MS Windows
briani 27239
Programmer og brugere
Fra : Nederbasse

Dato : 31-03-03 20:19

Hej NG
Efter at have fået ny pc med XP Pro installerede jeg bare programmer som
medlem af administrator, nu vil har jeg oprettet 3 brugere som skal bruge
forskellige programmer som er installeret.
Kan man 'overføre' de forskellige programmer med indstillinger til de
brugere der skal bruge dem eller skal de installeres igen ?

Kan en alm. bruger overhovedet installere programmer ?

Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 31-03-03 21:11

Nederbasse wrote:
> Kan man 'overføre' de forskellige programmer med indstillinger til de
> brugere der skal bruge dem eller skal de installeres igen ?

Der findes så vidt jeg ved ikke nogen funktion i Windows, som kan gøre dette
automatisk. Du skal jo tænke på at forskellige programmer har forskellige
måder at gemme indstillinger.
Hvad mener du forresten med at overføre programmerne? Lave en genvej til dem
eller?

> Kan en alm. bruger overhovedet installere programmer ?

Nej.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Nederbasse

Dato : 31-03-03 21:53

> [...]
> "The real question is this: If no human being can ever
> hope to check a proof, is it really a proof?" - Ron Graham

Alle programmer som skal bruges er på maskinen nu, men det er ikke alle
brugere der skal bruge de samme programmer.
Hvis en bruger ikke kan installere programmer , hvordan kan man så som admin
installere et program for en bruger ? er det ikke kun admin der kan se/bruge
programmet ?

( det er første gang hele familien kan få hver sin opsætning )

Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 01-04-03 05:54

Nederbasse wrote:
> Hvis en bruger ikke kan installere programmer , hvordan kan man så
> som admin installere et program for en bruger ? er det ikke kun admin
> der kan se/bruge programmet ?

Nej, sådan hænger det ikke sammen. Du installere programmet som
administrator .. derefter starter dine brugere programmet. Det kan godt være
at folk ikke har programmet liggende i deres start menu, men så skal du bare
oprette en genvej til programmet, manuelt.
Nogle programmer kræver dog administrator rettigheder for at kunne fungere,
men det er en lidt anden snak lige nu.

Nogle programmer er designet til at kunne blive brugt at flere brugere (med
hver deres opsætning) - andre er ikke. Det er noget man må forsøge sig frem
med.

Fra : SuPeRmUle MeD jOrDnØ~

Dato : 31-03-03 21:15

jeg mener godt at man kan men så skal du igang med at lave script og sådanne
noget og det er lidt besværligt