Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor handler man digitale kameraer online ~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-03-03 20:10

I EU har vi en nogenlunde oversigt med geizhals.cc og kan i det mindste
se hvem der accepterer kreditkortbetaling og om de sender til andre EU
lande.

Men hvad med USA?. Nu da dollaren er i lavere kurs end euroen så kan
det måske bedre betale sig at bestille derfra. Så jeg vil meget gerne
høre hvor i handler, og hvordan synes i om leveringstid, garanti (er
den anderledes end ved køb i EU), eller andre relevante ting jeg ikke
lige er opmærksom på i dette indlæg?

På forhånd tak
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-03-03 21:01

"Flemming Joensson" skrev i en meddelelse
> [...]
garanti (er
> den anderledes end ved køb i EU), eller andre relevante ting

Hat du kigget på indlægget lige før dit ?

Som du kan se skal du i ved handel pr postordre fra USA (og andre
lande udenfor EU) betale dansk moms 25% og told 3.5%

I EU betaler du kun afsenderlandets moms, der normalt er med i
priserne og ingen told.

Der kan også være problemer med garantien - det er langt fra
alle der en world wide garanti, så fdet skal du nok checke også.

F.x. så jeg i et andet indlæg, at Canon Danmark kun dækker
garanti på kameraer købt i Europa....

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@jNOSPAMve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-03-03 21:31

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote in

> Hat du kigget på indlægget lige før dit ?

Jeps, og jeg har endda selv svaret i tråden. :)

> Som du kan se skal du i ved handel pr postordre fra USA (og andre
> lande udenfor EU) betale dansk moms 25% og told 3.5%

Ja, de danske regler har jeg nogenlunde styr på. Men det var nu mere
hvilke butikker i USA er gode, hvilke leverer hurtigt, hvem sender til
Danmark, osv. i den dur.

Med venlig hilsen
Flemming

Fra : Marek M

Dato : 01-04-03 00:59

Hej Flemming

Jeg vil fraråde Dig at bruge tid på det. Det er en jungle. Jeg har forsøgt,
at købe et Nikon fra USA. Jeg fandt http://www.nextag.com/ på nettet. En
del af de biligste butiker leverer til den viste pris kun selve kameraet.
Intet andet. Så hvis man regner de ting som findes i pakken i Dk. Så er det
aligevel ikke så billig. Andre butikker vil ikke sende til Europa. Selv om
jeg ville forudbetale. Og så er der problemer med, at akceptere kreditkort
hos nogle.
Til sidst gav jeg op.

MVH Marek

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-04-03 12:28

"Marek M" <marek@webspeed.dk> wrote in

> [...]
> ikke sende til Europa. Selv om jeg ville forudbetale. Og så er der
> problemer med, at akceptere kreditkort hos nogle.

Ok tak for info, men med den meget lave dollarkurs lige i øjeblikket vil
jeg nu gerne bruge lidt tid på at undersøge mulighederne.

Flemming

Fra : Gert Andersen

Dato : 01-04-03 17:28

In article <3e889e6f$0$150$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, jan@jve.dk
says...
> [...]
> alle der en world wide garanti, så fdet skal du nok checke også.
>
> F.x. så jeg i et andet indlæg, at Canon Danmark kun dækker

Hej

En anden mulighed:

http://store.yahoo.com/royalcamera/

Gert

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-04-03 23:55

Gert Andersen <ingen@mail.dk> wrote in

> En anden mulighed:
>
> http://store.yahoo.com/royalcamera/
>
> Gert

Mange tak, ser bestemt lovende ud (og de sender Worldwide kunne jeg
læse i deres info).

Selvom man lægger 33% oven i prisen på f.eks. Minolta Dimage 7i så er
det stadig 1600 kr billigere at købe hos ovenstående end hos
Technikdirekt i Tyskland. Og det er ca. 4000 billigere end i den lokale
fotobiks her i Aalborg (den lige ved siden af Budolfikirken) som endda
kører med et spar 2000 tilbud på pågældende kamera, at handle det hos
dem.

Flemming

Flemming

Fra : Lauge

Dato : 01-04-03 14:31

On Mon, 31 Mar 2003 19:09:36 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

> [...]
>høre hvor i handler, og hvordan synes i om leveringstid, garanti (er
>den anderledes end ved køb i EU), eller andre relevante ting jeg ikke

http://www.pricewatch.com/

som man så kunne tjekke kvaliteten af på:

http://www.resellerratings.com/ hvis ellers den var oppe at køre...

men det er rigtigt at nogle af de billigste sælger "halve" pakker uden
standardudstyret.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-04-03 15:55

Lauge <spoofed@hotmail.com> wrote in

> http://www.pricewatch.com/

Mange tak, det var lige præcis sådanne links jeg var på udkig efter.

Med venlig hilsen
Flemming

Fra : Peter Rongsted

Dato : 02-04-03 16:36

> [...]

>høre hvor i handler, og hvordan synes i om leveringstid, garanti (er
>den anderledes end ved køb i EU), eller andre relevante ting jeg ikke

Prøv evt. http://www.bhphotovideo.com/ I rec.photo.* grupperne er det
dem der henvises mest til. Jeg har ikke selv handlet der online, men har
været i deres gamle butik i NY og meget fin service. Den nye butik er
kæmpestor - og skulle være meget imponerende.

Peter

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 02-04-03 20:32

Jeg har for 8 dage siden været i den nye kæmpestore butik , og den ER
imponerende !
BH Photo & Video er særdeles velrenommeret !
Det er RoyalCamera til gengæld ikke, så pas nu på!!!
Jeg læste en del i amerikanske NG, da jeg også ville købe online i USA, og
endte med at købe herhjemme, da jeg fandt ud af, hvor galt det kan gå.
Her tænker jeg selvfølgelig på uvillige fotohandlere, når der skal
serviceres et grey-marker-kamera, dvs parallelimporteret fra østen, og
derfor ikke dækket af USA-agenturets garanti.
Der er menge skræk-historier, men sikkert også nogle gode, men pas nu på, og
sats ikke mere end du kan tåle at tabe

mvh Niels

Fra : Marek M

Dato : 03-04-03 09:35

"Niels Hejnfelt" <hejnfelt@email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> derfor ikke dækket af USA-agenturets garanti.
> Der er menge skræk-historier, men sikkert også nogle gode, men pas nu på,

Husk Flemming, at der er ingen problem at reklamere på nettet med en smart
hjemmeside som tiltrækker opmærksomhed og er fyld med alle mulige
forsikringer om god service, money back osv... Bag sådan hjemmesiden kan
sagtens skjulle sig en "garage firma" ledet af en "cala, cala cuta mand" som
vil kun bedrage på en eller anden mode. Sådan fornemelse har jeg haft da jeg
har ringet og hørte gebroken engelsk på anden side af telefonen.

Igen - Pas På !

Hilsen marek

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-04-03 15:21

> [...]
> mode. Sådan fornemelse har jeg haft da jeg har ringet og hørte
> gebroken engelsk på anden side af telefonen.

Hvilket firma taler du om?
Hvis det er de tyske, så er det jo forståeligt ;)

Med venlig hilsen
Flemming

Fra : Marek M

Dato : 03-04-03 21:03

> Hvilket firma taler du om?
> Hvis det er de tyske, så er det jo forståeligt ;)
>
> Med venlig hilsen
> Flemming

Nej det er ikke de tyske. Det er en af de som jeg fandt på
http://www.nextag.com/
Jeg kan ikke huske lige nu hvilket firma var det.

hilsen marek

Fra : max

Dato : 04-04-03 13:15

> [...]
> været i deres gamle butik i NY og meget fin service. Den nye butik er
> kæmpestor - og skulle være meget imponerende.

www.adorama.com er også safe med et enormt udvalg, billigere
med nogle ting, men ingen af dem er billigst, hvis du er modig og
nærig kan du finde billigere - kan ikke anbefales....!!!!!!
Og husk ingen import afgift på digitalkameraer - kun moms))
max