst sammen med sine egne metoder. Som andre siger, så går bølgerne
ind i mellem noget højt herinde, men hundeopdragelse er jo præget af en
masse følelser, så det er jo som det skal være

Velkommen til

--
Mange hilsner
Therese og Bernhard

Fra : Smat

Dato : 02-04-03 11:32

> [...]
>
> Håber i tager godt i mod os og vil hjælpe med jeres uden tvivl store viden
> om hunde når jeg skulle komme i tvivl om hvad der er det rigtige '

Hejsa
Det bliver spændende at hører om alle jers oplevelser med jeres hvalp.
Jeg er selv hvalpeejer, så jeg sidder ligesom du måske kommer til og får en
masse råd, men har endnu ikke så mange at give.

Velkomme til.
Margrethe og Apollo- Berner sennen 6 mdr.