Daggamle Kyllinger
Fra : Casper

Dato : 31-03-03 18:06

Hey Gruppe

Vi vil gerne prøve at fodre vores norske skovtrold med daggamle
kyllinger...igen. Han fik dem som killing, og var helt fjollet med dem. Vi
stoppede med dem dengang fordi vi ikke vidste hvor vi kunne købe dem.
Så hvis nogen har en adresse/link og måske en pris vil vi gerne høre fra jer

Tine og Casper

Fra : Ida

Dato : 31-03-03 19:01

--
"Casper" <Casper@husmus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stoppede med dem dengang fordi vi ikke vidste hvor vi kunne købe dem.
> Så hvis nogen har en adresse/link og måske en pris vil vi gerne høre fra

Hej Tine og Casper *s*

I får hermed et uddrag af en mail fra Else. Jeg har selv fået den gennem en
anden, men selvom det nu er 3. hånds overlevering, så er den god nok

"Jeg har købt dem hos firmaet Triova
Adressen er Råsøvej 23, 4160 Herlufmagle - men det ligger altså ikke i
Herlufmagle, men derimod ved Tybjerg, en lille by mellem Ringsted, Næstved
og Haslev, MEGET langt ude på landet

Telefonnummeret er 57 64 21 47. Man køber kyllingerne i kasser á 350 stk.
Det koster 125 kr pr. kasse, incl. moms, og hvis man kun køber 1 kasse er
der et ekspeditionsgebyr på omkring 25 kr.

De gasser kyllinger 1 gang om ugen, og man skal bestille senest en uge i
forvejen. Kyllingerne er stadig varme, når man henter dem, og så kan man
ellers gå i gang med at fryse dem ned."

Hvis I bor i Jylland eller på Fyn, så har jeg desværre ikke en adresse, men
måske Triova kan hjælpe der ?

Kyllingerne er det helt store hit herhjemme, så meget, at jeg ikke kan tage
rullen med fryseposer, uden at have 5-10 katte rendende skrigende omkring
mig *G*

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Anita

Dato : 31-03-03 21:37

> De gasser kyllinger 1 gang om ugen, og man skal bestille senest en uge i
> forvejen. Kyllingerne er stadig varme, når man henter dem, og så kan man
> ellers gå i gang med at fryse dem ned."

hej.
Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor gasser de kyllingerne? Er der noget i
vejen med dem eller??

Hej fra Anita

Fra : Helle Andersen

Dato : 31-03-03 21:36

"Anita" <durikke@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor gasser de kyllingerne? Er der noget
> vejen med dem eller??

Ja, man kan godt sige, at der er noget i vejen med dem
Hanekyllinger har nemlig frygtelig svært ved at lægge
æg

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Denise

Dato : 01-04-03 07:58

"Helle Andersen" <abyFJERN@mail.dk> wrote in message
> "Anita" <durikke@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, man kan godt sige, at der er noget i vejen med dem
> Hanekyllinger har nemlig frygtelig svært ved at lægge
> æg

*LOL*
Nå, så er det derfor der er noget i vejen med mig

Hilsen Denise

Fra : Ida

Dato : 31-03-03 21:39

--
> [...]
> >
> hej.
> Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor gasser de kyllingerne? Er der noget

Hej Anita *S*

Jeg har ikke spurgt dem hvorfor, men mit bedste gæt er, at det er
hanekyllingerne - dem kan de jo ikke bruge til æglægningen. Vi får så
muligheden for at købe dem til en billig penge og ellers vil jeg tro, at de
ryger i dyrefoder..enten som kyllingemel eller som en del af den vådfoder de
fleste af os bruger ind imellem.

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Anita

Dato : 31-03-03 21:49

> [...]
de
> ryger i dyrefoder..enten som kyllingemel eller som en del af den vådfoder

Hej

Tak for hurtigt svar.
Det er jo egentlig ret logisk, men jeg er blevet spurgt om det flere gange,
men har aldrig kunnet give et ordentligt svar.
Så blev jeg også klogere idag
Hej fra Anita

Fra : Louise Viborg

Dato : 31-03-03 21:41

Hej Anita!
Det er hanekyllingerne de gasser, da de jo ikke kan bruges
tilægproduktion.

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 15
www.shunozahra.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-03-03 21:43

In article <3e88a5df$0$24687$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Anita
<durikke@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor gasser de kyllingerne? Er der noget i
> vejen med dem eller??

Ja, de er hanner... :-/ Så vidt jeg ved er det sådan, at de fleste
hanekyllinger "kasseres", det er hunnerne der er brug for til at
producere æg. Verden er barsk. Men eftersom kyllingerne bliver slået
ihjel under alle omstændigheder kan man jo lige så godt give kattene
dem.

Fra : Anita

Dato : 31-03-03 21:52

> [...]
> dem.
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hej.
Det har du ret i. Og jeg ved fra vores lokale kattens værn at misserne er
meget glade for kyllingerne.

Hej fra Anita

Fra : Marie Bech Jensen

Dato : 31-03-03 22:55

hej hej med jer.
Vi er jo besiddelse af en Hønse (NFO) og her gælder kun dgl. kyllinger!
+ lidt torsk/sej crem fraiche/fløde.
Det kører fint, vi kan simpelthen ikke få hende over på andet, og har
opgivet kampen.
( hun får så Efa olie dagl. )
altså 0 af nogetsomhelst der står katemad på.
dgl. kyllinger et hamrende godt supl. foder og tilligemed billigt.
her på jyllandsiden gir vi ca. 0,25kr pr stk, men der er som regel ekstra
med i posen.
venlig hilsen
Marie
ShaggyTail.

Fra : Connie

Dato : 01-04-03 00:00

Ida wrote:

> Kyllingerne er det helt store hit herhjemme, så meget, at jeg ikke
> kan tage rullen med fryseposer, uden at have 5-10 katte rendende
> skrigende omkring mig *G*

Nu er det så, at jeg bliver meget interesseret. Det lyder da som et rigtigt
godt suplement til de 2 pelsdyr, min kæreste og jeg har rendende. Men
samtidig bliver jeg også nysgerrig... Hvordan skal disse kyllinger
tilberedes? Skal de bare koges, og så pilles af benene, eller hvad gør man
ved dem, før man serverer dem for kattene?

Mange hilsener,
Connie

Fra : Helle Andersen

Dato : 01-04-03 00:07

"Connie" <ceejay1571@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Skal de bare koges, og så pilles af benene, eller hvad gør man
> ved dem, før man serverer dem for kattene?

Man tager dem bare ud af posen og kaster dem for de
sultne horder De skal ikke tilberedes. Der er vist heller
ikke meget at pille af, og du skal tænke på, at de er "in
naturel", dvs. med hoved, dun ben ect.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Connie

Dato : 01-04-03 00:29

Helle Andersen wrote:

> Man tager dem bare ud af posen og kaster dem for de
> sultne horder De skal ikke tilberedes. Der er vist heller
> ikke meget at pille af, og du skal tænke på, at de er "in
> naturel", dvs. med hoved, dun ben ect.

Okay.. Tusind tak for svaret - men det havde jeg ikke lige regnet med
Hvad så med salmonella og sådan noget - bider det ikke på katte? Og hvad
med benene - kan de ikke splintre, eller gå galt i halsen på kattene? Er det
HELT ufarligt for dem (kattene altså ) ?

Hilsener,
Connie

Fra : Helle Andersen

Dato : 01-04-03 01:52

> Okay.. Tusind tak for svaret - men det havde jeg ikke lige regnet med

Nej, det kunne jeg næsten fornemme

> [...]
det
> HELT ufarligt for dem (kattene altså ) ?

Intet er HELT ufarligt, tror jeg Katte *kan* få
salmonelle, men de er noget mere hårdføre med den slags
end vi er. Normalt vil der ikke være fare for benene, når
de er rå - det er værre, når de er tilberedt. Desuden er de
så små, at det ikke burde udgøre nogen risiko. Men - hvis
man er uheldig nok, vil jeg tro, at alting kan gå galt.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Birgitte

Dato : 01-04-03 06:56

"Helle Andersen" <abyFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så små, at det ikke burde udgøre nogen risiko. Men - hvis
> man er uheldig nok, vil jeg tro, at alting kan gå galt.

Hej Helle og Connie
Daggamle kyllinger har ikke megen ben,- det er mest brusk.
Kattene elsker dem, og det er faktisk det man kan kalde for en naturlig
tandbørste.
Mine katte har altid flotte tænder, de får aldrig tandrensning, men de
spiser kyllinger hver dag, pånær i sommerperioden.
Jeg fodre i løbegårde og om sommeren bliver kyllingerne let fyldt med
bakterier fra jorden....
Hvis jeg fodre med kyllinger om sommeren, sørger jeg for, kun at fodre med
det antal jeg ved kattene spiser med det samme.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 01-04-03 16:09

Birgitte wrote:
> "Helle Andersen" <abyFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fodre i løbegårde og om sommeren bliver kyllingerne let fyldt med
> bakterier fra jorden....

Hej Birgitte,

Ved du hvem der sælger dem i det østjyske område ?

/Dan Mortensen
DK Sollok

Fra : Birgitte

Dato : 01-04-03 18:28

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Birgitte,
> Ved du hvem der sælger dem i det østjyske område ?
> /Dan Mortensen
> DK Sollok

Hej Dan
Jeg mener det hedder Danlayer ved Viborg... har ikke lige adressen ved mig.
Det er et rugeri/klækkeri.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pia Thomsen

Dato : 01-04-03 18:45

Birgitte skrev:
Jeg mener det hedder Danlayer ved Viborg... har ikke lige adressen ved mig.
Det er et rugeri/klækkeri.

Tæt på
Det hedder ScanLayer. Adressen er Nybrovej 19, Ravnstrup, 8800 Viborg.
Telefonnummeret er: 86647188

Man skal lige ringe til dem først for at være sikker på om der er nogen til
at tage imod....prisen er 25 øre pr. stk.

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/coonscorner

Fra : Louise Viborg

Dato : 01-04-03 18:16

Vores katte får også daggamle kyllinger. Det er dog kun to af dem,
Gonzo og BlueBell der vil have dem. Vianna har ikke prøvet at få dem
endnu da hun er drægtig, så hun venter pænt til hun er færdig med at
diegive sine kommende killinger.
BlueBell synes de er enormt sjove at lege med og kaste rundt med osv,
mens Gonzo, den grovæder, smider dem i ansigtet med det samme
spiser han en hel selv og så æder han hovederne på de andre, som ikke
er spist. Han er helt vild med hovederne, så vi plejer at sige at han
har kyllingehjerne *GG*

Indtil vi får bygget løbegård, får de dem ude på køkkengulvet, og så
vasker jeg bare gulvet bagefter

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 01-04-03 08:51

> [...]
> Det koster 125 kr pr. kasse, incl. moms, og hvis man kun køber 1 kasse er
> der et ekspeditionsgebyr på omkring 25 kr.

Vil det sige at de sender dem??? Eller er det kun folk med bil der kan få
dem?

Hilsen Randi

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 01-04-03 09:22

> Vil det sige at de sender dem??? Eller er det kun folk med bil der kan få
> dem?
>
> Hilsen Randi

Nej, de sender ikke. Jeg tror ikke, det vil være så lækkert at få med
posten.
Salget til katteejere er jo kun en biting i deres virksomhed (lidt som når
haveejere henter hestegødning på en rideskole), så man kan ikke forvente
nogen service omkring det.
Når jeg skriver ekspeditionsgebyr er det et gebyr for at en medarbejder
ekspederer sagen, det er ikke et forsendelsesgebyr. Og så er det i øvrigt
kun hvis man kun køber 1 kasse.

Mvh. Else.

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 01-04-03 13:19

> posten.

lige min tanke..

> [...]
> Når jeg skriver ekspeditionsgebyr er det et gebyr for at en medarbejder
> ekspederer sagen, det er ikke et forsendelsesgebyr. Og så er det i øvrigt

Tak for svaret. er der nogen i kbh området der skal der ud på et tidspunkt
som kunne købe nogen med???

Hilsen randi

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 01-04-03 16:56

...og er der nogen der har kendskab til hvor omkring Aalborg man kan
anskaffe sig den åbenbare delikatesse ?

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 01-04-03 18:49

Hejsa

Vi køber dem ved et rugeri i Veddum ved Hadsund tror det er det tættest på
Aalborg.

Har ikke lige adressen her men kan da finde dne hvis du er interesseret, vi
plejer at give 100 kr. for 500 stk.men for det meste er der 600-700 i posen
når man henter dem

MVH
Gitte
DK Sacala - www.sacala.dk

"Jane Bjørnlund" <janebjoernlundKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e89b6832fec3@dk-fritid-dyr-kat.dk...

Fra : Pia Thomsen

Dato : 01-04-03 20:17

Gitte skrev:
......vi plejer at give 100 kr. for 500 stk.men for det meste er der 600-700
i posen når man henter dem

Hvordan hulen får i plads til alle dem?? Jeg havde svært nok ved at bakse
100 ind i fryseren Og bare tanke om at skulle pakke så mange
om...puuuhhh.....

Fra : Birgitte

Dato : 01-04-03 20:42

"Pia Thomsen" <piathomsen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan hulen får i plads til alle dem?? Jeg havde svært nok ved at bakse
> 100 ind i fryseren Og bare tanke om at skulle pakke så mange

Hehe *GG* Vi har faktisk købt en dybfryser kun til det formål,- vi køber
endda 1000-1500 stk af gangen *S*
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pia Thomsen

Dato : 01-04-03 21:05

Birgitte skrev:
Hehe *GG* Vi har faktisk købt en dybfryser kun til det formål,- vi køber
endda 1000-1500 stk af gangen *S*

Hmm, og jeg pev over 100 stk.????

Fra : Leyna

Dato : 02-04-03 09:25

On Tue, 1 Apr 2003 21:42:28 +0200, "Birgitte" <birgitte@truetrust.dk>
wrote:

>Hehe *GG* Vi har faktisk købt en dybfryser kun til det formål,- vi køber
>endda 1000-1500 stk af gangen *S*

Okay, I fryser dem ned, og hva' så? Skal de så bare lægges til
optøning eller æder misserne dem lige så frosne som de er?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ida

Dato : 02-04-03 09:55

--

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Okay, I fryser dem ned, og hva' så? Skal de så bare lægges til
> optøning eller æder misserne dem lige så frosne som de er?

Hej Leyna *s*

Jeg tager enten mine ud aftenen før de skal bruges, eller også tør jeg dem
op ved meget svag varme i mikroovnen. Du kan også lægge en smule vand ved
dem i mikroovnen, så bliver blommen de har i maven kogt og du slipper for
klistrede pletter på gulvet..men lad endelig være med at give dem for meget
varme, sådan nogle svedne dun dufter altså ikke ligefrem af roser *G*
Som jeg har skrevet før, så har jeg desværre ingen løbegård, så mine katte
bliver lukket ude på badeværelset i hold - så kan de svine lige så meget de
lyster *S*

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger ventes uge 18.

Fra : Leyna

Dato : 02-04-03 14:30

On Wed, 2 Apr 2003 10:55:13 +0200, "Ida" <corkycoon@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>klistrede pletter på gulvet..men lad endelig være med at give dem for meget
>varme, sådan nogle svedne dun dufter altså ikke ligefrem af roser *G*

Indtil videre var det nu ren interesse, for jeg har slet ikke plads
til at fryse så mange kyllinger ned, og jeg har altså kun 2 katte og
en hund, så det ville tage dem temmelig lang tid at få bugt med så
mange kyllinger. Nu er de vist osse i vægtklasse "Go' foderstand" og
der er faktisk aldrig nogen af dem der er sultne, så jeg venter lidt
med at tænke på kyllinger... Men tak for svaret. Man føler sig lidt
dum, når ikke man ved sådanne basale ting.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Denise

Dato : 02-04-03 12:50

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Hej Leyna
Nej, de skal ikke spise dem frosne.
Hihi, pas på som Ida skriver, hvis du bruger microovn, ikke for meget varme
i microovnen, ellers glemmer du aldrig lugten, føj
Vi pakkede dem jo da vi fik dem, i fryseposer med 3 i hver, da vi havde 3
katte dengang. Om morgenen inden vi gik på arbejde tog vi 1 pose ud, og de
var jo så klar til kattene når vi kom hjem. Vi lagde 3 aviser på et gulv med
linolium og 1 kylling på hver, og satte en kat ved hver avis. Molly åd så
sin ret hurtigt og derefter lykkedes det hende nogle gange at stjæle en af
de andres, hvorefter hun piskede ind på stuegulvtæppet med den, og det var
jo ikke så lækkert. Men så var det at vi fremover lukkede døren mens de
spiste
Hilsen Denise

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 02-04-03 14:29

> [...]
>
> Okay, I fryser dem ned, og hva' så? Skal de så bare lægges til
> optøning eller æder misserne dem lige så frosne som de er?

Ja, mine gør da ihærdigt forsøg på at æde dem frosne
Men som regel får de kun lov at lege lidt med de frosne, så sætter jeg dem
ind i mikroovnen (altså UDEN at tænde den) til de er tøet op - der kan de
nemlig stå i fred.

Mvh. Else - og Aurora og Emily, der lige nu slår mave oven på indtagelsen af
3 kyllinger.

Fra : Pia J

Dato : 04-04-03 11:50

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in message
> Mvh. Else - og Aurora og Emily, der lige nu slår mave oven på indtagelsen
af
> 3 kyllinger.

Hvilket minder mig om at jeg en gang skulle ud og hente 10 kyllinger hos dig
og så kom vi helt fra det....

Har I fået spist dem eller hva?

:Pia

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 04-04-03 13:46

> Hvilket minder mig om at jeg en gang skulle ud og hente 10 kyllinger hos
dig
> og så kom vi helt fra det....
>
> Har I fået spist dem eller hva?

Nej da, der ligger stadig en pose i fryseren med dit navn på

Mvh. Else.

Fra : Birgitte

Dato : 02-04-03 14:42

> [...]

> optøning eller æder misserne dem lige så frosne som de er?
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Vi løsfryser dem i vores specielle fryser kun til det formål, dvs. at vi
lægger et lag spredte kyllinger et lag pap et lag kyllinger et lag pap
osv....
Inden sengetid tager vi de kyllinger op vi nu har behov for netop den dag,
og lader dem optø natten over.
Skulle vi glemme. så bruges micro ovnen på optø programmet.
Micro'en blev brugt meget i starten,- det resulterede i, at kattene sad på
stribe og ventede på et "dingggg"
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Lene

Dato : 02-04-03 15:38

Birgitte wrote:

Hej Birgitte

>Skulle vi glemme. så bruges micro ovnen på optø programmet.
>Micro'en blev brugt meget i starten,- det resulterede i, at kattene sad på
>stribe og ventede på et "dingggg"

Vi har også et par gange brugt microovnen til at tø kyllinger op, hvis
vi har glemt at tage ud...Og her har det også haft det resultat, at når
kattene hører micro'en køre, ja så er de sikre på, at der er guf til dem
kommer, starter de en kattekoncert Og når "diiinget"...Og skuffelsen
er malet i hovederne på dem, når de finder ud af, at det ikke er kyller

>Birgitte
>www.truetrust.dk

Mange hilsner fra Lene
www.tantus.dk
Tantus Norske Skovkatte

Fra : Kate

Dato : 03-04-03 17:00

Lene <Lene_lock@gmx.net> wrote in news:3E8AF5E3.1060204@gmx.net:

> Og når "diiinget"...Og skuffelsen
> er malet i hovederne på dem, når de finder ud af, at det ikke er
> kyller

Hæhæ, jeg bruger mikroen til bl.a. at koge fisk til misserne. Når jeg
indimellem tillader mig at bruge den til andet formål får jeg også et
surt miaw fra Johan, som iøvrigt sidder lige foran den mens den kører

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 01-04-03 21:23

Tak for svaret Gitte, jeg vil gerne have adressen hvis jeg nu kom der ud
omkring.
Men jeg kan nu også godt se problemet i at skulle proppe 500 kyllinger
ind i fryseren...mon ikke man kan nøjes med at købe 100..

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 02-04-03 06:36

Hejsa

Jo finder det lige i løbet af dagen så, du kan sagtens bestille mindre, men
vi har jo 12 katte så der ryger jo snilt en del

MVH
Gitte
DK Sacala - Killing Tilsalg

meddelelse news:3e89f52437ce1@dk-fritid-dyr-kat.dk...

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-04-03 07:59

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> writes:

> Hejsa
>
> Jo finder det lige i løbet af dagen så, du kan sagtens bestille mindre, men
> vi har jo 12 katte så der ryger jo snilt en del

I kunne vel nærmest stille misserne ved siden af et transportbånd som
førte derhen *GG*

Og siden de er så populære kunne i jo også gå et par stykker sammen om
at købe en hel kasse og så dele den...:?

Men jeg sidder da lige og tænker på om ikke vi skulle have adresser mm
på sådan nogle steder på hjemmesiden...??

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 02-04-03 07:55

Her er adressen på de vi bruger

Østhimmerlands Fjerkræfarm Kærvej 74
9560 Hadsund

tlf.:98585200
fax.:98585699

MVH
Gitte

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 02-04-03 19:35

> [...]
> Men jeg kan nu også godt se problemet i at skulle proppe 500 kyllinger
> ind i fryseren...mon ikke man kan nøjes med at købe 100..

Hej Jane!

Ellers vil jeg da også gerne aftage 100 stk.
Jeg bor i Aalborg, men har ikke selv mulighed for at hente, da jeg er billøs

Mvh. Mette

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 02-04-03 06:35

Hej

Vi har en lille fryser over vores køleskab og har så en stor kummefryser ude
i vores ene udhus

MVH
Gitte
DK Sacala - Killing Tilsalg